Lediga jobb Tacting AB i Karlstad

Se alla lediga jobb från Tacting AB i Karlstad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlstad som finns inom det yrket.

Ekonomiassistent - Kunds räkning

Ansök    Jul 9    Tacting AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Vår kund är ett välrenommerat företag beläget i hjärtat av Småland. Med en lång historia av framgång och en stark närvaro på marknaden, strävar företaget efter att fortsätta sin positiva utveckling och tillväxt. De söker nu en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av deras dynamiska team. Om anställningen Projektanställningi 4 månader med start i augusti ochanställning via oss på Tacting Heltid med placering i kundens lokaler i Sydv... Visa mer
Om tjänsten
Vår kund är ett välrenommerat företag beläget i hjärtat av Småland. Med en lång historia av framgång och en stark närvaro på marknaden, strävar företaget efter att fortsätta sin positiva utveckling och tillväxt. De söker nu en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av deras dynamiska team.
Om anställningen
Projektanställningi 4 månader med start i augusti ochanställning via oss på Tacting
Heltid med placering i kundens lokaler i Sydvästra Småland
Marknadsmässig lön

Arbetsuppgifter
Fakturering och betalningar
Bokföring
Bokslutsarbete – periodiseringar & avstämningar månadsvis
Rapportering
Assistera vid olika administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen

Om dig
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning och trivs medarbetsuppgifter som finns på en redovisningsavdelning. För att lyckas i rollen ser vi att du är driven och tar dig an arbetsuppgifter med stor energi.
Du behöver
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha jobbat brett inom ekonomi
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av att jobba i moderna ERP system på engelska samt mycket goda kunskaper inom Excel
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-Körkort

Om rekryteringsprocessen
Vi på Tacting ansvarar för rekryteringsprocessen. Det kan komma att bli aktuellt för dig att genomföra kapacitetstester och personprofilanalyser som en del i processen. Detta för att säkerställa en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

VD – Kunds räkning

Om tjänsten Som VD kommer du att: Leda och utveckla i linje med företagets strategiska mål och vision. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa effektivitet och lönsamhet. En viktig del av rollen innebär att skapa struktur och leda administration, projekt, marknad, affärs- och ledningssystem. Du kommer att driva företagets hållbarhetsinitiativ och säkerställa att miljöaspekterna integreras i alla processer. Som VD kommer du... Visa mer
Om tjänsten Som VD kommer du att: Leda och utveckla i linje med företagets strategiska mål och vision. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa effektivitet och lönsamhet. En viktig del av rollen innebär att skapa struktur och leda administration, projekt, marknad, affärs- och ledningssystem. Du kommer att driva företagets hållbarhetsinitiativ och säkerställa att miljöaspekterna integreras i alla processer.
Som VD kommer du att ingå i ledningsgruppen inom koncernen och du rapporterar direkt till styrelseordförande.
Du kommer att bygga långsiktiga kundrelationer och ytterligare stärka företagets marknadsposition.
Tjänsten är placerad i Västra Värmland.
Om dig
Du är en engagerad ledare som vill vara med på en tillväxtresa. Genom ditt innovationstänk fortsätter bygga ett framgångsrikt ochattraktivt företag inom branschen.
Vi söker dig som har:
Flera års erfarenhet av ledande befattningar inom branschen eller relaterade områden
Gedigen förståelse för marknadsfrågor på en strategisk nivå
Erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla företag eller affärsområden
Stark ekonomisk och affärsmässig förståelse
Erfarenhet av att bygga organisation
I ditt personalansvar har du visat på utmärkta ledaregenskaper och förmåga att inspirera och motivera medarbetare
Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officesprogram

För att lyckas i denna roll bör du vara:
Strategisk och resultatorienterad med ett starkt affärssinne
Entreprenörsdriven
En kommunikativ och inkluderande ledare
Innovativ och lösningsorienterad

Om oss
Vår kund ingår i en företagsgrupp inom transport- och anläggningssektorn. Företaget, som du kommer att leda, består av tjänstemän, anläggningsarbetare och maskinförare som tillsammans är ca 30 anställda.Företaget har ett starkt fokus på entreprenörsanda.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tacting arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77.
Nu när det är semestertider så är svarstiden på eventuella frågor lite längre.
Du är välkommen in med din ansökan senast 11 augusti. Visa mindre

Maskiningenjör - Kunds räkning

Ansök    Jul 9    Tacting AB    Maskinkonstruktör
Om tjänsten Vår kund är ett företag med ett unikt produktområde beläget i nordvästra Dalsland. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och möjligheten att arbeta med spännande projekt med leverans tillkund och internt för att effektivisera produktionen. Om anställningen Projektanställning i 4 månader med anställning via oss på Tacting Heltid med placering i kundens lokaler i nordvästra Dalsland Marknadsmässig lön Arbetsuppgifter Konstruktion och modelle... Visa mer
Om tjänsten
Vår kund är ett företag med ett unikt produktområde beläget i nordvästra Dalsland. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och möjligheten att arbeta med spännande projekt med leverans tillkund och internt för att effektivisera produktionen.
Om anställningen
Projektanställning i 4 månader med anställning via oss på Tacting
Heltid med placering i kundens lokaler i nordvästra Dalsland
Marknadsmässig lön

Arbetsuppgifter
Konstruktion och modellering i 3D-CAD
Hantera kundförfrågningar samt skapa tekniska ritningsförslag
Produktionsberedning i form av verktygstillverkning och underhåll
Samarbeta med säljare för att säkerställa hög kvalitet och service till kund

Om dig
Vi söker dig som har
Ingenjörsutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet inom liknande roll
Goda kunskaper inom 3D-modellering och konstruktion
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av verktygstillverkning och tekniskt underhåll
Erfarenhet av Solidworks

Om rekryteringsprocessen
Vi på Tacting ansvarar för rekryteringsprocessen. Det kan komma att bli aktuellt för dig att genomföra kapacitetstester och personprofilanalyser som en del i processen. Detta för att genomföra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Visa mindre

Resande mekaniker - Fredheim Maskin

Om tjänsten Vi söker en erfaren och tekniskt intresserad resande mekaniker med gedigen kunskap inom installation och underhåll av kross & sorteringsverk. Som en värdefull medlem av vårt team kommer du att ha möjlighet att arbeta självständigt med varierande projekt och utmaningar hos våra kunder. Om du brinner för att göra skillnad och effektivisera våra kunders verksamhet kan du med din tekniska bakgrund bli en värdefull tillgång och nyckelspelare hos oss... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker en erfaren och tekniskt intresserad resande mekaniker med gedigen kunskap inom installation och underhåll av kross & sorteringsverk. Som en värdefull medlem av vårt team kommer du att ha möjlighet att arbeta självständigt med varierande projekt och utmaningar hos våra kunder. Om du brinner för att göra skillnad och effektivisera våra kunders verksamhet kan du med din tekniska bakgrund bli en värdefull tillgång och nyckelspelare hos oss på Fredheim Maskin.
Dina ansvarsområden innefattar akut underhåll, service och reparation av maskiner samt installation och utbildning hos kund av nya maskiner för att säkerställa en hög kvalitet och bygga goda relationer. Majoriteten av tiden ser vi att du är på plats hos kunder i regionen mellersta och södra Sverige. Uppdrag förekommer även i övriga Sverige samt Norge.
Tjänsten är placerad i våra lokaler i Grums.
Arbetsuppgifter
Service och reparation av kross & sorteringsverk
Samt felsökning och reparation av el och hydraulsystem.
Utbilda kunder i våra produkter
Planera och strukturera eget arbete
Programmera styrsystem

Om dig
Vi söker dig som har
Minst 5 års arbetserfarenhet inom relevant bransch.
Erfarenhet av resande och arbete i utomhusmiljöer
Goda kunskaper att läsa el och hydraulschema
Kan söka och förstå instruktioner från verkstads manualer
Datavana, tex Officepaket
Flytande kunskaper i svenska och engelska
B-körkort

Det är meriterande om du har
Stort tekniskt intresse
Tungt släp (BE)
Erfarenhet från arbete med skogsmaskiner, anläggningsmaskiner lastbilsverkstad eller liknande tung fordonsindustri

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Strukturerad med god förmåga att arbeta självständigt samt planera eget arbete för att finnas tillhands för kunden på ett kvalitativt och effektivt sätt
Kommunikativ där du trivs i möten med människor och enkelt situationsanpassar din kommunikation till mottagare. Du är pedagogisk och förmedlar teknisk information på ett tydligt sätt.
Teknisk problemlösare med ett stort tekniskt intresse som hjälper dig driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt i situationer som kräver hantering av komplex problemlösning.

Om oss
Fredheim Maskin är en ledande leverantör av kross- och sorteringsverk samt stackläggare i Sverige och Norge. Fredheim säljer nytt, utför hyrköp, servar och reparerar samt levererar kundsupport. En stor betydande del av verksamheten är reservdelsförsäljningen. Med varumärken som Keestrack, Sandvik Mobile och Telestack är vi en framstående aktör på marknaden.
Företaget startades 2005 av bröderna Per & Svein Fredheim. Huvudkontoret i Norge ligger i Spydeberg där även huvudlager är beläget.
Fredheim Maskin har funnits i Sverige sedan 2009 och sitter numera i stora, fina och moderna lokaler utanför Grums på Nyängens industriområde. Strategiskt bra placerade nära europaväg E18/E45 där de delar sig.
Framtidstron är omfattande, vilket tydligt speglas i de betydande investeringar som har gjorts. Med ett tydligt hållbarhetstänk i utvecklingen av våra produkter gör det Fredheim till en arbetsplats där du inte bara bidrar till affärsframgång, utan också till en mer miljövänlig och hållbar framtid. Fredheim är inte bara ett stabilt företag med en stark ekonomisk grund, utan vi värderar också kompetenser som en trygg grund för vår framgång.
Fredheim Maskin är långt framme med nollutsläpps maskin ”ZERO”. De är helelektriska, samt har möjlighet att köra nätström, ström från en annan maskin eller med sparat elverk.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast 4 augusti Visa mindre

Arbetsledare - Åkes Fjärr- & lokaltransport

Ansök    Jun 26    Tacting AB    Arbetsledare, lager
Om tjänsten Vi utökar vår verksamhet och söker en driven och kompetent arbetsledare till vårt team. Rollen innebär ett stort ansvar för planering av den dagliga driften och genomförande av våra transportuppdrag, samt att du har ett personalansvar. Tjänsten är mångsidig och kräver en person som kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Arbetsuppgifter; Som arbetsledare börjar ofta dina dagar med att hälsa på kolleg... Visa mer
Om tjänsten Vi utökar vår verksamhet och söker en driven och kompetent arbetsledare till vårt team. Rollen innebär ett stort ansvar för planering av den dagliga driften och genomförande av våra transportuppdrag, samt att du har ett personalansvar. Tjänsten är mångsidig och kräver en person som kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö.
Arbetsuppgifter;
Som arbetsledare börjar ofta dina dagar med att hälsa på kollegorna och säkerställa att alla är redo för dagen. Du har mycket kontakt via telefon, vilket innebär att du kontinuerligt kommunicerar och koordinerar med våra kollegor och kunder. På terminalen styr du upp logistiska uppgifter oftast tillsammans med trafikledarna på LBC Frakt.
Över dagen hanterar du bland annat tidslossningar, särskilt för våra stora kunder som har fasta tider, men även mer korta förfrågningar om transporter. Du ansvarar för personalen i bilarna och ser till att de följer uppsatta planer och rutiner.
Även om det mesta av den ekonomiska hanteringen sköts av LBC, reflekterar du över den ekonomiska biten som du kan påverka för att säkerställa ”en bra affär”.
Tjänsten är placerad i Karlstad.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från transport- eller logistikbranschen, vilket är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har körkort och själv kan köra. Du har god förståelse för ekonomiska aspekter inom transportbranschen och är van vid att leda och motivera personal.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och en förmåga att hantera många kontakter. Du är lösningsorienterad och kan snabbt anpassa dig till förändringar samt lösa problem som uppstår. Vi värdesätter personliga egenskaper som lugn, driv, kommunikation och smidighet i kontakten med andra.
För att trivas i denna roll bör du kunna hantera flera uppgifter samtidigt och ha ett starkt driv och engagemang i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att bygga relationer. Dessutom kan du arbeta strukturerat och effektivt under tidspress.
Om oss Åkes Fjärr- & lokaltransport AB är ett familjeägt företag i tredje generationen. Företaget startades 1948 och idag består vi av ett glatt gäng på ca 48 medarbetare och har 32 bilar med körningar i Värmland, Göteborg, Falkenberg, Halmstad och Örebro.
Huvudsysslan är fjärr och distributionstrafik. Åkeriet är en underleverantör till LBC Frakt i Värmland AB och är i stark tillväxt.
Vi är anslutna till Fair Transport som är ett initiativ från Sveriges Åkeriföretag som gör det enklare för dig som köper transporter att hitta seriösa och ansvarstagande åkeriföretag. Du kan vara trygg med att alla lagenliga krav kring trafiksäkerhet, utsläpp och miljö följs och att åkeriet ständigt jobbar med att förbättra sina hållbara transporter.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tacting arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Vi tar emot ansökningar till och med den 4 augusti men vänta inte, då intervjuer sker löpande. Visa mindre

Entreprenadchef - Moelven Byggmodul AB

Ansök    Jul 1    Tacting AB    Platschef, bygg
Om tjänsten Moelven söker en engagerad och erfaren Entreprenadchef för att leda vår entreprenadorganisation. I denna övergripande roll kommer du att fungera som ledare där du stöttar dina medarbetare och leder verksamheten genom andra ledare, hanterar utmaningar i projekt samt utvecklar och implementerar arbetssätt som ökar effektivitet och kvalitet. Du kommer samarbeta med både produktionsorganisationen och affärsutvecklingsteamet för att säkerställa att ... Visa mer
Om tjänsten Moelven söker en engagerad och erfaren Entreprenadchef för att leda vår entreprenadorganisation. I denna övergripande roll kommer du att fungera som ledare där du stöttar dina medarbetare och leder verksamheten genom andra ledare, hanterar utmaningar i projekt samt utvecklar och implementerar arbetssätt som ökar effektivitet och kvalitet. Du kommer samarbeta med både produktionsorganisationen och affärsutvecklingsteamet för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa produkter som skapar nöjda kunder. Effektivitet och kvalitet genom hela processen är avgörande för att säkra ekonomi och leverans.
I den här rollen kommer du,
Leda och fördela arbetet inom entreprenadavdelningen samt utveckla och stötta underställd personal.
Ha övergripande ansvar för det ekonomiska och kvalitativa resultatet inom avdelningen.
Fortsätta och utveckla vårt framgångsrika säkerhetsarbete för att alla medarbetare ska komma "Hel hem" med en hög säkerhetskultur
Vara en aktiv del av företagets ledningsgrupp och bidra till verksamhetens utveckling.
Implementera och utveckla rutiner och processer för att säkerställa kvalitet, effektivitet och regelefterlevnad.
Säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med lagar, krav och Moelvens policys, regler och riktlinjer.
Ansvara för omvärldsbevakning och uppföljning av projekterfarenheter för kontinuerlig förbättring.

Tjänsten är placerad på kontoret i Karlstad eller vid någon av våra produktionsenheter i Värmland (Kil, Torsby, Säffle). Det krävs regelbundna resor till byggarbetsplatser runt om i landet och det blir en del övernattningar, tjänstebil ingår i tjänsten.
Om dig
För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga med fokus på gott samarbete och lyhördhet vilket skapar utrymme för inkludering och utveckling i samtliga led internt. Du är en analytisk person med ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar genom att våga tänka nytt och annorlunda.
Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella mål – framtida mål och att stärka säkerhetskulturen. Dina medarbetare upplever dig som en trygg, prestigelös, tydlig ledare och beslutsfattare.
Du behöver ha med dig,
Byggingenjörsutbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning.
Minst 5 års erfarenhet av ledande roll inom byggbranschen.
Dokumenterad erfarenhet av att leda andra med tydliga resultat från tidigare roller.
Specifik branschkunskap inom bygg/entreprenad så som ABT06, BAS U, BAS P etc.

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av digitalisering, utveckling och nyckeltalsstyrning.
Erfarenhet av system som Dalux, Revit, Power BI och Excel.
Erfarenhet av ledningsgrupp

Om oss
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors.
Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tacting arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Har du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdatum är 4 augusti. Visa mindre

Entreprenadchef - Moelven Byggmodul AB

Ansök    Jun 19    Tacting AB    Platschef, bygg
Om tjänsten Moelven söker en engagerad och erfaren Entreprenadchef för att leda vår entreprenadorganisation. I denna övergripande roll kommer du att fungera som ledare där du stöttar dina medarbetare och leder verksamheten genom andra ledare, hanterar utmaningar i projekt samt utvecklar och implementerar arbetssätt som ökar effektivitet och kvalitet. Du kommer samarbeta med både produktionsorganisationen och affärsutvecklingsteamet för att säkerställa att ... Visa mer
Om tjänsten Moelven söker en engagerad och erfaren Entreprenadchef för att leda vår entreprenadorganisation. I denna övergripande roll kommer du att fungera som ledare där du stöttar dina medarbetare och leder verksamheten genom andra ledare, hanterar utmaningar i projekt samt utvecklar och implementerar arbetssätt som ökar effektivitet och kvalitet. Du kommer samarbeta med både produktionsorganisationen och affärsutvecklingsteamet för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa produkter som skapar nöjda kunder. Effektivitet och kvalitet genom hela processen är avgörande för att säkra ekonomi och leverans.
I den här rollen kommer du,
Leda och fördela arbetet inom entreprenadavdelningen samt utveckla och stötta underställd personal.
Ha övergripande ansvar för det ekonomiska och kvalitativa resultatet inom avdelningen.
Fortsätta och utveckla vårt framgångsrika säkerhetsarbete för att alla medarbetare ska komma "Hel hem" med en hög säkerhetskultur
Vara en aktiv del av företagets ledningsgrupp och bidra till verksamhetens utveckling.
Implementera och utveckla rutiner och processer för att säkerställa kvalitet, effektivitet och regelefterlevnad.
Säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med lagar, krav och Moelvens policys, regler och riktlinjer.
Ansvara för omvärldsbevakning och uppföljning av projekterfarenheter för kontinuerlig förbättring.

Tjänsten är placerad på kontoret i Karlstad eller vid någon av våra produktionsenheter i Värmland (Kil, Torsby, Säffle). Det krävs regelbundna resor till byggarbetsplatser runt om i landet och det blir en del övernattningar, tjänstebil ingår i tjänsten.
Om dig
För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga med fokus på gott samarbete och lyhördhet vilket skapar utrymme för inkludering och utveckling i samtliga led internt. Du är en analytisk person med ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar genom att våga tänka nytt och annorlunda.
Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella mål – framtida mål och att stärka säkerhetskulturen. Dina medarbetare upplever dig som en trygg, prestigelös, tydlig ledare och beslutsfattare.
Du behöver ha med dig,
Byggingenjörsutbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning.
Minst 5 års erfarenhet av ledande roll inom byggbranschen.
Dokumenterad erfarenhet av att leda andra med tydliga resultat från tidigare roller.
Specifik branschkunskap inom bygg/entreprenad så som ABT06, BAS U, BAS P etc.

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av digitalisering, utveckling och nyckeltalsstyrning.
Erfarenhet av system som Dalux, Revit, Power BI och Excel.

Om oss
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors.
Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tacting arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Intervjuer kommer att ske löpande, har du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Visa mindre

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Ansök    Jun 24    Tacting AB    Ekonomichef
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare.I ditt nya arbete som ledare hos oss kommer du ha stort fokus på att utveckla hela vår ekonomifunktion. Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall ... Visa mer
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare.I ditt nya arbete som ledare hos oss kommer du ha stort fokus på att utveckla hela vår ekonomifunktion.

Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78. Visa mindre

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Ansök    Jun 12    Tacting AB    Ekonomichef
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för bolagets finansiella förvaltning, fakturering, löner, redovisning och ekonomirapportering. Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ek... Visa mer
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för bolagets finansiella förvaltning, fakturering, löner, redovisning och ekonomirapportering.
Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78. Visa mindre

Processingenjör - Askalon AB

Ansök    Maj 30    Tacting AB    Processingenjör, maskin
Om tjänsten Vi söker nu en erfaren processingenjör som kan stärka vår konstruktionsgrupp och arbeta med kundspecifika lösningar inom ventilteknik och rörkonstruktion. Utifrån Askalons stora produktportfölj av regler- och avstängningsventiler kommer du tillsammans med dina kollegor att hitta lösningarna som funktionsmässigt och installationsmässigt möter vad våra kunder efterfrågar. Du ingår i ett tvärfunktionellt team och samarbetar med produktspecialister... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren processingenjör som kan stärka vår konstruktionsgrupp och arbeta med kundspecifika lösningar inom ventilteknik och rörkonstruktion. Utifrån Askalons stora produktportfölj av regler- och avstängningsventiler kommer du tillsammans med dina kollegor att hitta lösningarna som funktionsmässigt och installationsmässigt möter vad våra kunder efterfrågar. Du ingår i ett tvärfunktionellt team och samarbetar med produktspecialister, konstruktörer, maskin/ventiltekniker, projektkoordinator och underleverantörer. I rollen ingår även att skapa och bibehålla relation med kunder och leverantörer i en internationell miljö. Målet är att förbättra våra kunders applikationer och bredda Askalons utbud till marknaden.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Hammarö.
Arbetsuppgifter
Process- och konstruktionstekniska beräkningar
Fastställa tekniskt koncept – process-, konstruktion- och installationsmässigt.
Sammanställa kostnadskalkyler och offerter
Fungera som tekniskt säljstöd till säljorganisationen
Säkerställa att gällande standarder uppfylls
Samordna projektgenomförande
Dokumentera processer och skapa tekniska rapporter

Om dig
Vi söker dig som har
Ingenjörsutbildning inom Maskin, Energi, Miljö eller Kemiteknik
3-5 år års erfarenhet av Processindustri
Flytande engelska och svenska

Det är meriterande om du har erfarenhet inom
Ångapplikationer
Projektarbete
3D-CAD

För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att vara självgående i ditt arbete, med en tydlig plan och aktiviteter för att ligga steget före. Du hanterar flera kontaktytor och kravställningar på ett strukturerat sätt och trivs med att arbeta mot deadlines. Du är lösningsorienterad och har god förmåga att ta dig an komplex problemlösning och tekniska utmaningar. Att arbeta effektivt i projekt och nå både affärs- och projektmål är något som driver dig. Dessutom är du kommunikativ med fokus på samarbete.
Du strävar efter att lyckas tillsammans med andra och fungerar gärna som spindeln i nätet. Med god kommunikativ förmåga, där transparens och tydlighet är ledord, delar du enkelt med dig av din kunskap på ett pedagogiskt sätt till interna och externa parter.
Om oss
Askalon AB arbetar sedan 1973 för att förbättra processindustrins applikationer. Vi är idag ett 100-tal medarbetare med kompetens inom ventiler, ventildiagnostik och ventilservice. Dessutom har vi egen konstruktionsavdelning och tillverkning av rörsystem och processmoduler samt ett utbildningscenter med kurser riktade till processindustrin.
Utöver vårt huvudkontor i Karlstad har vi även kontor i Danmark och Finland. Våra kunder består av energiverk, raffinaderier, pappersbruk, kemiindustri, vatten- och avloppsverk i hela Norden. Vi har ett tätt samarbete med Emerson Automation Solutions och vi representerar dessutom VAG Group i Danmark och Sverige.
Vi arbetar kontinuerligt för att vara det långsiktiga valet för våra kunder och medarbetare. På Askalon har vi kul tillsammans i en snabbt föränderlig miljö där alla ges möjligheten att utvecklas.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på och Elin Skau på 073-529 69 67
Välkommen in med din ansökan senast 12 juni. Visa mindre

IT-supporttekniker - Karlstads stift

Beskrivning Vi söker dig som vill arbeta verksamhetsnära och driva, utveckla och stödja digitaliseringen i Karlstads stift. Som IT-supporttekniker blir du andra linjens IT-support för de församlingar och pastorat som du ansvarar för. Svenska kyrkans nationella nivå har en intern första linje (kanslistöd) som tar emot alla IT-ärenden och du kopplas in när ett ärende kräver lokala insatser. Vi arbetar med Windowsdatorer, tunna klienter, surfplattor och mobil... Visa mer
Beskrivning
Vi söker dig som vill arbeta verksamhetsnära och driva, utveckla och stödja digitaliseringen i Karlstads stift. Som IT-supporttekniker blir du andra linjens IT-support för de församlingar och pastorat som du ansvarar för. Svenska kyrkans nationella nivå har en intern första linje (kanslistöd) som tar emot alla IT-ärenden och du kopplas in när ett ärende kräver lokala insatser.
Vi arbetar med Windowsdatorer, tunna klienter, surfplattor och mobiltelefoner. Datorerna är ett lokalt ansvar men hanteras i Azure av nationell nivå. Vi har inga egna servrar utan köper de flesta tjänsterna från Svenska kyrkans nationella nivå.
I tjänsten som IT-supporttekniker blir du en del av regionala och nationella nätverk där du delar erfarenheter och samarbetar med kollegor i hela Karlstads stift.
Arbetsuppgifter Supportera församling/pastorat i frågor kring hårdvara och användande av Microsoft 365
Utforska och lära ut de möjligheter som Microsoft 365 innebär
Planera och administrera inköp av datorer, mobiltelefoner, surfplattor, skrivare och programvara
Upprätthålla och underhålla register över IT utrustning
Administrera konton och behörigheter
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en lugn och strukturerad felsökare snarare än en fullfjädrad IT-tekniker. Du är pedagogiskt lagd, bekväm med att lära ut och ligger steget före med utbildningsinsatser och lathundar. Du är kommunikativ och tycker om att relatera till människor med varierande IT-vana inom olika verksamhetsområden. Du gillar att lösa praktiska IT-problem.
Vi förutsätter att du är van vid Microsoft 365, Windowsdatorer, iPhone, iPad samt Samsungs mobiltelefoner. Särskilt meriterande är erfarenhet av Teams och MDM-system.
Du har god kunskap kring hur lokalt nätverk hänger ihop med switchar och accesspunkter. Drift och konfiguration sköts av leverantör men du behöver veta hur du felsöker och vad som ska felanmälas.
Vi ser gärna att du har:
Relevant utbildning inom IT, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
Tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-området och med IT-frågor

B-körkort är ett krav då tjänsten innebär att du vid behov åker ut till våra församlingaroch pastorat runt om i Värmland och Dalsland.
Om ossKarlstads stift finns till för församlingens skull. Vi bidrar till förutsättningar för att möta människor där människor är, på olika platser och i livets alla skeden. Nära Gud. Nära människan. Karlstads stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av församlingar i landskapen Värmland och Dalsland. Stiftets uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet, dess förvaltning, begravningsverksamheten samt att förvalta dess jord och skog. Cirka 50 personer är anställda på Karlstads stift och huvudkontoret finns i nya lokaler centralt i Karlstad. Vi vill att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Övrig informationVi erbjuder bra personalförmåner, satsning på hälsofrämjande åtgärder, goda möjligheter tillkompetensutveckling samt till flexibilitet för att kunna förena arbetsliv och privatliv. Möjlighet finns att arbeta hemifrån några dagar per vecka. Vi tillämpar årsarbetstid.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Tacting. Sista ansökningsdag är 18 juni, urval och anställning kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Visa mindre

Säljare av Rottne Skogsmaskiner till Maskin Väst AB

Ansök    Jun 12    Tacting AB    Fältsäljare/Utesäljare
Om tjänsten Vi på Maskin Väst växer och söker nu ytterligare en engagerad och driven säljare för våra skogsmaskiner, primärt från det välrenommerade varumärket Rottne. Du kommer att bli en viktig del av vårt team, med huvudansvar för försäljning och kundrelationer inom Västergötland, Dalsland och Närke. Tjänsten innebär mycket resande och kontakt med våra kunder i regionen. I rollen kommer du att upprätthålla och utveckla kundrelationer samt identifiera oc... Visa mer
Om tjänsten
Vi på Maskin Väst växer och söker nu ytterligare en engagerad och driven säljare för våra skogsmaskiner, primärt från det välrenommerade varumärket Rottne. Du kommer att bli en viktig del av vårt team, med huvudansvar för försäljning och kundrelationer inom Västergötland, Dalsland och Närke. Tjänsten innebär mycket resande och kontakt med våra kunder i regionen.
I rollen kommer du att upprätthålla och utveckla kundrelationer samt identifiera och bearbeta nya kundsegment. Deltagande i mässor och andra marknadsföringsevenemang är en viktig del av rollen. För att säkerställa hög kundnöjdhet samarbetar du med tekniker och andra kollegor.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med högt tempo och stor frihet under ansvar. Du får möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter inom skogsbruk och vi satsar på din kompetensutveckling och vidareutbildning inom företaget.
Placering av tjänsten är anpassningsbart inom försäljningsområdet som är Dalsland, Bohuslän, Västergötland (västra Skaraborg och Sjuhärad).
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med skogsmaskiner, vilket är meriterande. Du har även B-körkort och beredskap att resa inom angivet område. Du har god kommunikativ förmåga och ett kundorienterat arbetssätt. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. B-körkort är et krav.
Om oss
Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Peter Svensson på 070-268 93 23 / [email protected] eller Daniel Bryske: 073-043 33 00 / [email protected]. Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in ansökan redan idag! Visa mindre

Redovisningsekonom - Askalon AB

Ansök    Maj 21    Tacting AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med löpande redovisning och bokföring för Askalon i Sverige, Danmark och Finland tillsammans med övrig ekonomifunktion och rapporterar till CFO. Vårt fokus är att leverera högkvalitativa ekonomitjänster och strategiska insikter som driver vår verksamhet framåt. Du kommer arbeta med bokslut, rapportering till Momentum Group samt analyser med implementering och uppföljning av nyckeltal. På sikt kommer du... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med löpande redovisning och bokföring för Askalon i Sverige, Danmark och Finland tillsammans med övrig ekonomifunktion och rapporterar till CFO. Vårt fokus är att leverera högkvalitativa ekonomitjänster och strategiska insikter som driver vår verksamhet framåt.
Du kommer arbeta med bokslut, rapportering till Momentum Group samt analyser med implementering och uppföljning av nyckeltal. På sikt kommer du även ansvara för att se över våra processer med målet att effektivisera och utveckla ekonomifunktionens arbetssätt.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Hammarö med möjlighet till två dagars hemarbete i veckan.
Arbetsuppgifter
Löpande bokföring och avstämningar
Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut
Budgetering och prognoser
Analys av finansiella resultat och nyckeltal
Utveckling av ekonomiska modeller och verktyg
Stöd till affärsområdeschefer med ekonomisk rådgivning och beslutsunderlag

Om dig
Vi söker dig som har
En högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
Minst ett par års erfarenhet av liknande roll inom redovisning
Goda kunskaper i bokföring och redovisningsprinciper
Stark analytisk förmåga och ett affärsorienterat tänkande
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av årsbokslut
Intresse för analys

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Ansvarstagande och strukturerad - du känner stort ansvar för arbetsuppgifter och drivs av att leverera med hög kvalitet och enligt deadline. Du planerar ditt arbete i god tid.
Kommunikativ och prestigelös – transparent och tydlig kommunikation är viktigt för dig. Du vill gärna ge och ta emot feedback och trivs i samarbete med andra vilket innebär att du är ödmjuk i din kompetens.
Nyfiken och affärsmässig – Med din analytiska förmåga vill du förstå verksamheten och se möjlighet för utveckling. Du ställer frågor och vill hela tiden lära.

Om oss
Askalon AB arbetar sedan 1973 för att förbättra processindustrins applikationer – för en säker och hållbar framtid. Vi är idag drygt 100 medarbetare med hög kompetens inom ventiler, ventildiagnostik och ventilservice. Dessutom har vi egen konstruktionsavdelning för tillverkning av rörsystem och processmoduler samt ett utbildningscenter med kurser riktade till processindustrin.
Utöver vårt huvudkontor i Karlstad har vi även kontor i Danmark och Finland. Våra kunder består av energiverk, raffinaderier, pappersbruk, kemiindustri, vatten- och avloppsverk. Vi har ett tätt samarbete med Emerson Automation Solutions och vi representerar dessutom VAG Group i Danmark och Sverige.
Vi arbetar kontinuerligt för att vara det långsiktiga valet för våra kunder och medarbetare. På Askalon har vi kul tillsammans i en snabbt föränderlig och dynamisk miljö där alla ges möjligheten att utvecklas.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 och Elin Skau på 073-529 69 67
Urval sker löpande.Välkommen in med din ansökan senast 9 juni! Visa mindre

Business Consultant till Grieg Connect i Karlstad

Ansök    Maj 22    Tacting AB    Applikationskonsult
Om tjänstenSom BC ansvarar du för att skapa lösningar baserade på våra ledande produkter – att implementera och projektleda samt återföra krav och förbättringar till vår produktutveckling. Uppgifterna varierar från design tillsammans med kunderna till implementation och utbildning. Det kan handla om att skapa ett helt nytt digitalt systemstöd för en verksamhetsprocess eller att vidareutveckla lösningarna tillsammans med kundernas ledning och operativa per... Visa mer
Om tjänstenSom BC ansvarar du för att skapa lösningar baserade på våra ledande produkter – att implementera och projektleda samt återföra krav och förbättringar till vår produktutveckling.
Uppgifterna varierar från design tillsammans med kunderna till implementation och utbildning. Det kan handla om att skapa ett helt nytt digitalt systemstöd för en verksamhetsprocess eller att vidareutveckla lösningarna tillsammans med kundernas ledning och operativa personal.
Rollen innebär eget kundansvar genom hela processen från sälj till implementation och vidare i förvaltning.
Utöver det löpande arbetet med konfigurering- och designarbete ingår det också att leda workshops i processdesign samt att hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Fler exempel på arbetsuppgifter:
I samråd med våra kunder kravställa och projektleda för vidareutveckling, förbättring och skapandet av processer och tekniska lösningar i våra produkter
Utbilda och stödja kunden i driftsättning – före överlämning till CSM.
Hjälpa säljarna med pre- sale och hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Ge strukturerad behovs-input till vår produktutvecklingsprocess.
Utbilda dig själv och utbilda andra i lösningar och produkter.

Om dig Som person är du ansvarsfull, målinriktad, lösnings- och utvecklingsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt kommer in nya spännande digitaliseringsuppdrag, och du är engagerad i att bidra till förbättring och utveckling. Du är en lagspelare och bryr dig om människor runt omkring dig.
Krav för tjänsten:
Relevant universitetsutbildning inom teknik och/eller ekonomi
Goda kunskaper i MS Office, Slack, Jira eller Confluence

Meriterande:
Erfarenhet från implementation av affärssystem i molnet (M3, IFS, Hogia, Pyramid, Monitor OSV)
Erfarenhet av Projektstyrning, EAM, logistik, lager eller terminal
Power BI, Figma och 2C8 eller liknande processkartläggningssystem

Varför ska du jobba hos oss?
Produktbolag med högteknologiska lösningar
6 veckors semester
Friskvård och betald träning
Mycket bra marknadsmässiga löner
Omväxlande och utvecklande arbete
Chans att påverka och skapa lösningar och produkter
AW varannan vecka
Möjlighet att delta i internationella forskningsprojekt

Om ossGrieg koncernen omsätter 10 miljarder och är verksam i flera maritima områden globalt. Huvudområden är rederi- och agentverksamhet, seafood, terminaldrift och digitala lösningar i form av affärssystem som molntjänster genom Grieg Connect.
Grieg Connect säljer och implementerar affärssystem som molntjänster till hamnar och terminaler. Branschen digitaliseras och Grieg Connect står för ledande teknologi och funktionalitet samt stort branschkunnande. Vi hjälper våra kunder att öka effektiviteten i digitala processer och genom att möjliggöra samverkan genom värdekedjan i våra öppna molntjänster. Våra kunder arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och öka säkerheten, och vi bidrar med lösningar som minskar resursförbrukning, beräknar miljöpåverkan och övervakar säkerheten på land och i farleder. Sjövägen är den mest hållbara transportformen av alla och blir allt viktigare.
Du kan läsa mer om oss här: Grieg Connect | Software and services for ports worldwide
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där de flesta av våra rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta [email protected].
Urval sker löpande så ansök redan idag! Visa mindre

Försäljningschef Sverige - Askalon AB

Ansök    Maj 2    Tacting AB    Försäljningschef
Om tjänsten Som Försäljningschef ansvarar du för att leda och utveckla vår svenska säljavdelning. Med stor förståelse för kundernas behov och våra produkter kommer du sätta tydliga mål, implementera och utveckla effektiva processer samt kontinuerligt följa upp försäljningsarbetet. Du kan med din gedigna bakgrund inom försäljning och industri finnas tillhands och stötta säljavdelningen vid frågeställningar samt driva det dagliga och strategiska försäljning... Visa mer
Om tjänsten
Som Försäljningschef ansvarar du för att leda och utveckla vår svenska säljavdelning. Med stor förståelse för kundernas behov och våra produkter kommer du sätta tydliga mål, implementera och utveckla effektiva processer samt kontinuerligt följa upp försäljningsarbetet. Du kan med din gedigna bakgrund inom försäljning och industri finnas tillhands och stötta säljavdelningen vid frågeställningar samt driva det dagliga och strategiska försäljningsarbetet.
Askalons säljteam i Sverige består av 21 erfarna säljare som skapar och bibehåller långsiktiga relationer med våra kunder genom hög service, närvaro och kvalitativ leverans fördelat i teamledare, utesäljare och tekniska säljare. I rollen som Försäljningschef kommer du säkerställa att det vi gör är värdeskapande med kunden i fokus samt ansvara för att kommunicera riktning på ett tydligt och entusiasmerande sätt med gemensamt mål i sikte för hela säljavdelningen.
Arbetsuppgifter
Utveckla, implementera och genomföra en effektiv försäljningsstrategi för att uppnå företagets tillväxtmål med stort fokus på lönsamhet, ny kund och befintlig kund
Ledning och coachning av säljteamet för att maximera prestanda, samarbete och resultat
Omvärldsbevaka och identifiera nya affärsmöjligheter, projekt och marknader för företagets produkter och tjänster.
Bygga och underhålla långsiktiga relationer med medarbetare, kunder och partners
Ansvara för att upprätthålla hög kundnöjdhet med fokus på faktorer som prissupport, leveranstid och legala villkor

Om dig
Vi söker dig som har
Flerårig erfarenhet av försäljning B2B
Erfarenhet av strategiskt försäljningsarbete
Gedigen erfarenhet inom industri
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av ledande roll med budgetansvar
Tidigare arbetat med ventiler eller inom processindustri

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Affärsmässig med stor förståelse för branschen samt intresse för omvärldsbevakning vilket ger goda möjligheter till att snabbt upptäcka nya lösningar och lönsamma affärer
Tekniskt intresserad där du ständigt är lyhörd för och söker förståelse för kundens verksamhet och lösningar vi kan erbjuda
Engagerande och närvarande ledare som brinner för att se sina medarbetare utvecklas och samarbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du är en trygg och snabb beslutsfattare. Med din positivitet ser du lösningar där andra ser utmaningar
Kommunikativ med förmågan att anpassa kommunikation till mottagaren och dennes kunskapsnivå samt är stark gällande att bygga och bibehålla goda långsiktiga relationer. Du kan tydligt kommunicera varför vi gör det vi gör.

Om oss
Askalon AB arbetar sedan 1973 för att förbättra processindustrins applikationer – för en säker och hållbar framtid. Vi är idag drygt 100 medarbetare med hög kompetens inom ventiler, ventildiagnostik och ventilservice. Dessutom har vi en egen konstruktionsavdelning för tillverkning av rörsystem och processmoduler samt ett utbildningscenter med kurser riktade till processindustrin.
Utöver vårt huvudkontor i Karlstad har vi även kontor i Danmark och Finland. Våra kunder består bland annat av energiverk, raffinaderier, pappersbruk, kemiindustri, vatten- och avloppsverk. Vi har ett tätt samarbete med Emerson Automation Solutions och vi representerar dessutom VAG Group i Danmark och Sverige.
Vi arbetar kontinuerligt för att vara det långsiktiga valet för våra kunder och medarbetare. På Askalon har vi kul tillsammans i en snabbt föränderlig miljö där alla ges möjligheten att utvecklas.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 och Elin Skau på 073-529 69 67
Välkommen in med din ansökan senast 19 maj! Visa mindre

Affärsområdeschef Logistik - LBC Frakt

Ansök    Apr 19    Tacting AB    Logistikchef
Om tjänstenSom affärsområdeschef inom logistik hos oss ansvarar du för att tillsammans med dina medarbetare leverera kvalitet i världsklass där ni skapar lönsam och hållbar trafik för våra anslutna åkare. Du har det yttersta ansvaret för verksamheten såväl personellt som ekonomiskt och vi ser att nyckel till framgång är ett närvarande ledarskap och starkt målfokus. Dina arbetsdagar kommer vara varierande och det är viktigt att du trivs med att jobba nära v... Visa mer
Om tjänstenSom affärsområdeschef inom logistik hos oss ansvarar du för att tillsammans med dina medarbetare leverera kvalitet i världsklass där ni skapar lönsam och hållbar trafik för våra anslutna åkare. Du har det yttersta ansvaret för verksamheten såväl personellt som ekonomiskt och vi ser att nyckel till framgång är ett närvarande ledarskap och starkt målfokus. Dina arbetsdagar kommer vara varierande och det är viktigt att du trivs med att jobba nära verksamheten tillsammans med dina medarbetare. Det kommer att vara ett stort fokus på relationsskapande såväl internt som externt genom bland annat kundansvar för ett antal större kunder. Internt blir du en del av ett glatt självgående gäng med stort affärsfokus. I tjänsten ingår du i ledningsgruppen för LBC Frakt och där förväntas du att, tillsammans med övriga medlemmar, ta ett övergripande ansvar för verksamheten i hela bolaget.
Tjänsten är placerad i Karlstad.
Om dig Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med förmågan att få med dig dina medarbetare mot uppsatta mål. Du har en kommunikativ sida som gör att du skapar engagemang och delaktighet i gruppen vilket i sin tur inger förtroende till våra kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktion eller logistik och att du tycker om att driva affärer med goda resultat. Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och i förhandlingssituationer är du riktigt stark.
Om ossLBC Frakt har under de senaste åren befäst sin ställning som det ledande logistikföretaget i Värmland. Vi växer med både nya och befintliga kunder som uppskattar transporter med hög kvalitet. LBC Frakt arbetar målmedvetet och aktivt med omställning till fossilfria transporter och besitter idag en särställning inom området. Vi erbjuder ett intressant jobb i ett härligt gäng där det aldrig är långt till skratt. Hela transportnäringen står inför en stor förändring då branschen förväntas bli fossilfri. LBC Frakt ligger i framkant och vill vara marknadsledande i detta arbete. Genom ditt arbete kan du vara med och göra skillnad! Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 6e maj. Visa mindre