Lediga jobb som HR-assistent i Karlstad

Se lediga jobb som HR-assistent i Karlstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlstad som finns hos arbetsgivaren.

HR-administratör till Rekryterings- och administrativa enheten HR

Ansök    Dec 23    REGION VÄRMLAND    HR-assistent
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra ... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra samhällsaktörer, som nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.



Om oss
Rekryterings- och administrativa enhetens uppdrag är att ge rekryteringsstöd till alla verksamheter inom Region Värmland, administrera alla rekryteringsannonser samt se till att den regiongemensamma HR-administrationen hanteras på ett enhetligt sätt.

Vi arbetar med att se till att rekryteringsprocessen och de administrativa processer vi arbetar i utvecklas på ett välfungerande sätt, i ett nära samarbete med verksamheterna. Det är ett omväxlande, utvecklande och roligt uppdrag.

Vi som arbetar på enheten idag är tio medarbetare bestående av HR-konsulter, HR-strateg och HR-administratörer. Vi har en god teamkänsla och hjälper varandra med att lyckas med våra uppdrag. Nu söker vi en ny kollega som vill arbeta med oss i rollen som HR- administratör.

Anställningen är ett vikariat fram till 31 augusti 2023.

Vill du vara en del i vårt team? Då ser vi fram emot din ansökan!

Arbetsbeskrivning
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att arbeta med annonsering av rekryteringsannonser då vi ansvarar för att kvalitetssäkra Region Värmlands annonser. Vi har ansvar för att samordna sommarrekryteringen inom Hälso- och sjukvården så även det kommer att vara en stor del av arbetet. Som HR-administratör arbetar du med alla delar i den rekryteringsprocessen samt är ett stöd vid rekryteringsannonseringen.

Övriga arbetsuppgifter är att administrativt stötta i andra rekryteringsprocesser, administration av rekryteringsverktyget, utlämnade av offentliga handlingar eller andra administrativa uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR. Du har en god förmåga att formulera dig väl i text då annonsskrivning är en stor del av dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och flexibel. Din förmåga att arbeta strukturerat är god samtidigt som du kan prioritera och anpassa dig efter förändrade förutsättningar och du trivs med att samarbeta med andra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med HR-administration eller kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av HR-arbete, rekryteringsprocessens delar och är van vid att hantera fler ärenden parallellt. Det är en fördel om du har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering.

Intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

People & Office Coordinator (Karlstad)

Ansök    Jan 26    Varnish Software AB    HR-assistent
Varnish Software’s powerful caching technology helps the world’s biggest content providers deliver lightning-fast web and streaming experiences for huge audiences, without downtime or loss of performance. Our solutions combine open-source flexibility with enterprise robustness to speed up media streaming services, accelerate websites and APIs, and enable global businesses to build custom CDNs, unlocking unbeatable content delivery performance and resilien... Visa mer
Varnish Software’s powerful caching technology helps the world’s biggest content providers deliver lightning-fast web and streaming experiences for huge audiences, without downtime or loss of performance.
Our solutions combine open-source flexibility with enterprise robustness to speed up media streaming services, accelerate websites and APIs, and enable global businesses to build custom CDNs, unlocking unbeatable content delivery performance and resilience. Our customers are able to scale easily to match peaks in demand, protect their critical infrastructure and keep costs predictable, enabling them to deliver great web experiences for all of their users, at all times.
Varnish Software is seeking a People & Office Coordinator for its office in Karlstad to support the R&D department. It’s a broad role where you will play an influential part in coordinating the efforts of R&D and be the link to both Marketing and Human Resources. In addition to supporting administrative tasks in R&D, you will assist Marketing with internal and external event planning and support coworkers with HR-related questions.
You will be based in our Karlstad office but will also travel to Oslo and Stockholm on a monthly basis.
In this role you will:
Administration of Karlstad and Oslo offices:
Manage all new and existing agreements related to the offices
Follow up with all new and existing service providers related to the office services
Ensure that the offices are functional and pleasant
Responsible for purchasing furniture, etc. when there are new hires at the offices
Assist in HR-related tasks if needed
Assist in recruiting and onboarding
Compliance with ISO-27001 administrative tasks
Manage planning and performing internal events at the offices and in the R&D department as well as assist the Marketing department with external events in the offices. You will also assist with travel planning when needed

The ideal candidate will have:
A structured mindset and superior organizing skills
A University degree in Human Resources or similar
Previous experience from service or administration work, for example; hotel, receptionist, front desk, customer service etc
Good written and oral communication skills in both Swedish and English
Excellent teamwork and collaboration skills
Strong problem-solving skill

What we offer:
A happy, creative, non-hierarchical work environment in which you are a valued member of our organization
An international environment with offices and colleagues all over the world
Generous vacation days
Nice office environments
Traveling to yearly company gatherings



At Varnish Software, we take pride in our software and products, and we value innovation. We strive to hire team members who share these values. We offer an open, honest, and international culture in a laid-back and stimulating work environment. You will be working with some of the brightest and most talented people in the industry. We offer competitive salaries, full benefits, generous vacation time, and more.
Varnish Software is an equal-opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, national origin, age, or disability. Visa mindre

Rekryteringsassistent till Academic Work i Karlstad

Ansök    Mar 21    Academic Work Sweden AB    HR-assistent
Nytt
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss! OM TJÄNSTEN I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger... Visa mer
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare är Madeleine och hon arbetar som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter, vilket gör att du successivt skaffar dig mer kunskap.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Marknadsföring, Teknik eller IT och tar examen tidigast i december 2024.
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken.
- Tycker om att jobba i team, har en god samarbetsförmåga och drivs av att ta dig an nya utmaningar.

Vi söker dig som har följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

[email protected]

Facebook

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: Omgående.

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar i veckan (samt heltid under jul- och sommarledigheter).

Placering: Karlstad, Sommargatan 110.

Rekryteringsansvarig: Felicia Gullstén, Talent Acquisition Coordinator.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om Academic Work

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen! Visa mindre

HR-administratör

Ansök    Okt 11    Konsumentverket    HR-assistent
Vi på HR-enheten utvecklar och samordnar arbetsgivar- och medarbetarfrågorna inom myndigheten och ger verksamheten stöd inom samtliga HR-processer. Om jobbet Du arbetar med personaladministrativa frågor samt med internkontroll av löneunderlag innan lönekörning (Statens servicecenter ansvarar för beräkning och utbetalning av våra löner). Du deltar också i arbetet med övriga processer inom HR och ger stöd till chefer och medarbetare i olika frågor.  Din pr... Visa mer
Vi på HR-enheten utvecklar och samordnar arbetsgivar- och medarbetarfrågorna inom myndigheten och ger verksamheten stöd inom samtliga HR-processer.

Om jobbet
Du arbetar med personaladministrativa frågor samt med internkontroll av löneunderlag innan lönekörning (Statens servicecenter ansvarar för beräkning och utbetalning av våra löner). Du deltar också i arbetet med övriga processer inom HR och ger stöd till chefer och medarbetare i olika frågor. 

Din profil
Du har gymnasiekompetens samt erfarenhet från personal- och löneadministrativt arbete. Det är meriterande om du har vana från att arbeta i digitala HR-system. Du har lätt för siffror och du uttrycker dig klart och enkelt i tal och skrift.Du är ansvarstagande och har ett professionellt förhållningssätt. Du behöver vara effektiv och strukturerad. Din samarbetsförmåga är mycket god liksom din kommunikationsförmåga. Du är serviceorienterad och lösningsfokuserad i ditt stöd till chefer och medarbetare. Du har intresse av och förmåga att utveckla det HR-administrativa arbetet och du stimuleras av att söka nya vägar som förenklar arbetet. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vi erbjuder möjlighet att sluta överenskommelse om distansarbete på del av tid.
Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av HR-chef Maria Sundgren.
Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Så här ansöker du
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/24.

Senast den31 oktober 2022 vill vi ha din ansökan. Visa mindre

HR-administratör till ett meriterande uppdrag hos Konsumentverket!

Ansök    Jun 29    Academic Work Sweden AB    HR-assistent
Vi söker nu efter dig som vill ta dig an ett kortare uppdrag hos Konsumentverket där du under 4 månader kommer stötta upp i personal- och löneadministrativa ärenden. Är du prestigelös, kommunikativ och gärna vill få chansen att arbeta hos en statlig myndighet? Då kan detta vara din perfekta möjlighet! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Konsumentverket ligger centralt beläget i Karlstad (CCC-huset) och har fina och moderna lokaler. ... Visa mer
Vi söker nu efter dig som vill ta dig an ett kortare uppdrag hos Konsumentverket där du under 4 månader kommer stötta upp i personal- och löneadministrativa ärenden. Är du prestigelös, kommunikativ och gärna vill få chansen att arbeta hos en statlig myndighet? Då kan detta vara din perfekta möjlighet! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Konsumentverket ligger centralt beläget i Karlstad (CCC-huset) och har fina och moderna lokaler. Du kommer att jobba med drivna och professionella medarbetare och du får givetvis handledning och introduktion i arbetsuppgifterna. Du kommer att sitta tillsammans med dina kollegor i ett öppet kontor och med ett tryggt och trevligt arbetsklimat. Du förväntas arbeta med hög servicekänsla, flexibilitet och lösningsfokus och du får arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra.

Du kommer in i ett fint arbetsteam med engagerade och kompetenta kollegor som består av en HR-chef, två HR-partners och en löneadministratör. Du blir en viktig nyckelspelare som hjälper till och avlastar de andra i teamet. Du kommer att hantera personal- och löneadministrativa ärenden som kan innefatta allt från internkontroll av löneunderlag och kvitton till att skriva anställningsbevis och arbeta med rekryteringsadministration.

Du erbjuds


* Ett meriterande uppdrag på en statlig myndighet som bedriver en viktig och meningsfull verksamhet
* En möjlighet att lära mer om HR-arbete på en statlig arbetsplats
* En alldeles lagom stor arbetsplats med en prestigelös och personlig atmosfär


Uppdraget är ett konsultuppdrag som sträcker sig i 4 månader där du blir anställd som konsult via oss på Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Personaladministration som bland annat kan innefatta administration i samband med rekrytering och kurser
- Löneadministration i form av internkontroll av löneunderlag där du ansvarar för att kontrollera att underlagen och kvitton är korrekta och överensstämmer med registreringar i lönesystemet
- Övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel protokollföring, diarieföring och arkivering

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning och gärna arbetat med personal- och/eller löneadministration, alternativt annan erfarenhet som vi bedömer som önskvärd
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift
- Har ett bra siffersinne

Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta inom statlig verksamhet.

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Preliminärt 8 augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Konsumentverket håller koll på dagens och framtidens konsumentvardag. De är lokaliserade i Karlstad och är cirka 190 medarbetare som tillsammans bidrar till väl fungerande marknader där både konsumenter och företag vet vad som gäller. Visa mindre

HR-handläggare

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan speg... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Om anställningen
HR-enheten på MSB växer och vi behöver rekrytera in en ny kollega.

Vill du arbeta i en stödjande roll med tyngdpunkt i administrativa uppgifter, så kanske det är dig vi söker.

Medarbetarskapet och ledarskapet på MSB ska utgå från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med MSB:s medarbetar- och ledarkriterier innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Arbetsuppgifter
Som HR-handläggare kommer du framförallt att arbeta med administrativa uppgifter som exempelvis utbildningsadministration, arbete kopplat till praktik- och sommarjobbsansökningar och LAS-administration samt andra uppgifter som stödjer enhetens gemensamma arbete. Du kommer också att arbeta med rekryteringar, vilket kan innebära allt från stöd i olika delmoment i rekryteringsprocessen till att självständigt genomföra rekryteringar tillsammans med chef. 

Din kompetensprofil:
Du har:

- Relevant akademisk utbildning inom HR-området eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av och intresse för administrativt arbete.
- God systemförståelse och erfarenhet av att arbeta i system.
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Som medarbetare och ledare på MSB förväntas att du är uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, dialoginriktad, har god självkännedom och är ett föredöme.

Som person är du självgående, du driver på och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har också en mycket god samarbetsförmåga och har ett serviceinriktat förhållningssätt. I rollen krävs att du är strukturerad och kan vara både effektiv och noggrann, men också att du har en god kommunikativ förmåga. Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet. 

Om enheten
Anställningen är placerad på avdelningen för verksamhetsstöd vid HR-enheten. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp myndighetens arbetsgivarpolitik samt frågor inom HR-området. I uppgiften ingår att utveckla den lokala kollektivavtalsregleringen och att utveckla och hålla samman myndighetens lönebildning. I detta ingår att utveckla processer och metoder för kompetensförsörjning även för krigsplacering, medarbetar- och chefsutveckling, arbetsmiljö och likabehandling. I uppgiften ingår att ge stöd till chefer inom HR.
https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning

Ort: Karlstad

Resor i anställningen förekommer.

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta HR-chef Cathrin Dalmo. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 8 januari 2023, märkt med referensnummer 2022/156.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.                        

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

HR-administratör

Länsförsäkringar Som HR-administratör hos Länsförsäkring Värmland arbetar du brett med HR-relaterade frågor. Vår HR-avdelning består idag av en HR-chef och nu utökar vi och söker dig som vill bli vår nya HR-administratör. Om tjänsten Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: * Hantera löpande administration i våra HR-system * Kompetensutveckling och utbildningsadministration * Rekrytering och onboarding * Vara kontaktperson gentemot... Visa mer
Länsförsäkringar

Som HR-administratör hos Länsförsäkring Värmland arbetar du brett med HR-relaterade frågor. Vår HR-avdelning består idag av en HR-chef och nu utökar vi och söker dig som vill bli vår nya HR-administratör.

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
* Hantera löpande administration i våra HR-system
* Kompetensutveckling och utbildningsadministration
* Rekrytering och onboarding
* Vara kontaktperson gentemot leverantörer avseende lön och förmåner
* Stötta medarbetare och chefer inom HR-områden
* Driva utveckling, effektivisering och kvalitetsarbete kopplat till arbetsprocesser och rutiner


Vem är du?
Du är en självgående person med hög integritet och en stark drivkraft. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är förtroendeingivande, och positiv samt har en god förmåga att skapa delaktighet och engagemang i din omgivning. Du är effektiv, noggrann och kan se helheter och nya infallsvinklar.
Du har lätt att arbeta i olika system och känner dig bekväm med Microsoft Office.
För att kunna prestera väl i denna roll har du en högskoleexamen inom HR. Du har också kanske hunnit arbeta ett antal år inom HR med liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av utbildningsadministration är det meriterande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig goda karriärmöjligheter, löpande kompetensutveckling, en aktiv satsning på god hälsa samt en trygg och trivsam arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas, både inom yrket och som människa.

Om oss
Länsförsäkringar Värmland är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Värmland. Vi finns här för att göra våra 100 000 kunders vardag enklare och tryggare, med bekväma banktjänster, nära rådgivning och bra försäkringsskydd. Men också genom att engagera oss i samhället där vi och våra kunder lever och verkar. Hos oss jobbar 135 medarbetare på våra kontor i Arvika, Karlstad och Sunne.

Mer information
Tjänsten är en heltidstjänst som inleds med provanställning under sex månader med placering i Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
* HR-chef, Caroline Rosengren, 054-775 15 61 eller [email protected]
* Facklig representant (Forena) Joakim Skyman, 054-775 15 69 eller [email protected]


Sista ansökningsdag: 2022-03-29 Visa mindre

HR-administratör till Rekryteringsenheten, Region Värmland

Ansök    Apr 12    REGION VÄRMLAND    HR-assistent
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra ... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra samhällsaktörer, som nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.



Om verksamheten
I rekryterings- och administrativa enheten HR arbetar idag tio medarbetare.

Vårt uppdrag är att ge rekryteringsstöd till alla verksamheter inom Region Värmland administrera alla platsannonser samt att se till att den regiongemensamma HR-administrationen hanteras på ett enhetligt sätt.

Vi arbetar med att se till att rekryteringsprocessen och de administrativa processer vi arbetar i utvecklas på ett välfungerande sätt, i ett nära samarbete med verksamheterna. Det är ett omväxlande, utvecklande och roligt uppdrag.

Vi som arbetar i enheten är HR-konsulter, HR-strateg och HR-administratörer, vi har en god teamkänsla och hjälper varandra med att lyckas med våra uppdrag. Nu söker vi en ny kollega som vill arbeta med oss i rollen som HR-administratör.

Anställningen är ett vikariat på cirka ett år.

Vill du vara en del i vårt team? Då ser vi fram emot din ansökan!

Arbetsbeskrivning
De huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med annonsering av platsannonser där du är en viktig del av att kvalitetssäkra våra annonser. Andra arbetsuppgifter är att administrativt stötta i rekryteringsprocesser, utveckling och administration av rekryteringsverktyget. Övriga arbetsuppgifter är till exempel utlämnade av offentliga handlingar eller andra administrativa uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR.

Du har en god förmåga att formulera dig väl i text, eftersom annonsskrivning är en stor del av dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och flexibel. 

Din förmåga att arbeta strukturerat är god, samtidigt som du kan prioritera och anpassa dig efter förändrade förutsättningar, du trivs med att samarbeta med andra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med HR-administration eller kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av HR-arbete och rekryteringsprocessens delar och är van av att hantera fler ärenden parallellt. Det är bra om du har du erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

HR-administratör, Region Värmland

Ansök    Apr 13    REGION VÄRMLAND    HR-assistent
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmla... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Vill du jobba i team med andra kompetenta och trevliga HR-kollegor? Trivs du på en hälsofrämjande arbetsplats som värnar om god arbetsmiljö och hållbart Arbetsliv.

Då är det dig vi söker! Nu har du chansen att få jobba som HR-administratör på Hälso- och sjukvårdens HR-Enhet i Region Värmland. Tjänsten är ett semestervikariat på 10 veckor med möjlighet till förlängning.

Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och dialog står i fokus. Du kommer att ha möjlighet att jobba i ett team med stort engagemang, utvecklingsmöjligheter och en vänlig företagskultur. För att trivas hos oss bör du ha förmåga att ta egna initiativ, vara samarbetsvillig, målfokuserad och kommunikativ.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-administratör arbetar du tillsammans med dina HR-kollegor för att skapa goda förutsättningar för hälso- och sjukvårdens chefer och verksamheter. Du arbetar självständigt och i team med arbetsuppgifter som består av bland annat bemanningsadministration, uppföljning och kvalitetssäkring i bemanningsfrågor, fakturakontroll och tidsrapportering i personalsystem. Du kommer i arbetet att ha kontakt med många olika verksamheter inom hälso- och sjukvården.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du har en administrativ utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget, samt goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Dina personliga egenskaper värderas högt och vi söker dig som är service- och resultatinriktad, flexibel, noggrann, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i personaladministrativa system.

Tjänsten är ett semestervikariat under veckorna 23 - 33, med möjlighet till förlängning.

Vill du vara en del i vårt HR team? Då ser vi framemot din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Konsultchefsassistent till Professionals Nord Karlstad

Inledning: Är du student och vill utvecklas i en tjänst som ger meriterande erfarenheter inför framtiden? Vill du vara en del av ett gäng som värdesätter gemenskap där vi firar våra framgångar tillsammans? Gillar du dessutom att ta eget ansvar och leverera resultat? Ta chansen att vara med på vår resa och bli del av vårt kontor i Karlstad! Vi sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad och söker just nu vår nästa stjärna med start i januari 2022. In... Visa mer
Inledning:
Är du student och vill utvecklas i en tjänst som ger meriterande erfarenheter inför framtiden? Vill du vara en del av ett gäng som värdesätter gemenskap där vi firar våra framgångar tillsammans? Gillar du dessutom att ta eget ansvar och leverera resultat? Ta chansen att vara med på vår resa och bli del av vårt kontor i Karlstad! Vi sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad och söker just nu vår nästa stjärna med start i januari 2022.

Information om tjänsten
I rollen som konsultchefsassistent arbetar du ungefär två dagar i veckan utöver dina studier. Schema läggs veckovis och baseras på arbetsbelastning nästkommande vecka, samt de möjligheter som finns utifrån ditt studieschema. Du går in som konsultchefsassistent i Karlstadteamet där du ges möjligheten till en snabb karriär likt kollegor på andra kontor. Felicia på kontoret i Linköping har precis gått från assistent till konsultchef och beskriver rollen som konsultchefsassistent så här:

"Det bästa med att arbeta som assistent tycker jag är att man hela tiden får lära sig nya saker och utvecklas. Att man får chans att växa in i att ta mer ansvar gör att man utvecklas både kunskapsmässigt och som person i rollen. Sen tycker jag även att kollegorna och gemenskapen är en väldigt stor bonus!"

Under sommaren 2022 kommer du att vikariera som konsultchef, då våra heltidsanställda går på semester. Du kommer då att arbeta tillsammans med övriga assistentteamet runt om i Sverige för att sköta den dagliga verksamheten. På vårt kontor i Karlstad arbetar i dagsläget vår VD Per, försäljningschef Benny, leveranschef Rebecca, kundansvariga Jesper, Emma och Klara samt konsultchef Leo, där vi tillsammans har lång erfarenhet från branschen och ser nu fram emot att utöka teamet ytterligare! Övriga assistentteam finns i dagsläget på plats i Norrland, Stockholm, Linköping, Örebro och Göteborg!

Arbetsuppgifter
Som konsultchefsassistent kommer du att stötta konsultcheferna i deras arbete. Du kommer få vara involverad i hela rekryteringsprocesserna från kravprofiler, till annonser, urval av ansökningar till att göra referenstagningar. Du kommer att följa en utbildningsplan för att lära dig alla uppgifter. När du känner dig trygg i uppgifterna kommer du få möjligheten att hålla egna intervjuer och målet är att du ska kunna vikariera för konsultcheferna när de är på semester under jul/sommar. När du är klar med dina studier finns det goda möjligheter att fortsätta avancera in i en heltidstjänst på bolaget precis som många av våra tidigare assistentstjärnor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

• Gå igenom urval
• Genomföra telefonintervjuer
• Stödja konsultchef kring avtalsskrivningar och intervjuer
• Besvara frågor från kandidater via mail och telefon
• Stötta vid tidrapportering

Vi söker dig som:

• Gärna studerar inom HR/Beteendevetenskap alt. läser en likvärdig utbildning och har minst ett år kvar av dina studier. 
• Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet där du har haft kundkontakt och fått använda din förmåga att ta initiativ och eget ansvar. 
• Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du bör vara noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du har förmågan att ta ansvar och följer upp det du åtagit dig. Det är viktigt att du trivs i nära samarbeten då du kommer arbeta tätt med Karlstadteamet och samarbetet sträcker sig även med övriga kollegor runt om i landet. För att lyckas i rollen är du orädd och vågar testa dig fram. Vi tror även att du har en arbetsglädje, är utåtriktad och peppad på att vara med på en fantastisk resa.

Som person kan du även identifiera dig i våra värdeord:
FRAMGÅNG: Du utmanar dig själv och dina kollegor att hela tiden utvecklas, du jobbar hårt men smart!
SNÄLL: Du kommer tillhöra Nordens bästa arbetsplats och är med och bidrar till den familjära stämningen på PN
LYCKA: Du tycker att du har världens roligaste jobb och sprider energi i vardagen

START: Januari 2022
OMFATTNING: Deltid, ca 2 dagar/veckan
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecca Bly, 070-8110809

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

HR-administratör

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län ... Visa mer
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Som HR-administratör är du en viktig medlem i HR-teamet, som ingår i det gemensamma Verksamhetsstödet. Verksamhetsstöd innefattar även Ekonomi, Kommunikation, Arkiv & registratur samt Intern service och leds av den administrativa chefen. Länsstyrelsen befinner sig i en spännande utvecklingsfas inom flera områden, bland annat pågår ett arbete med framtidens arbetsplats och möjlighet till mer flexibla arbetsformer.

HR-teamet består av fyra engagerade medarbetare med uppgift att ge råd och stöd till organisationens olika verksamheter. Snart går en av våra kollegor över i nästa fas som pensionär. Nu ser vi fram emot att välkomna en ny kollega och det kanske är just du!

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelserna har samlat sin löneadministration i en samordnad löneservice (SLS) som finns i Kronobergs län. I rollen som HR-administratör är du Länsstyrelsen Värmlands kontaktperson gentemot SLS och du arbetar med löpande arbete kopplat till vår lönecykel såsom bevakningslistor, signal och fellistor, tidredovisning, anställningsadministration samt annan förekommande administration inom HR-funktionen. I arbetet ingår även externa kontakter. Att fungera som ett administrativt stöd till övriga HR-medarbetare i rekryteringsprocesser är också ett av dina viktiga arbetsområden.

Under en arbetsdag är du ett stöd gentemot organisationens medarbetare och chefer, såväl över digitala plattformar som över telefon och fysiska möten. Som medarbetare i HR-funktionen deltar du med din specifika kompetens i vårt gemensamma utvecklingsarbete och kan även arbeta med egna utvecklingsområden.
Från och med januari 2022 erbjuder Länsstyrelsen Värmland våra medarbetare att efter överenskommelse med chef arbeta på distans om verksamheten och arbetsuppgifterna tillåter det.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning samt flera års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet. Eftergymnasial utbildning inom arbetsfältet, t ex KY-utbildning/motsvarande är meriterande, liksom erfarenhet av att arbeta med statliga kollektivavtal och löneprocesser.

Du är van användare av digitala lönehanterings-, rekryterings- och/eller andra HRM-system. Du arbetar självklart med program inom MS Office. Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift.

För att trivas och lyckas i rollen är du van och bekväm med den konsultativa rollen. Du är strukturerad och kan planera och prioritera i arbetsvardagen. Du har förmågan att bygga och behålla goda relationer och förtroendefullt samarbete. I HR-teamet samarbetar, utvecklar och identifierar vi behov tillsammans, men behöver samtidigt mycket god individuell förmåga att vara självgående. Yrkesmässig integritet är en förutsättning för vårt arbete.

Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Anställningen innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten. Visa mindre

Starta karriären som konsultchefsassistent!

Är du student och vill utvecklas i en tjänst som ger meriterande erfarenheter inför framtiden? Gillar du att ta eget ansvar och leverera resultat? Vi är ett företag med unga entreprenörer som brinner för vårt arbete och vår vision – Rekrytering i världsklass! Ta chansen att vara med på vår resa och bli del av vårt nyöppnade kontor i Karlstad! Information om tjänsten I tjänsten som konsultchefsassistent arbetar du minst två dagar i veckan utöver dina s... Visa mer
Är du student och vill utvecklas i en tjänst som ger meriterande erfarenheter inför framtiden? Gillar du att ta eget ansvar och leverera resultat? Vi är ett företag med unga entreprenörer som brinner för vårt arbete och vår vision – Rekrytering i världsklass!

Ta chansen att vara med på vår resa och bli del av vårt nyöppnade kontor i Karlstad!


Information om tjänsten
I tjänsten som konsultchefsassistent arbetar du minst två dagar i veckan utöver dina studier. Schema läggs veckovis i samråd med din närmsta chef och baseras på arbetsbelastning nästkommande vecka, samt möjlighet utifrån ditt studieschema.

Under sommaren kan det finnas möjlighet till heltid och att vikariera som konsultchef, då våra heltidsanställda går på semester. Du kommer då att arbeta tillsammans med assistentteamet för att sköta den dagliga verksamheten.

På kontoret i Karlstad arbetar i dagsläget konsultchef Rebecka tillsammans med Jesper och Frida som är kundansvariga. De ser nu fram emot att utöka sitt team och välkomna en ny kollega!


Arbetsuppgifter
Som konsultchefsassistent hjälper du leveransteamet med administrativa uppgifter. Du kommer få vara med i hela rekryteringsprocesserna från urval av ansökningar till att göra referenstagningar och följa en utbildningsplan för att lära dig alla uppgifter. Senare när du känner dig trygg i uppgifterna kommer du få möjligheten att hålla egna intervjuer och målet är att du ska kunna vikariera för konsultcheferna när de är på semester under jul och sommar.

I början av varje månad ansvarar du tillsammans med övriga assistenter för tidrapporteringen. Det innefattar att attestera konsulternas tider samt administrera kring löne- och fakturaunderlaget som skickas vidare till vår ekonomiavdelning.

Arbetsuppgifter:
• Urval
• Telefonintervjuer
• Administration kring avtalsskrivningar och intervjuer
• Besvara frågor från kandidater via mail och telefon
• Tidrapportering

När du är klar med dina studier finns det goda möjligheter att fortsätta avancera in i en heltidstjänst på bolaget.


Vi söker dig som
Är studerande med 1–2 år kvar av dina studier. Vi ser att du kan arbeta minst två dagar i veckan samt heltid under sommaren. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration och service sedan tidigare, men inget krav.

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du bör vara noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du tar ansvar och följer upp det du åtagit dig. Det är viktigt att du trivs i nära samarbeten då du kommer arbeta nära kollegorna. Vi tror även att du har en arbetsglädje, är utåtriktad, peppad och sprider bra energi då vi värderar att ha roligt på jobbet.

Skicka in din ansökan idag om du vill arbeta på ett företag med hög energinivå och gemenskap!

START: Omgående
OMFATTNING: Deltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
Kontakt: Josefine Häggström, [email protected]

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se. Visa mindre

HR-administratör, rekryterings- och HR-administrativa enheten

Ansök    Sep 16    REGION VÄRMLAND    HR-assistent
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Nu formar vi en ny organisation för HR som ska möta Region Värmlands kompetensbehov. HR-avdelningen är en del av regionens verksamhetsstöd, organiserad inom regionledningskontoret. Avdelningen har ett normgivande uppd... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Nu formar vi en ny organisation för HR som ska möta Region Värmlands kompetensbehov.

HR-avdelningen är en del av regionens verksamhetsstöd, organiserad inom regionledningskontoret. Avdelningen har ett normgivande uppdrag och ett konsultativt arbetssätt gentemot verksamheterna som vi stöttar. Rekryterings- och HR-administrativa enheten är en ny enhet från den 1 oktober med ca 10 medarbetare. Enheten inrättas för att stärka stödet till chefer vid rekryteringar och säkerställa att den regiongemensamma HR-administrationen hanteras på ett enhetligt sätt.

I enhetens uppdrag ingår bland annat:


Ansvar för en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess i regionen

Övergripande rekryteringsinsatser av sommarvikarier

Utlandsrekrytering

Samordning av internt och externt stöd vid chefsrekryteringar

Rekryteringsannonsering

Utveckla processen att hantera vikarier

Administration av personalhandlingar



HR-administratör, rekryterings- och HR-administrativa enheten


Arbetsuppgifter

Är du en person som trivs i en administrerande roll där du får vara stöd till Regionens verksamheter i HR-arbetet och främst rekrytering? Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att administrativt stötta i rekryteringsprocessen, såsom kontroller i offentliga register, LAS-listor, annonsering, administration av rekryteringsverktyget och urvalsarbete med rekrytering. Övriga arbetsuppgifter är till exempel utlämnade av offentliga handlingar, uttag av personalstatistik, arbete med personalhandlingar.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom HR. Eftergymnasial utbildning med HR-inriktning är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet. Den personliga lämpligheten värderas högt och vi söker dig som är service- och resultatinriktad, noggrann, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga.

 

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Fackliga företrädare nås via växeln 010-831 50 00 Visa mindre

HR - administratör

Ansök    Aug 13    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Söker du en ny utmaning där du får möjlighet att utveckla både dig själv och företaget? Nu söker vi en HR-administratör till en av våra kunder! Är du serviceminded och har förmågan att arbeta strukturerat? Trivs du med att arbeta i grupp? Då kan det vara dig vi söker! Ansök idag! Om tjänsten Som HR-administratör kommer du stötta HR-avdelningen med administrativa uppgifter samt vara delaktig vid mässor och studiebesök. I din roll som HR-administratör komm... Visa mer
Söker du en ny utmaning där du får möjlighet att utveckla både dig själv och företaget? Nu söker vi en HR-administratör till en av våra kunder! Är du serviceminded och har förmågan att arbeta strukturerat? Trivs du med att arbeta i grupp? Då kan det vara dig vi söker! Ansök idag!

Om tjänsten
Som HR-administratör kommer du stötta HR-avdelningen med administrativa uppgifter samt vara delaktig vid mässor och studiebesök.

I din roll som HR-administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
- Dokumenthantering
- Ta fram relevant statistik
- Rekryteringsadministration
- Upprätta och uppdatera rutiner och rapporter
- Enklare inköp
- Fakturahantering
- Uppdatera intranätet

Om dig
Vi söker dig som har goda kunskaper inom administration samt är strukturerad och noggrann. Du är serviceminded och är social i ditt bemötande av andra människor. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta i grupp och att ni tillsammans kan arbeta för att lösa uppgifter mot deadlines. Du har mycket god datavana, förutom Officepaketet är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något HR-system.

Viktigt för tjänsten är:
-Strukturerad och noggrann
- Mycket god datavana
- Serviceminded
- Administrativförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos en av våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] eller 054-7718547.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR, Administratör, HR-administratör, Personal, Adecco, Visa mindre

HR-assistent för kunds räkning

Ansök    Feb 18    Libäck & Co AB    HR-assistent
Om tjänsten För kunds räkning söker vi nu en HR-assistent som vill ta rollen som spindeln i nätet och bli en viktig stödfunktion för kundens HR-generalister. Tjänsten innebär bland annat att vara delaktig i utvecklingen av befintliga, samt implementeringen av nya, HR-system där du kommer att stötta projektledaren och samverka mellan HR- och IT-avdelningen. Du kommer även att jobba mycket med presentationsmaterial och kommunikation kopplat till rekrytering.... Visa mer
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en HR-assistent som vill ta rollen som spindeln i nätet och bli en viktig stödfunktion för kundens HR-generalister. Tjänsten innebär bland annat att vara delaktig i utvecklingen av befintliga, samt implementeringen av nya, HR-system där du kommer att stötta projektledaren och samverka mellan HR- och IT-avdelningen. Du kommer även att jobba mycket med presentationsmaterial och kommunikation kopplat till rekrytering.

Det finns stora möjligheter till att växa i rollen och det är ditt engagemang och vilja att ta ansvar som sätter ramarna för tjänsten.

Tjänsten är med placering i Karlstad och startar som en uthyrning från oss på Testhuset.

Om dig
Du är en modig och målmedveten person! Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och ta tag i arbetsuppgifter som ligger utanför din comfort-zone. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du kan hantera flera projekt samtidigt utan att tappa arbetsuppgifter längs vägen mot målet. Med andra ord är du en klippa till kollega och en riktigt bra koordinator eftersom du har koll på läget och inte räds nya utmaningar. Självklart har du inga problem att samarbeta och du har en god kommunikationsförmåga, både i text och tal. Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom HR, grundläggande IT-kunskaper och goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser även att du har erfarenhet av att driva ditt eget arbete självständigt framåt, gärna i projektform.

Om processen
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Gustavsson på 070 291 78 83 eller Bengt Libäck på 070 594 72 77.

Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är 28 februari.

Vi använder oss av tester i rekryteringsprocessen. Har du de erfarenheter och kunskaper vi efterfrågar i kravprofilen för tjänsten kommer du att få göra ett kapacitetstest och en personprofilanalys för att se så att du har de egenskaper och den problemlösningsförmågan som krävs för tjänsten. Är det en match även där kommer du att bli kallad till intervju.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Studentambassadör till Adecco

Ansök    Maj 23    Adecco Sweden AB    HR-assistent
Är du en person som har lätt för att skapa nya kontakter och har ett eget driv? Är du dessutom student och trivs med att informera och kommunicera i olika forum? Då kan detta uppdrag som studentambassadör hos oss på Adecco Karlstad passa dig! Om tjänsten Som studentambassadör jobbar du med att informera studenter och unga akademiker om Adecco Students verksamhet genom events, arbetsmarknadsmässor och andra aktiviteter såsom affischering och flyers. Du kom... Visa mer
Är du en person som har lätt för att skapa nya kontakter och har ett eget driv? Är du dessutom student och trivs med att informera och kommunicera i olika forum? Då kan detta uppdrag som studentambassadör hos oss på Adecco Karlstad passa dig!

Om tjänsten
Som studentambassadör jobbar du med att informera studenter och unga akademiker om Adecco Students verksamhet genom events, arbetsmarknadsmässor och andra aktiviteter såsom affischering och flyers. Du kommer vara en viktig del i vår tillsättningsprocess av studentuppdrag och en resurs för kontorets marknadsavdelning. Vidare kommer du få möjligheten att arbeta inne på kontoret och hjälpa till med bl.a. referenstagning och intervjuer. Du kommer att jobba varierande tider beroende på hur mycket det är att göra och anpassat efter hur ditt schema ser ut. Du har timlön.

Att vara studentambassadör är ett roligt och givande sätt att inspirera andra människor att vilja börja jobba för Adecco.

Om dig
Vi söker dig som är driven, har stort engagemang, har en stor passion för det du gör och är trevlig/social. Du är utåtriktad och gillar att tala inför grupp och kan ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är flexibel och kan hoppa in och göra punktinsatser på kort varsel.

Du bör ha minst 2 år kvar av dina studier. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som studentambassadör är ett konsultuppdrag med tillsättning hösten 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB.

Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Adam Fransson Mörk via tel: 054-7718552 eller mail: [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Student, Studentambassadör, Ambassadör, Adecco, personalvetare Visa mindre

HR - handläggare med administrativ inriktning till MSB:s operativa verksamhet

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lok... Visa mer
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.


Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Operativa avdelningen ansvarar för myndighetens operativa verksamhet, vilket bl.

a. inkluderar insatsverksamhet och samordning av myndigheter och andra aktörers hantering av nationella kriser. Inom området internationell insatsverksamhet arbetar vi med humanitära hjälpinsatser, katastrofriskreducering, tidig återuppbyggnad, civil konflikthantering samt humanitär minhantering i länder som drabbats av katastrofer eller konflikter. Avdelningen stödjer även svenska kommuner med materiel och personal i händelse av större naturolyckor då kommunala resurser är otillräckliga.

Enheten för operativ personal ansvarar för att kompetensförsörja den operativa verksamheten. Rätt kompetens i rätt tid är avgörande för den operativa verksamhetens resultat och effekt. Kompetensförsörjningen genomförs med olika, behovsanpassade, verktyg. Enheten ansvarar också för förberedelse och kompetensutveckling av den operativa personalen. Ett annat ansvar för enheten är att säkra att insatspersonalen har ett bra hälsostöd före, under och efter insatser. Enheten för operativ personal har mycket breda kontaktytor och samverkar löpande internt och externt i genomförandet av verksamheten.

För att utföra enhetens uppdrag med hög kvalitet och effektivitet krävs därför ett självständigt och ansvarstagande förhållningssätt, som även sker i samverkan med andra funktioner både inom och utanför den egna enheten.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-handläggare med administrativ inriktning förväntas du självständigt driva den administrativa hanteringen för att bidra till en bibehållen kvalitet och ökad effektivitet inom enhetens uppdrag att kompetensförsörja den operativa verksamheten. Du har också ett ansvar för att identifiera förbättringsåtgärder och utveckla arbetssätt inom ditt ansvarsområde. I tjänsten förväntas du även stödja enhetens funktioner utifrån de behov som kan uppstå.

Arbetsuppgifterna inkluderar bl.a. ett utpekat ansvar för administrativa uppgifter i registrerings- och rekryteringsprocesserna (exempelvis referenstagning, ansökan för tjänste- och diplomatpass, visumansökningar, SINK-ansökningar, hantering av avtal och beslut, underlag för informationsträffar, kvittohantering, arkivering) samt utbildningsadministration (hantering av löneunderlag, resebokningar etc.). I tjänsten förväntas du även kunna stötta upp med schemaläggning och beredskapsersättningar.

Din kompetensprofil

Du har:

Eftergymnasial utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant, eller erforderlig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta brett med administrativa uppgifter inom HR, gärna inom rekrytering, och/eller utbildning. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person ser vi att du har:

Ett intresse för att arbeta med administrativa uppgifter och att utveckla administrativa processer samt att du trivs med att vara navet i enhetens uppgifter. En mycket god samarbetsförmåga inklusive att skapa och bibehålla goda samarbeten. Ett ansvarstagande, strukturerat och noggrant arbetssätt där du håller uppsatta tidsramar. En god förmåga att identifiera och omhänderta andra rollers/tjänsters behov av stöd. Förmåga och vilja att kontinuerligt utveckla ditt arbetssätt och föreslå förbättringar för att möta verksamhetens föränderliga behov. Förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Förmåga att leverera under tidspress samt förmåga att ställa om och kunna omprioritera vid hastigt nyinkomna ärenden.

Meriterande är:

Erfarenhet av HR-administrativa uppgifter inom statlig verksamhet. Kunskaper och erfarenheter som gör att du kan bidra till genomförandet av arbetsuppgifterna vid enheten i övrigt.

Anställningsform

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning t o m 31 oktober 2019 med start så snart som möjligt och med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Svenskt medborgarskap

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.

Vill du få mer information?

Har du frågor om tjänsten kontakta enhetschef Jenny Wärja eller verksamhetsansvarig för HR-funktionen Camilla Abelson Bergling. Fackliga företrädare är Anja Holmgren, Saco-S, Daniel Hjärne, ST samt Ann-Britt Paradis, Seko. Samtliga nås på 0771-240 240.

Din ansökan

ska vara inkommen till MSB senast 4 april 2019, märkt med referensnummer 2019/68. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre