Lediga jobb som Förvaltningsekonom i Karlstad

Se lediga jobb som Förvaltningsekonom i Karlstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlstad som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom

Ansök    Aug 15    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Beskrivning Är du en engagerad och driven ekonom med några års erfarenhet av både strategiska och operativa ekonomifrågor? Då kan du vara den vi söker! Ekonomistaben inom vård- och omsorgsförvaltningen består av ett kompetent team på 11 personer som tillsammans arbetar för att möta verksamhetens behov och driva utvecklingen inom ekonomiområdet. Vi ansvarar även för lokalfrågor och upphandlingar inom förvaltningen. Arbetsuppgifter Som ekonom hos oss får... Visa mer
Beskrivning
Är du en engagerad och driven ekonom med några års erfarenhet av både strategiska och operativa ekonomifrågor? Då kan du vara den vi söker! Ekonomistaben inom vård- och omsorgsförvaltningen består av ett kompetent team på 11 personer som tillsammans arbetar för att möta verksamhetens behov och driva utvecklingen inom ekonomiområdet.

Vi ansvarar även för lokalfrågor och upphandlingar inom förvaltningen.

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss får du ett varierat och utvecklande uppdrag där du ger kvalificerat stöd till verksamheten inom ekonomiområdet. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Budgetarbete, uppföljning, prognoser och bokslut
- Utredningar och analyser av ekonomisk karaktär
- Deltagande i utvecklingsarbete inom stabens ansvarsområden
- Samarbete och erfarenhetsutbyte inom teamet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Ekonomisk utbildning från universitet eller högskola, eller annan relevant erfarenhet som bedöms likvärdig
- Erfarenhet av att arbeta analytiskt och strukturerat, gärna inom offentlig sektor eller större organisation
- Förmåga att pedagogiskt förklara ekonomiska samband
- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift

Du är en relationsbyggare som trivs med att samarbeta och har lätt för att skapa goda kontakter inom organisationen. Du arbetar självständigt, tar egna initiativ och bidrar till ett positivt arbetsklimat.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering. Visa mindre

Ekonomistrateg med inriktning mot hälso- och sjukvård

Ansök    Feb 18    REGION VÄRMLAND    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och forma framtidens ekonomistyrning inom hälso- och sjukvården i Region Värmland? Vi söker en erfaren och driven ekonomistrateg till vår enhet Planering och analys. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö där varje medarbetares insats är avgörande. Din arbetsplats Enheten Planering och analys ingår i Region Värmlands Planerings- och ekonomiavdelning, som totalt har cirka 100 medarbetare. Enhetens up... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens ekonomistyrning inom hälso- och sjukvården i Region Värmland? Vi söker en erfaren och driven ekonomistrateg till vår enhet Planering och analys.

Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö där varje medarbetares insats är avgörande.

Din arbetsplats
Enheten Planering och analys ingår i Region Värmlands Planerings- och ekonomiavdelning, som totalt har cirka 100 medarbetare. Enhetens uppdrag är att utveckla och leda regionens processer, modeller och verktyg för budget, prognos, uppföljning och analys. Vi ansvarar också för övergripande uppföljning och analyser, och vårt arbete riktar sig både till den politiska organisationen och till förvaltningen. Uppdraget syftar till att skapa goda förutsättningar för en effektiv ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Planering och analys är en liten enhet där vi arbetar nära varandra och därför är det viktigt att vi trivs tillsammans och strävar efter ständig utveckling. Eftersom varje medarbetare har unika arbetsuppgifter krävs att var och en tar stort ansvar för sitt uppdrag och sin roll i organisationen, och samtidigt är beredd på att vara delaktig i enhetens gemensamma arbetsuppgifter och att hjälpa sina kollegor. I många frågor samarbetar vi med andra funktioner inom både ekonomi och andra kompetensområden, och vi har ofta ledande roller i arbetsgrupper och utvecklingsarbeten.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och driven ekonomistrateg som vill vara med i arbetet med att driva och vidareutveckla processer inom ekonomiområdet för Region Värmlands hälso- och sjukvård. Som ekonomistrateg hos oss kommer du att arbeta med både strategiska och operativa arbetsuppgifter för att säkerställa effektivitet och hållbarhet inom vår verksamhet.

Ditt uppdrag är att tillhandahålla goda beslutsunderlag, tillgodose informationsbehov, och att säkerställa att berörda processer är välfungerande, transparenta och relevanta. Detta gör du till stor del i samverkan med kollegor i olika delar av organisationen. En förutsättning för att lyckas är att skapa och upprätthålla goda relationer i många olika sammanhang, både inom Region Värmland och med andra regioner.

Dina kunskaper och kompetenser
Du har utbildning inom ekonomi från universitet/högskola och minst fem års erfarenhet av kvalificerade roller inom ekonomi, gärna i en större komplex organisation. Tjänsten innebär ansvar för arbetsuppgifter av övergripande karaktär samtidigt som det är viktigt för att förstå hur beslut och processer på övergripande nivå påverkar regionens verksamheter.

Som person är du trygg och har erfarenhet av och goda kunskaper om ekonomistyrning. Tjänsten kräver en hög grad av självständighet och initiativtagande, samtidigt som det är viktigt att du trivs med att samarbeta med flera olika personer och grupper. Du behöver ha god förmåga att se både helhet och detaljer. Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketets olika verktyg.

Du är självgående och proaktiv, har utmärkt samarbetsförmåga och god vana vid att bygga och underhålla relationer. Du har god kommunikationsförmåga och förmåga att presentera komplex information på ett tydligt och engagerande sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med strategisk planering och uppföljning, processutveckling samt arbete med ekonomi inom hälso- och sjukvård.

Låter detta som du? Vi behandlar ansökningar och kallar till intervju löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonomistrateg med inriktning mot hälso- och sjukvård

Ansök    Feb 4    REGION VÄRMLAND    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och forma framtidens ekonomistyrning inom hälso- och sjukvården i Region Värmland? Vi söker en erfaren och driven ekonomistrateg till vår enhet Planering och analys. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö där varje medarbetares insats är avgörande. Din arbetsplats Enheten Planering och analys ingår i Region Värmlands Planerings- och ekonomiavdelning, som totalt har cirka 100 medarbetare. Enhetens up... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens ekonomistyrning inom hälso- och sjukvården i Region Värmland? Vi söker en erfaren och driven ekonomistrateg till vår enhet Planering och analys.

Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö där varje medarbetares insats är avgörande.

Din arbetsplats
Enheten Planering och analys ingår i Region Värmlands Planerings- och ekonomiavdelning, som totalt har cirka 100 medarbetare. Enhetens uppdrag är att utveckla och leda regionens processer, modeller och verktyg för budget, prognos, uppföljning och analys. Vi ansvarar också för övergripande uppföljning och analyser, och vårt arbete riktar sig både till den politiska organisationen och till förvaltningen. Uppdraget syftar till att skapa goda förutsättningar för en effektiv ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Planering och analys är en liten enhet där vi arbetar nära varandra och därför är det viktigt att vi trivs tillsammans och strävar efter ständig utveckling. Eftersom varje medarbetare har unika arbetsuppgifter krävs att var och en tar stort ansvar för sitt uppdrag och sin roll i organisationen, och samtidigt är beredd på att vara delaktig i enhetens gemensamma arbetsuppgifter och att hjälpa sina kollegor. I många frågor samarbetar vi med andra funktioner inom både ekonomi och andra kompetensområden, och vi har ofta ledande roller i arbetsgrupper och utvecklingsarbeten.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och driven ekonomistrateg som vill vara med i arbetet med att driva och vidareutveckla processer inom ekonomiområdet för Region Värmlands hälso- och sjukvård. Som ekonomistrateg hos oss kommer du att arbeta med både strategiska och operativa arbetsuppgifter för att säkerställa effektivitet och hållbarhet inom vår verksamhet.

Ditt uppdrag är att tillhandahålla goda beslutsunderlag, tillgodose informationsbehov, och att säkerställa att berörda processer är välfungerande, transparenta och relevanta. Detta gör du till stor del i samverkan med kollegor i olika delar av organisationen. En förutsättning för att lyckas är att skapa och upprätthålla goda relationer i många olika sammanhang, både inom Region Värmland och med andra regioner.

Dina kunskaper och kompetenser
Du har utbildning inom ekonomi från universitet/högskola och minst fem års erfarenhet av kvalificerade roller inom ekonomi, gärna i en större komplex organisation. Tjänsten innebär ansvar för arbetsuppgifter av övergripande karaktär samtidigt som det är viktigt för att förstå hur beslut och processer på övergripande nivå påverkar regionens verksamheter.

Som person är du trygg och har erfarenhet av och goda kunskaper om ekonomistyrning. Tjänsten kräver en hög grad av självständighet och initiativtagande, samtidigt som det är viktigt att du trivs med att samarbeta med flera olika personer och grupper. Du behöver ha god förmåga att se både helhet och detaljer. Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketets olika verktyg.

Du är självgående och proaktiv, har utmärkt samarbetsförmåga och god vana vid att bygga och underhålla relationer. Du har god kommunikationsförmåga och förmåga att presentera komplex information på ett tydligt och engagerande sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med strategisk planering och uppföljning, processutveckling samt arbete med ekonomi inom hälso- och sjukvård.

Låter detta som du? Vi behandlar ansökningar och kallar till intervju löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonom

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarb... Visa mer
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Vill du tillbringa dina dagar i en utvecklande, akademisk miljö på en av Värmlands största arbetsplatser är du kanske vår nya kollega!

Beskrivning
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomi och planering som ansvarar för universitetets strategiska och operativa planerings- och ekonomifrågor.

Verksamheten utgår från de krav och regler som ställs på statliga myndigheter rörande ekonomiska frågor och redovisningar.

Universitetets samtliga ekonomer, controllers och ekonomiassistenter är samlade till avdelningen som har 29 medarbetare. Arbetet präglas av hög kompetens och en god laganda med fokus på bästa möjliga stöd till verksamheten vad gäller planerings- och ekonomifrågor både av långsiktig och av kortsiktig karaktär.

Avdelningen har systemansvaret för ekonomisystemet Raindance, ledningsinformationssystemet Kuli samt systemet för verksamhetsplanering Stratsys.

Arbetsuppgifter
Anställningen innebär att arbeta nära och vara stöd till projektledare inom Fakulteten humaniora och samhällsvetenskap. Anställningen omfattar löpande ekonomiarbete, upprättande av budget och prognoser med fokus på externfinansierade projekt.

En stor del av universitetets forskningsverksamhet finansieras med externa medel. Att arbeta med externa projekt, som många gånger är både omfattande och komplicerade, innebär att tillsammans med projektledare ansvara för kalkylering inför nya projektansökningar, avstämningar och uppföljning av pågående projekt, ekonomisk uppföljning samt rapportering till projektledare och finansiärer.

Tillsammans med kollegorna på avdelningen ingår det att kontinuerligt utveckla rutiner och system som effektiviserar arbetet inom hela universitetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomutbildning på högskolenivå eller liknande. Du bör ha goda kunskaper i redovisning och budgetering. Särskilt meriterande är tidigare arbete med projektredovisning och EU-projekt. Arbetet kräver goda kunskaper i Excel.

Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du är engagerad och har en god analytisk förmåga. Arbetet innebär många interna och externa kontakter vilket kräver en god kommunikativ förmåga och hög servicekänsla. Du trivs med att arbeta både självständigt såväl som i grupp och har lätt för att samarbeta. Du trivs i en roll som innebär flexibilitet och varierande arbetsuppgifter. Då Karlstads universitetet är en delvis internationell arbetsplats är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansökan skickas in elektroniskt via universitetets rekryteringsverktyg Varbi.

Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla;

Personligt brev och CV med dokumenterad beskrivning av kvalifikationer i förhållande till anställningen innehåll och för anställningen relevanta betygskopior. Ange två referenspersoner i din ansökan. 

Ange refn nr: REK 2024/211
Sista ansökningsdag: 2024-12-10
Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r Visa mindre

Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du åstadkomma något stort tillsammans med and... Visa mer
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega!

Nu söker vi en projektekonom till etableringen av nästa generations kommunikationssystem för samhällsviktig verksamhet i Sverige.

Hos oss på MSB kommer du spela en viktig roll där du får möjligheten att växa och vara en viktig kugge i ett av våra största projekt någonsin.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som projektekonom kommer du att ansvara för att stötta projektledningen med ekonomisk planering, uppföljning och administration för att säkerställa att projektet når sina mål inom givna tidsramar och budget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

- Stödja projektledarna med planering och uppföljning av projektets ekonomi, så att resurserna används effektivt och i linje med projektets mål.
- Samordna och hantera bemyndiganden inom projektet.
- Bidra med administrativt stöd och uppföljning av projektets ekonomiska framsteg.
- Delta i planerings- och uppföljningsmöten med verksamhetens ekonomicontroller och verksamhetscontroller.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Akademisk utbildning inom ekonomi på högskolenivå.
- Erfarenhet av projektekonomi.
- Erfarenhet av projektplanering, ekonomiadministration och uppföljning.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. 

Det är meriterande om du har:

- Arbetat i projekt inom statlig myndighet.
- Vana av att arbeta i projektstyrningsverktyg.
- Erfarenhet av att arbetat i ekonomisystemet Unit4 ERP.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Vi söker dig som trivs med att arbeta med komplexa frågor och har en naturlig förmåga att analysera och bryta ner problem för att hitta effektiva lösningar. Du är lugn, uppmärksam och har ett professionellt bemötande där du visar genuint intresse för att hjälpa andra. Din vilja och drivkraft att leverera lösningar gör dig till en uppskattad lagspelare. Du har dessutom lätt för att anpassa dig till förändringar och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Din flexibilitet och positiva inställning gör att du snabbt kan ställa om och anta nya perspektiv i en föränderlig miljö.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten utveckling och projektledning arbetar vi med nyutveckling av system och tjänster för att möta morgondagens behov. Här får du vara delaktig i allt från systemarkitektur och designval till applikationsutveckling. Vi driver projekt från idé till produktion och ser till att nya lösningar kommer på plats och gör skillnad.

Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor, där du kan välja arbetsplats utifrån dina behov, och du har även viss möjlighet att arbeta på distans. Vi erbjuder dig friskvårdstimme och friskvårdsbidrag för att främja hälsa och balans i livet. Som statligt anställd får du dessutom förmånliga semestervillkor och ett tjänstepensionsavtal som bidrar till din trygghet.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Sofia Enlund. Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 12 januari 2024. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Apr 4    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Beskrivning Är du en ekonom med helhetsperspektiv som vill vara med och bidra till en berikande fritid för Karlstadborna? Då är det dig vi söker! Hos oss får du ett spännande och utvecklande uppdrag med fokus på att ge verksamheten ett kvalificerat ekonomistöd. I Karlstads kommun får du utvecklas tillsammans med professionella kollegor som vill göra skillnad redan idag. Din placering är på kultur- och fritidsförvaltningen där ekonomi är den del av förv... Visa mer
Beskrivning
Är du en ekonom med helhetsperspektiv som vill vara med och bidra till en berikande fritid för Karlstadborna? Då är det dig vi söker!

Hos oss får du ett spännande och utvecklande uppdrag med fokus på att ge verksamheten ett
kvalificerat ekonomistöd.

I Karlstads kommun får du utvecklas tillsammans med professionella kollegor som vill göra skillnad redan idag. Din placering är på kultur- och fritidsförvaltningen där ekonomi är den del av förvaltningens stabsfunktion som, tillsammans med bland annat HR, kommunikation och administration är ett nära stöd till politiken och förvaltningens verksamheter. Vår arbetsplats ligger i Bibliotekshuset i centrala Karlstad.

 

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss ansvarar du bland annat för förvaltningens;

- löpande drift- och investeringsredovisning
- budgetering och bokslut
- inköpsorganisation
- kassaredovisning


Uppdraget innebär att planera, förvalta och utveckla respektive ansvarsområde. Som ekonom arbetar du för att ledningen och verksamheten ska ha rätt förutsättningar genom att exempelvis säkerställa att redovisningen är korrekt, bidra med underlag till ansvariga inför analyser, bedömningar och ekonomiska beslut. Du kommer vara ett konsultativt stöd, utbilda, samt ta fram,- kommunicera och implementera övergripande styrdokument, rutiner och arbetssätt som ska gälla i verksamheten.

Arbetet omfattar också att inom sina ansvarsområden i förekommande fall vara förvaltningens representant gentemot kommunen i övrigt, samt att delta i de arbetsgrupper och aktiviteter som leds av kommunledningen.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet inom yrket samt ekonomisk utbildning från universitet eller högskola och/eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du är van att arbeta analytiskt och strukturerat med ekonomisk planering och uppföljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet, ekonomisystem och av liknande arbetsuppgifter i en större organisation.


För att lyckas såväl som trivas i rollen ser vi även att du är kommunikativ och på ett pedagogiskt sätt kan beskriva ekonomiska samband. Du har fallenhet att se nya möjligheter vid problemlösning och förmåga att agera både strategiskt och operativt. Du bör kunna arbeta både självständigt samt i grupp och du kan ta egna initiativ och vara med att bidra till ett gott samarbetsklimat. Som person är du noggrann, gillar att genomföra saker och har lätt att förstå sammanhang. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet.


Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

 

Om Karlstads kommun

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, kommunarkiv och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet.

Kultur- och fritidsförvaltningens stab är en stödjande och styrande funktion till nämnden, förvaltningsledningen och förvaltningens verksamheter i frågor som rör stabens ansvarsområden. Staben deltar även i koncernövergripande nätverk och arbetsgrupper som arbetar tillsammans med koncernövergripande frågor. Stödet sker bland annat genom utredningar, projektsamordning, samt i att säkerställa att lagar, policyer och andra styrdokument följs. Staben ger stöd i kommunikationsfrågor, ekonomi- och personalfrågor samt sköter förvaltningens diarium.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering. Visa mindre

Ekonom

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarb... Visa mer
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Vill du tillbringa dina dagar i en utvecklande, akademisk miljö på en av Värmlands största arbetsplatser är du kanske vår nya kollega!

Beskrivning
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomi och planering som ansvarar för universitetets strategiska och operativa planerings- och ekonomifrågor.

Verksamheten utgår från de krav och regler som ställs på statliga myndigheter rörande ekonomiska frågor och redovisningar.

Universitetets samtliga ekonomer, controllers och ekonomiassistenter är samlade till avdelningen som har 29 medarbetare. Arbetet präglas av hög kompetens och en god laganda med fokus på bästa möjliga stöd till verksamheten vad gäller planerings- och ekonomifrågor både av långsiktig och av kortsiktig karaktär.

Avdelningen har systemansvaret för ekonomisystemet Raindance, ledningsinformationssystemet Kuli samt systemet för verksamhetsplanering Stratsys.

Arbetsuppgifter
Anställningen innebär att arbeta nära och vara stöd till projektledare inom Fakulteten humaniora och samhällsvetenskap. Anställningen omfattar löpande ekonomiarbete, upprättande av budget och prognoser med fokus på externfinansierade projekt.

En stor del av universitetets forskningsverksamhet finansieras med externa medel. Att arbeta med externa projekt, som många gånger är både omfattande och komplicerade, innebär att tillsammans med projektledare ansvara för kalkylering inför nya projektansökningar, avstämningar och uppföljning av pågående projekt, ekonomisk uppföljning samt rapportering till projektledare och finansiärer.

Tillsammans med kollegorna på avdelningen ingår det att kontinuerligt utveckla rutiner och system som effektiviserar arbetet inom hela universitetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomutbildning på högskolenivå eller liknande. Du bör ha goda kunskaper i redovisning och budgetering. Särskilt meriterande är tidigare arbete med projektredovisning och EU-projekt. Arbetet kräver goda kunskaper i Excel.

Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du är engagerad och har en god analytisk förmåga. Arbetet innebär många interna och externa kontakter vilket kräver en god kommunikativ förmåga och hög servicekänsla. Du trivs med att arbeta både självständigt såväl som i grupp och har lätt för att samarbeta. Du trivs i en roll som innebär flexibilitet och varierande arbetsuppgifter. Då Karlstads universitetet är en delvis internationell arbetsplats är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansökan skickas in elektroniskt via universitetets rekryteringsverktyg Varbi.

Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla;

Personligt brev och CV med dokumenterad beskrivning av kvalifikationer i förhållande till anställningen innehåll och för anställningen relevanta betygskopior. Ange två referenspersoner i din ansökan. 

Ange refn nr: REK 2024/211
Sista ansökningsdag: 2024-12-10
Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r Visa mindre

Redovisningsekonom med god kunskap inom administration kopplat till lön

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands lä... Visa mer
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Tjänsten är placerad vid Ekonomienheten som ingår i avdelningen Verksamhetsstöd vid Länsstyrelsen Värmland.

Verksamhetsstöd innefattar även Informationshantering och HR, Kommunikation och Intern Service.
Ekonomienheten arbetar med ekonomiska processer så som redovisning, årsredovisning och upphandling.





Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du jobba med en rad ekonomirelaterade arbetsuppgifter så som bokföring, avstämning, löpande utredning av balanskonton, moms- och skattedeklarationer och andra vanlig förekommande uppgifter vid en ekonomienhet.
I tjänsten ingår även att kunna sammanställa underlag till länsstyrelsernas gemensamma lönekontor så som bevakningslistor, signal och fellistor och tidredovisning samt att medverka i projekt i gränslandet mellan HR och Ekonomi

Nu ser vi fram emot att välkomna en ny kollega som förväntas arbeta brett inom både ekonomi och med administration i löneprocesser.

Arbetsuppgifter:

Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Delansvar i månads- och årsbokslut
Avstämningar
Fakturahantering, påminnelser, inkasso
Löneberedning
Skatter och förmåner
Reseräkningar
Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet





Kvalifikationer
Du ska ha ekonomiutbildning och erfarenhet av att ha jobbat med ekonomiredovisning. Du har också erfarenhet av administration kopplat till lön.

Meriterande är om du arbetat inom statlig verksamhet.

Tjänsten kräver att du har en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Du är en van användare av Excel och har god koll på övriga Officeprogram. Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och inte räds agera oberoende av andra för att klara arbetsuppgifterna. Du är detaljfokuserad, noggrann och välorganiserad samt har fokus på att leverera det som förväntas av dig med hög kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga med många olika parter.





Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten. Visa mindre

Ekonom

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands lä... Visa mer
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.





Beskrivning
Har du känsla för detaljer och trivs med uppgifter som kräver god samarbetsförmåga? Då kan du vara vår nästa projektekonom.

Ekonomi tillhör enheten Verksamhetsstöd i sällskap av funktionerna HR, arkiv och registratur, intern service och kommunikation som alla har en central roll i myndighetens arbete. 



Arbetsuppgifter
Länsstyrelsen är en mångsidig verksamhet där du kommer få möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att ha en betydande roll genom att vara ett stöd till chefer och projektledare.

Du kommer i huvudsak arbeta med stöd i ekonomiska frågor och uppgifter i olika projekt. Du stöttar enhetschefer och avdelningschefer löpande med att ta fram budget, prognos och utfall i verktyget Hypergene. Du ger stöd vid ansökan, etablering, genomförande och avslut av projekt. I uppdraget ingår att följa upp, analysera och föredra ekonomiska resultat. Du blir en viktig medarbetare i Länsstyrelsens budget- och prognosarbete, deltar i utveckling av länsstyrelsens projektstyrning samt utför löpande bokföring av olika anslag och du har även andra inom enheten vanligt förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Du ska ha högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi vill också att du ska ha minst ett års erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är om du arbetat inom offentlig verksamhet samt om du har kunskap och erfarenhet av stöd till chefer och projektredovisning.

Tjänsten kräver att du har en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Du är en van användare av Excel och har god koll på övriga Officeprogram.

Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och inte räds agera oberoende av andra för att klara arbetsuppgifterna. Du är detaljfokuserad, noggrann och välorganiserad samt har fokus på att leverera det som förväntas av dig med hög kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga med många olika parter. Det är en fördel om du kan beskriva ekonomi på ett pedagogiskt sätt för icke-ekonomer.

Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Förvaltningsekonom | Jefferson Wells | Årjäng

Ansök    Jan 9    Experis AB    Förvaltningsekonom
För kunds räkning söker vi en engagerad och erfaren förvaltningsekonom som vill vara en nyckelspelare i deras verksamhet. Som förvaltningsekonom kommer du att spela en central roll i att säkerställa effektiv användning av resurser och bidra till att uppnå organisationens övergripande mål. Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat så vänta inte med din ansökan! Jefferson Wells söker dig som vill arbeta som förvaltningsekonom hos vår kund inom... Visa mer
För kunds räkning söker vi en engagerad och erfaren förvaltningsekonom som vill vara en nyckelspelare i deras verksamhet. Som förvaltningsekonom kommer du att spela en central roll i att säkerställa effektiv användning av resurser och bidra till att uppnå organisationens övergripande mål. Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat så vänta inte med din ansökan!

Jefferson Wells söker dig som vill arbeta som förvaltningsekonom hos vår kund inom offentlig verksamhet i Årjäng. Rollen är ett konsultuppdrag med start omgående som förväntas pågå under minst sex månader med god chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår kund i Årjäng. Tjänsten är på heltid men kan vara aktuell även för dig som har möjlighet till deltidsarbete. Vissa möjligheter till att arbeta på distans finns.

Arbetsuppgifter

Som förvaltningsekonom kommer du att få arbeta i en roll med diversifierade arbetsuppgifter utefter verksamhetens behov. I rollen kan följande arbetsuppgifter förekomma:

* Skapa och övervaka budgetar för olika avdelningar inom organisationen.
* Genomföra kostnadsanalyser och identifiera områden för effektivitetsförbättringar.
* Delta i strategiska planeringsprocesser och ge ekonomisk expertis.
* Hantera och minimera ekonomiska risker genom noggranna analyser.
* Samarbeta med ekonomiavdelningen för korrekt rapportering av finansiell information.
* Utvärdera och rekommendera investeringsbeslut.

Din profil

Vi söker dig som har ekonomiutbildning, gärna inom företagsekonomi, ekonomi eller liknande område. Du har relevant arbetslivserfarenhet för rollen, gärna av arbete som förvaltningsekonom, helst inom offentlig verksamhet. Du har starka analytiska och problemlösningsförmågor och besitter god förmåga att kommunicera komplex ekonomisk information på ett begripligt sätt. Vidare ser vi att du har god förståelse för redovisningsprinciper och ekonomistyrning.

Som person är du teamorienterad och har en förmåga att samarbeta över avdelningsgränser. Du är resultatinriktad och förmåga att arbeta självständigt.

Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med offentliga budgetprocesser och regelverk samt har kännedom om offentlig förvaltning och dess specifika ekonomiska krav.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Victoria Lennartsson på mail [email protected]. Visa mindre

Ekonom

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands lä... Visa mer
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
På avdelningen för verksamhetsstöd finns enheterna Ekonomi, Hr, kommunikation och service samt Informationshantering.

Verksamhetsstöd arbetar även med strategiskt utvecklingsarbete internt och inom vissa länsstyrelsegemensamma processer.

Enheten Ekonomi arbetar med Länsstyrelsens ekonomiska processer såsom budgetering, redovisning, ekonomiuppföljning, upphandling, viss löneadministration samt redovisning av projekt och andra typer av externa medel. Upphandling ligger också på enheten. T.f. enhetschef är Birgitta Nygaard Hedeås.

Har du känsla för detaljer och trivs med uppgifter som kräver god samarbetsförmåga? Då kan du vara vår nästa projektekonom.

Arbetsuppgifter
Länsstyrelsen är en mångsidig myndighet där du kommer få möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att ha en betydande roll genom att vara ett stöd till chefer och projektledare. Du kommer i huvudsak arbeta med stöd i ekonomiska frågor och uppgifter i olika projekt.

I denna roll arbetar du nära enhetschefer, projektledare och projektmedarbetare och i EU-finansierade projekt och andra externfinansierade projekt. Du ansvarar för den löpande redovisningen i projekten gentemot projektledaren och för rapportering till/från andra organisationer som är projektpartners samt till finansiärerna. Viss rapportering kan ske på engelska. Du ansvarar även för eventuella slutredovisningar och underlag till revision med mera.

I uppdraget kan det ingå att följa upp, analysera och föredra ekonomiska resultat. Du kan bli delaktig i Länsstyrelsens budget- och prognosarbete, du deltar i utveckling av länsstyrelsens projektstyrning samt utför löpande bokföring av olika anslag och du har även andra inom enheten vanligt förekommande arbetsuppgifter. Det kan vara att stötta enhetschefer och avdelningschefer att ta fram budget, prognos och utfall och att ge stöd vid ansökan, etablering, genomförande och avslut av olika projekt med mera



Kvalifikationer
Du ska ha ekonomiutbildning och erfarenhet av att ha jobbat med ekonomiredovisning. Vi vill också att du ska ha minst två års erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är om du arbetat inom offentlig verksamhet samt om du har kunskap och erfarenhet av stöd till chefer och projektredovisning.

Tjänsten kräver att du har en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Du är en van användare av Excel och har god koll på övriga Officeprogram. Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och inte räds agera oberoende av andra för att klara arbetsuppgifterna. Du är detaljfokuserad, noggrann och välorganiserad samt har fokus på att leverera det som förväntas av dig med hög kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga med många olika parter. Det är en fördel om du kan beskriva ekonomi på ett pedagogiskt sätt för icke-ekonomer.

Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Nov 9    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, l... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.



Du kommer att tillhöra staben för de tekniska förvaltningarna (miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltning och teknik- och fastighetsförvaltningen) och Parkab.

Staben har cirka 50 medarbetare fördelade på fyra enheter: ekonomienheten, HR-enheten, informationsenheten och utvecklingsenheten. Ekonomienheten har under det senaste året utökats och kommer att bestå av sju ekonomer och fem ekonomiadministratörer. Som ekonom för de tekniska förvaltningarna får du delta i det praktiska arbetet när Karlstad växer och utvecklas.  
 
Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn. 



Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med uppgift att ge ett kunnigt och ändamålsenligt stöd till de tekniska förvaltningarna. I arbetsuppgifterna ingår budget- och prognosarbete, uppföljning och analys, redovisning samt internkontroll. Anläggningsredovisning ingår också då teknik- och fastighetsförvaltningen har stora investeringar i sitt uppdrag. Som ekonom stödjer du verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor och utredningar, du bidrar också genom att utbilda chefer och handläggare inom området. 

Ekonomerna inom enheten har ett nära samarbete med varandra och med definierade ansvarsområden i grunden. Ansvarsområdena kopplas till verksamheternas olika avdelningar och relationsbygget med chefer och handläggare är viktigt för att ekonomistödet ska upplevas som nära och relevant. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Du har flera års erfarenhet av ekonomiarbete med redovisning, budget och uppföljning och av att vara ett stöd till chefer. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet, då främst i Excel. Har du dessutom erfarenhet från offentlig verksamhet så ser vi det som meriterande.

Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta, skapa tillit och ett bra samarbetsklimat. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet och för att trivas i rollen behöver du ha lätt för att förstå sammanhang, vara noggrann och stresstålig. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av avdelningens samlade uppgifter.?  

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.? 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Jun 2    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, ... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.



Beskrivning
Är du driven, gillar att ta egna initiativ och vill gå till jobbet och bidra till att rusta barn för framtiden? Vill du få möjligheten att utvecklas i en förvaltning i framkant och bli en del av ett sammansvetsat team? Då är det dig vi söker!

Vill du ha ett spännande och utvecklande uppdrag med fokus på att ge verksamheten ett kvalificerat ekonomistöd? Nu söker vi en ekonom och hoppas du är vår framtida kollega.

I Karlstads kommun får du utvecklas tillsammans med professionella kollegor som vill göra skillnad redan idag. Din placering är på barn- och ungdomsförvaltningens stab på ekonomiavdelningen som sitter i fräscha nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad. Avdelningen arbetar med olika frågor inom ekonomi, lokaler, kost, städ och säkerhet.

Arbetsuppgifter
Som ekonom kommer du arbeta med att ge våra rektorer underlag för analyser, bedömningar och ekonomiska beslut. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med budget, prognoser och bokslut samt andra kvalificerade uppgifter som utredningar av ekonomisk karaktär, statistik och inköp. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning på olika nivåer mot t.ex. arbetslag, skolledning och förvaltning. Hos oss kommer du att ingå i arbetsgruppen med ekonomer inom barn- och ungdomsförvaltningen för erfarenhetsutbyte, kvalitetsutveckling och information.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från universitet eller högskola och/eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta analytiskt och strukturerat med uppföljning samt dokumentera och följa upp nyckeltal. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet, ekonomisystem och av liknande arbetsuppgifter i en större organisation.

För att lyckas såväl som trivas i rollen ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan beskriva ekonomiska samband och har vana av och förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du har fallenhet att se nya möjligheter vid problemlösning och förmåga att agera både strategiskt och operativt. Du bör kunna arbeta både självständigt samt i grupp och du kan ta egna initiativ och vara med att bidra till ett gott samarbetsklimat. Som person är du noggrann, gillar att genomföra saker och har lätt att förstå sammanhang. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet. 
 
Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Verksamhetscontroller

Ansök    Maj 4    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ek... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.



Beskrivning
Tjänsten är placerad på Arbetsmarknads och socialförvaltningen med inriktning och särskilt ansvar för Vuxenavdelningen, som är en av förvaltningens tre avdelningar.

Vuxenavdelningens uppdrag är att utreda och bedöma behov samt bevilja insatser för personer fr o m 25 år med missbruks- och beroendeproblematik och/eller psykisk funktionsnedsättning. De största insatserna på avdelningen är 13 boendeverksamheter av skilda slag, samt boendestöd i det egna hemmet. Avdelningen består av 200 medarbetare fördelade inom åtta enheter. Avdelningen leds av en avdelningschef och åtta enhetschefer.

Arbetsuppgifter
I verksamhetscontrollerns uppgifter ingår ansvar för avdelningens budgetarbete, ekonomiska uppföljning, prognos- och analysarbete, samt att ansvara för externa avtal och internkontroll. I uppdraget ligger att ha regelbunden kontakt med avdelningschef/enhetschefer, samt lägga avdelningens internbudget, redovisa utfall och bokslut. Även redovisning av verksamhetsstatistik såsom nyckeltal mm ingår. Din roll innebär att utveckla och kvalitetssäkra redovisningen och vara ett konsultativt stöd till avdelningens chefer vad gäller ekonomifrågor. Du deltar regelbundet i avdelningens ledningsgrupp. I din roll förväntas du även ha vissa förvaltningsövergripande uppgifter när det gäller ekonomifrågor och kommer att ha din bas i förvaltningens ekonomigrupp som leds av ekonomichefen.   

Kvalifikationer
Akademisk examen inom ekonomi. Du ska ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet, samt erfarenhet av att arbeta med IT-baserad ekonomi och verksamhetssystem och goda kunskaper i Excel. Arbetet ställer krav på god förmåga att utrycka sig i tal och skrift, analytisk förmåga, flexibilitet och god förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Du måste kunna hålla deadlines, vara självgående, drivande och resultatinriktad. Vi vill också att du har intresse för socialtjänstens arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonom

Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och 1 300 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten. Läs mer om att arbeta på Karlstads universitet på https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Anst... Visa mer
Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och 1 300 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten. Läs mer om att arbeta på Karlstads universitet på https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Beskrivning
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomi och planering som ansvarar för universitetets strategiska och operativa planerings- och ekonomifrågor.

Verksamheten utgår från de krav och regler som ställs på statliga myndigheter rörande ekonomiska frågor och redovisningar.

En viktig uppgift är att stödja chefer vad gäller planerings- och ekonomifrågor både av långsiktig och av kortsiktig karaktär. Målet är att utifrån gällande regelverk uppnå rättvisande redovisning, kvalitetssäkra beslutsunderlag och arbeta för effektiva planering- och ekonomiprocesser.

Avdelningen har systemansvaret för ekonomisystemet Raindance, ledningsinformationssystemet Kuli samt systemet för verksamhetsplanering Stratsys.

Universitetets samtliga ekonomer, controllers och ekonomiassistenter är samlade till avdelningen och vi jobbar med att stödja hela organisationen inklusive de två fakulteterna; Humaniora och samhällsvetenskap samt Hälsa, natur- och teknikvetenskap. Inom avdelningen finns i dag 29 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Anställningen innebär att arbeta nära och stödja en viss del av verksamheten inom Karlstads universitet. Anställningen omfattar både löpande ekonomiarbete, upprättade av budget och prognoser samt att arbeta med externa projekt.

En stor del av forskningsverksamheten finansieras med externa medel. Att jobba med externa projekt, som många gånger är både omfattande och komplicerade, innebär att tillsammans med projektledare ansvara för kalkylering inför nya projektansökningar, avstämningar och uppföljning av pågående projekt, ekonomisk uppföljning samt rapportering till projektledare och finansiärer.

Tillsammans med kollegorna på avdelningen ingår det att kontinuerligt utveckla rutiner och system som effektiviserar arbetet inom hela universitetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomutbildning på högskolenivå eller liknande. Du bör ha goda kunskaper i redovisning och budgetering. Särskilt meriterande är tidigare arbete inom offentlig förvaltning, projektredovisning och EU-projekt.

Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du är noggrann, engagerad och har en god analytisk förmåga. Arbetet innebär många interna och externa kontakter vilket kräver en god kommunikativ förmåga och hög servicekänsla. Du är van att arbeta självständigt såväl som i grupp och har lätt för att samarbeta. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att arbeta strukturerat och förväntar oss att du tar egna initiativ och är drivande i utveckling av verksamhet och rutiner. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde så snart som möjligt.

Ansökan
Ansökan skickas in elektroniskt via universitetets rekryteringsverktyg Varbi. Ansökan ska innehålla
personligt brev och CV med dokumenterad beskrivning av kvalifikationer i förhållande till anställningen innehåll och för anställningen relevanta betygskopior. Ange två referenspersoner i din ansökan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut.

Ange refn nr: REK 2021/199
Sista ansökningsdag: 2021-10-17
Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r Visa mindre

Ekonom

Ansök    Sep 30    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har fö... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.



Beskrivning
Nu söker vi en ekonom och hoppas du är vår framtida kollega! Är du driven, gillar att ta egna initiativ och vill gå till jobbet och bidra till att rusta barn för framtiden? Då tycker vi du ska söka tjänsten som ekonom hos oss! 

Vill du ha ett spännande och utvecklande uppdrag? I Karlstads kommun får du utvecklas tillsammans med professionella kollegor som vill göra skillnad redan idag.

Din placering är på barn- och ungdomsförvaltningens stab på ekonomiavdelningen. Avdelningen arbetar med olika frågor inom ekonomi, lokaler, kost, städ, säkerhet och miljö.

Arbetsuppgifter
Som ekonom kommer du arbeta med att ge våra rektorer underlag för analyser, bedömningar och ekonomiska beslut. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med budget, prognoser och bokslut samt andra kvalificerade uppgifter som utredningar av ekonomisk karaktär, statistik och inköp. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning på olika nivåer mot t.ex. arbetslag, skolledning och förvaltning. Hos oss kommer du att ingå i arbetsgruppen med ekonomer inom barn- och ungdomsförvaltningen för erfarenhetsutbyte, kvalitetsutveckling och information.

Det här är ett vikariat som sträcker sig till 20220831 med goda möjligheter till förlängning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från universitet eller högskola och/eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta analytiskt och strukturerat med uppföljning samt dokumentera och följa upp nyckeltal. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet, ekonomisystem och av liknande arbetsuppgifter i en större organisation.

Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, och du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du ska kunna arbeta både självständigt samt i grupp och du kan ta egna initiativ och vara med att bidra till ett gott samarbetsklimat. Du är noggrann, gillar att genomföra saker och har lätt att förstå sammanhang. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet. 

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Skolekonom

Ansök    Sep 16    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasieni... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.



Beskrivning
Sundsta-Älvkullegymnasiet invigdes augusti 2021 och är en av Sveriges nyaste och modernaste gymnasieskolor och en av de allra största.

Skolan har ca 2000 elever och 250 personal.

Vår vision är enkel. Våra elever ska nå sina mål och vara väl rustade för framtiden. Dit når vi genom att fokusera på skolglädje, goda relationer och kvalitet.

Arbetsuppgifter
Vi söker en skolekonom till Sundsta-Älvkullegymnasiet. Du som söker skall vara välorganiserad och ha förmågan att skapa goda relationer då du dagligen möter kollegor och elever.

Dina arbetsuppgifter är främst budget-, boksluts- och uppföljningsarbete. Ditt huvudsakliga fokus är att analysera och att ge stöd i ekonomiska frågor till skolledningen.

Du ansvarar även för löpande arbete med kund- och leverantörsfakturor i samarbete med verksamhetens administrativa enhet samt har ansvar för verksamhetens projektekonomi samt ger stöd till verksamheten i allmänt förekommande ekonomiärenden.

Ekonomernas samarbete över skolenheterna leds av förvaltningens ekonomichef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskola/universitetsnivå eller annan utbildning och erfarenhet som anses likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenheten av skolekonomi och ekonomisystemet UBW. 

Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet från yrket, personliga egenskaper och förmågan att samarbeta med andra. 

Du har en god social förmåga och lätt för att arbeta både i grupp och självständigt. Du är lösningsfokuserad, serviceinriktad och van att hantera siffermaterial. Du har en god digital förmåga och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en person som trivs med att ta ansvar, som gärna lär dig nya saker och som lika gärna delar med dig av dina kunskaper till andra.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Maj 21    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har fö... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.



Beskrivning
Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande uppdrag.

I Karlstads kommun får du utvecklas tillsammans med professionella kollegor som vill göra skillnad redan idag. Din placering är på barn- och ungdomsförvaltningens stab på ekonomiavdelningen. Avdelningen arbetar med olika frågor inom ekonomi, lokaler, kost, städ, säkerhet och miljö. När det inte är pandemi arbetar vi vanligtvis i stabens nyrenoverade lokaler på Karolinen.

Arbetsuppgifter
Som ekonom kommer du arbeta med att ge våra rektorer underlag för analyser, bedömningar och ekonomiska beslut. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med budget, prognoser och bokslut samt andra kvalificerade uppgifter som utredningar av ekonomisk karaktär, statistik och inköp. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning på olika nivåer mot t.ex. arbetslag, skolledning och förvaltning. Hos oss kommer du att ingå i arbetsgruppen med ekonomer inom barn- och ungdomsförvaltningen för erfarenhetsutbyte, kvalitetsutveckling och information.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från universitet eller högskola och/eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta analytiskt och strukturerat med uppföljning samt dokumentera och följa upp nyckeltal. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet, ekonomisystem och av liknande arbetsuppgifter i en större organisation.

Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, och du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang.  Du ska kunna arbeta både självständigt samt i grupp och du kan ta egna initiativ och vara med att bidra till ett gott samarbetsklimat. Du är noggrann, gillar att genomföra saker och har lätt att förstå sammanhang. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet. 

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Sep 1    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasieni... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.



Beskrivning
Vuxenutbildningen, Beställarenheten, som är belägna på Karolinen, ansvarar för köp av vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare.

Verksamheten leds av en rektor och en administrativ chef, som också ansvarar för vägledningsfunktion och administrativt stöd. Beställarenheten ansvarar även för statsbidragen för yrkesutbildningar för Värmlands samtliga 16 kommuner.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en ekonom till Vuxenutbildningen Karlstads kommun. Du samarbetar med övriga ekonomer och den centrala förvaltningsövergripande ekonomifunktionen.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att ge stöd och service i ekonomiska frågor till gymnasiechef och rektor. Dina arbetsuppgifter är främst budget-, boksluts- och uppföljningsarbete kring verksamhetens ansvarsområde, hantering av statsbidrag, projektekonomi samt stöttning till verksamheterna i allmänt förekommande ekonomiärenden. Du medverkar också i utveckling av ekonomiadministrativa processer.  Genom din kompetens bidrar du till en god ekonomisk hushållning



Kvalifikationer
Du har en ekonomisk utbildning på gymnasienivå med ett antal års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet, eller är nyexaminerad högskole-/universitetsutbildad ekonom.
Dina personliga egenskaper: Du har lätt för att arbeta både i en arbetsgrupp och självständigt. Du är serviceinriktad, välorganiserad, noggrann och van att hantera siffermaterial. Du har en god analytisk och digital förmåga och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenheten av elevsystemet Extens och arbete med statsbidrag/ EU-bidrag.

Urval och intervjuer genomförs löpande, även under ansökningstiden. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Systemförvaltare

Ansök    Mar 26    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan ... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
Redovisningsavdelningen, som består av 15 medarbetare, är en del av kommunledningskontoret.

Avdelningens uppdrag är att arbeta med kvalificerad redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och bolag. Vi ansvarar för kommunens övergripande betalningsprocesser och för koncernens ekonomisystem UBW. Vi deltar i utveckling av koncernens processer för planering, uppföljning och inköp. Vi söker nu dig som är utbildad ekonom och med erfarenhet och intresse av utvecklingsarbete och systemfrågor.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med systemgruppen på avdelningen kommer du arbeta med support, förvaltning och utveckling av koncernens ekonomisystem UBW. Du ska i din roll som systemförvaltare jobba aktivt med effektivisering av våra processer för att stödja våra verksamheter och nå våra mål.

Tillsammans med kollegor på avdelningen och representanter från verksamheterna arbetar vi med att vidareutveckla och digitalisera våra redovisningsprocesser med stöd av ekonomisystemet. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid och det ingår att självständigt kunna utreda, ta fram lösningsförslag och implementera förändringarna. Du kommer också delta och anordna nätverk, användarträffar och kontinuerlig information till olika mottagare. I uppdraget ingår projektledaruppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och har ett stort intresse för ekonomisystem. Du är van att leda förändringsarbete på ett strukturerat sätt och brinner för utveckling, och det krävs att du har en god vana och förståelse av ekonomi- och IT-system. Erfarenhet från ekonomisystem är meriterande, och extra värdefullt om du har varit användare av UBW (f.d. Agresso).

Du är en flexibel person som tar egna initiativ och har lätt för att skapa tillit och ett bra samarbetsklimat, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är noggrann, gillar att genomföra saker i ett stundtals högt tempo och har lätt att förstå sammanhang. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av koncernens samlade 
uppgifter. 

Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket, och du kan på ett enkelt sätt beskriva systemprocesser och ekonomiska sammanhang. 
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Sommarjobb, ekonomiadministratör

Ansök    Mar 22    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan ... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
Redovisningsavdelningen, som består av 15 medarbetare, är en del av kommunledningskontoret.

Avdelningens uppdrag är att arbeta med kvalificerad redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och bolag. Vi ansvarar för kommunens övergripande betalningsprocesser och för koncernens ekonomisystem UBW. Vi deltar i utveckling av koncernens processer för planering, uppföljning och inköp.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår hantering av kund- och leverantörsfakturor, avstämningar, bokföring och på avdelningen allmänt förekommande ekonomiadministrativa uppgifter.



Kvalifikationer
Minst fyra terminer på universitetsnivå inom ekonomi, eller motsvarande.





 




För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Egeryds Fastighetsförvaltning i Karlstad söker Ekonomisk Förvaltare

Egeryds har sedan starten 1989 haft kundnöjdhet och kvalité i fokus. Tack vare vår ambition att växa med en stark lokal förankring finns vi i Karlstad, Örebro, Lindesberg, Eskilstuna och Karlskoga. Genom ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande med engagerad och ansvarsfull personal är Egerydskoncernen en komplett fastighetspartner. Sedan ett år tillbaka finns Egeryds Fastighetsförvaltning etablerade i Karlstad. Nu vill vi förstärka vårt team i Karlstad m... Visa mer
Egeryds har sedan starten 1989 haft kundnöjdhet och kvalité i fokus. Tack vare vår ambition att växa med en stark lokal förankring finns vi i Karlstad, Örebro, Lindesberg, Eskilstuna och Karlskoga. Genom ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande med engagerad och ansvarsfull personal är Egerydskoncernen en komplett fastighetspartner.
Sedan ett år tillbaka finns Egeryds Fastighetsförvaltning etablerade i Karlstad. Nu vill vi förstärka vårt team i Karlstad med en Ekonomisk Förvaltare. Du som söker får chansen att vara med i den fortsatta uppbyggnaden av ett starkt Egeryds i Karlstad, du behöver därför gilla att vara med och påverka din vardag, dessutom älskar du mötet med kunderna.
Vi har en tydlig målbild att inom tre år bli bättre, större och starkare. Vi bygger vår framgång på glädje, hårt arbete och en stor dos ödmjukhet. Vill du vara med och utvecklas med oss?
Om tjänsten
Trivs du med ett varierat arbete inom ekonomi, med kontinuerliga kundkontakter? Gillar du att jobba i ett sammansvetsat lag, där varje individ bidrar. Då ska du söka jobbet hos oss.


Arbetsuppgifter i korthet


Ansvar för all ekonomi, administration, arkivering och inventering för den aktuella kunden.
Upprättande av budget, bokslut, analyser för balans, resultat och likviditet för den aktuella kunden.
Sköta låneupphandlingar och övrig finansiell planering.
Löpande ekonomirapportering till kund.
Upprätta Resultat och Balansräkningar för kunds räkning.
Bistå vid låne- och försäkringsupphandling
Bidra till att ekonomirelaterade rutiner finns och är uppdaterade.
Fungera som Egeryds representant hos ett antal förvaltade bostadsrättsföreningar eller andra kunder i frågor som berör den ekonomiska förvaltningen.



Kvalifikationer


Eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande kunskap.
Erfarenhet av ekonomiarbete med bostadsrättsföreningar meriterande



För oss på Egeryds är dina personliga egenskaper viktiga och kommer värderas högt i rekryteringen. Hos oss trivs personer som gillar att jobba hårt, tar ansvar och lever efter våra värderingar, bäst beskriven som
”Vi Bryr Oss!”


I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför gärna in din ansökan så fort som möjligt dock senast 22 maj till
[email protected]

Anställningsvillkor:
Lön enligt kollektivavtal,
Provanställning


Tillträde enligt överenskommelse.


Placeringsort Karlstad Visa mindre

Projektekonom

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län ... Visa mer
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Har du känsla för detaljer och trivs med uppgifter som kräver god samarbetsförmåga? Då kan du vara vår nästa projektekonom.

Ekonomi tillhör enheten Verksamhetsstöd och har en central roll i myndighetens arbete tillsammans med funktionerna HR, kommunikation, arkiv och registratur samt intern service. Totalt får du strax över 20 härliga personer som kollegor.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen är en mångsidig verksamhet där du kommer få möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att ha en betydande roll genom att vara ett stöd till projektledare och chefer.

Du kommer i huvudsak arbeta med stöd i ekonomiska frågor och uppgifter i olika projekt. Du ger stöd till enhetschefer och medarbetare i uppföljningsverktyget LISA men även vid ansökan, etablering, genomförande och avslut av projekt. Tjänsten kan även infatta ekonomisk rapportering till externa partners i projekt. Du följer upp, analyserar och föredrar ekonomiska resultat; deltar i budget- och prognosarbete; deltar i utveckling av länsstyrelsens ekonomi- och projektstyrning samt utför löpande bokföring och andra inom enheten vanligt förekommande arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi vill också att du ska ha minst ett års erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är om du arbetat inom offentlig verksamhet samt om du har kunskap och erfarenhet av projektredovisning.

Tjänsten kräver att du har en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Meriterande är att du även kan kommunicera på engelska, då internationella projekt kan förekomma. Du är en van användare av Excel och har god koll på övriga Officeprogram. Det är meriterande men inte ett krav av tidigare arbete i bokföringssystemet Agresso.

Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och inte räds agera oberoende av andra för att klara arbetsuppgifterna. Du är detaljfokuserad, noggrann och välorganiserad samt har fokus på att leverera det som förväntas av dig med hög kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga med många olika parter.

Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonom

Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i förbundets medlemskommuner Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad, Kil och Munkfors ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att förebygga och hantera olyckor och kriser där. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Målen för vår verksamhet är färre olyckor, minskade skador och ökad trygghet. Vår verksamhet ska genomsyras av vår värdegrund professionalism, respekt, läran... Visa mer
Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i förbundets medlemskommuner Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad, Kil och Munkfors ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att förebygga och hantera olyckor och kriser där. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Målen för vår verksamhet är färre olyckor, minskade skador och ökad trygghet. Vår verksamhet ska genomsyras av vår värdegrund professionalism, respekt, lärande och mod.

Vi söker nu en ekonom till Räddningstjänsten Karlstadsregionen. Tjänsten är organiserad på avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen stödjer verksamheten med kompetens inom HR, IT, ekonomi och kommunikation.
Räddningstjänsten står inför spännande utmaningar inom vårt breda verksamhetsområde där vi arbetar med utveckling genom ökad samverkan.


ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar strategiskt och kvalificerat för att utveckla vår ekonomi och vår verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår budget- och prognosarbete, uppföljning, redovisning, internkontroll samt upprättande av årsredovisning och delårsrapporter i ett nära samarbete med verksamhetens avdelningar. Du är också föredragande i de ekonomiska frågorna vid direktionens sammanträden.
Du arbetar tillsammans med vår ekonomiadministration som ansvarar för den dagliga driften.


KVALIFIKATIONER
Du är utbildad civilekonom med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, du kan också ha annan bakgrund som vi bedömer likvärdig.
Som person är du analytisk och drivande och du har ett strukturerat arbetssätt.
Eftersom arbetet är förenat med många kontakter krävs det att du är lyhörd och kommunikativ, samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang och du ser alltid till nyttan i verksamheten.

Du tar initiativ till verksamhetsutveckling och har lätt för att skapa tillit och ett bra samarbetsklimat samtidigt som du kan arbeta självständigt.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Sommarjobb, ekonomiadministratör

Ansök    Apr 2    Karlstads kommun    Förvaltningsekonom
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Karlstad är en attraktiv tillväxtkommun och en motor i Värmland med cirka 95 000 invånare och 7000 medarbetare som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Vi har stort fokus på tillväxt och långsiktig hållbar utveckling. Vårt arbete bygger på helhetssyn och vi arbetar tillsammans i... Visa mer
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Karlstad är en attraktiv tillväxtkommun och en motor i Värmland med cirka 95 000 invånare och 7000 medarbetare som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vi har stort fokus på tillväxt och långsiktig hållbar utveckling. Vårt arbete bygger på helhetssyn och vi arbetar tillsammans inom koncernen för att våra tjänster och vår service ska bli så bra som möjligt för dem vi är till för, det vill säga Karlstadsborna,

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Redovisningsenheten är en del av kommunledningskontoret och vi är totalt 15 medarbetare. Vårt uppdrag är ge råd och stöd och inom redovisningsområdet till koncernens chefer, ekonomer och ekonomihandläggare. Enheten ansvarar för det övergripande arbetet med bokslut, momsredovisning samt in- och utbetalningar. Vi arbetar med ekonomisystemet UWB och vår arbetsplats ligger i Bibliotekshuset, i centrala Karlstad.



ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår hantering av kund- och leverantörsfakturor, avstämningar, bokföring och på avdelningen allmänt förekommande ekonomiadministrativa uppgifter.

KVALIFIKATIONER
Minst fyra terminer på universitetsnivå inom ekonomi, eller motsvarande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre