Lediga jobb Novare Bemanning AB i Karlstad

Se alla lediga jobb från Novare Bemanning AB i Karlstad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlstad som finns inom det yrket.

Handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad

Ansök    Apr 2    Novare Bemanning AB    Skadereglerare
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegi... Visa mer
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Vill du arbeta som handläggare på en statlig myndighet? Trivs du i en varierande roll där du får analysera och fatta beslut? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi två handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi två handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad. 

I rollen som handläggare hos myndigheten kommer du att framför allt handlägga skador, främst inom personskadeenhetens student- och reseförsäkringar. Arbetet innebär bland annat att hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar. Du har mycket kontakt med både de försäkrade, vårdgivare samt myndigheter och kommuniaktionen kan ske både på svenska och engelska.

Till denna roll söker vi dig som är driven och engagerad. Du arbetar strukturerat och noggrant med fokus på att ge god service. Du har lätt för att samarbeta med andra och drivs av att nå uppsatta mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

handlägga skador inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden inom personförsäkring 
hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
göra bedömningar om ersättning.


Krav för tjänsten

relevant högskole-/universitetsutbildning
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom MS Office
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av Teams/videokonferensverktyg
erfarenhet som skadereglerare.


 Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med en start den 2025-05-02 och en den 2025-06-02, tom 2026-02-28, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, möjlighet till distansarbete finns efter ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-04-06. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad

Ansök    Mar 17    Novare Bemanning AB    Skadereglerare
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegi... Visa mer
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Vill du arbeta som handläggare på en statlig myndighet? Trivs du i en varierande roll där du får analysera och fatta beslut? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi två handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi två handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad. 

I rollen som handläggare hos myndigheten kommer du att framför allt handlägga skador, främst inom personskadeenhetens student- och reseförsäkringar. Arbetet innebär bland annat att hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar. Du har mycket kontakt med både de försäkrade, vårdgivare samt myndigheter och kommuniaktionen kan ske både på svenska och engelska.

Till denna roll söker vi dig som är driven och engagerad. Du arbetar strukturerat och noggrant med fokus på att ge god service. Du har lätt för att samarbeta med andra och drivs av att nå uppsatta mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

handlägga skador inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden inom personförsäkring 
hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
göra bedömningar om ersättning.


Krav för tjänsten

relevant högskole-/universitetsutbildning
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom MS Office
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av Teams/videokonferensverktyg
erfarenhet som skadereglerare.


 Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med en start den 2025-05-02 och en den 2025-06-02, tom 2026-02-28, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, möjlighet till distansarbete finns efter ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Projektkoordinator till statlig myndighet i Karlstad

Har du erfarenhet av projektledning? Vill du arbeta i en varierande roll med fokus på struktur och koordinering? Då har vi en möjlighet för dig! Just nu söker vi en projektkoordinator till en statlig myndighet i Karlstad. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång... Visa mer
Har du erfarenhet av projektledning? Vill du arbeta i en varierande roll med fokus på struktur och koordinering? Då har vi en möjlighet för dig! Just nu söker vi en projektkoordinator till en statlig myndighet i Karlstad.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en projektkoordinator till en statlig myndighet i Karlstad.

I denna roll kommer du arbeta brett med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten kombinerar rollen som projektkoordinator och kommunikatör. Ditt främsta fokus kommer att ligga på att säkerställa samordning och effektiv kommunikation inom och utanför projektorganisationen. Rollen kräver en god förmåga att organisera, planera och följa upp projekt samtidigt som kommunikationsinsatser strategiskt och operativt planeras och genomförs.

Till denna roll söker vi dig som är driven och flexibel. Du har en god förmåga av att skapa struktur och se helheten. Vidare är du en lagspelare som trivs i samarbete med andra.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

samordna och koordinera projektets arbete enligt projektplan och mål
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser riktade till olika målgrupper
utveckla och publicera innehåll i olika kanaler, inklusive webb, sociala medier och nyhetsbrev
stödja delprojektledare och projektpartners i kommunikation och projektledning. anordna aktiviteter för lärande och erfarenhetsutbyte
säkerställa synliggörande av projektets syfte och finansiärer (exempelvis EU:s medfinansiering)
omvärldsbevaka relevanta områden för projektet.


Krav för tjänsten

relevant akademisk utbildning
dokumenterad erfarenhet av projektledning
erfarenhet av att skapa målgruppsanpassad kommunikation i olika kanaler, inklusive rörligt material
goda kunskaper i webbpublicering och digital kommunikation
erfarenhet av verktyget Adobe InDesign och tillgänglighetsdirektivet (WCAG 2.1)
goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
kunna lämna två referenser på likande uppdrag, varar minst ett från offentlig sektor.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start snarast och pågår initialt i 6-8 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, möjlighet till distansarbete enligt ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-02-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegi... Visa mer
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Vill du arbeta som handläggare på en statlig myndighet? Trivs du i en varierande roll där du får analysera och fatta beslut? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad. 

 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en handläggare till Kammarkollegiet i Karlstad. 

I rollen som handläggare hos myndigheten kommer du att framför allt handlägga skador i ett eller flera av försäkringsområden inom personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar

Till denna roll söker vi dig som är driven och engagerad. Du arbetar strukturerat och noggrant med fokus på att ge god service. Vidare ser vi att du har en god förmåga att samarbeta med andra. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

handlägga skador inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden inom personförsäkring 
hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
göra bedömningar om ersättning.


Krav för tjänsten

relevant högskole-/universitetsutbildning
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom MS Office
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare.


 Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start i januari och pågår tom 2025-09-30, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, möjlighet till distansarbete finns efter ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-12-04. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegi... Visa mer
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du kommunikatör på jakt efter nästa uppdrag? Trivs du i en varierande roll där du får bidra med din kunskap? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker en kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad.

Myndigheten är just nu i behov av stöttning då de har fått ett regeringsuppdrag som kräver både strategiskt och operativt stöd gällande kommunikationsområdet. Som kommunikatör kommer du att bli en del av utveckling och kommunikation hos myndigheten men arbeta mot avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen.

I rollen ingår sedvanliga kommunikatörsuppgifter men även samverkan med externa aktörer som är aktörer i regeringsuppdraget. Det kan även bli aktuellt att stödja myndigheten i andra projekt. även andra projekt.

 Till denna tjänst söker vi dig som är positiv och motiverad. Du trivs i en roll där du får ta ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du är trygg i dina kunskaper och drivs av att arbeta mot gemensamma mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
utforma informationsmaterial
rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
varumärkesarbete
uppdatera information på extern och intern webbplats
arbete med digitala kanaler och sociala medier.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
erfarenhet av att arbeta med enkäter
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av samverkan


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående tom 2026-04-01, med möjlighet till förlängning om 6 månader. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, resor förekommer. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-09-24. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Ekonomiassistent till statlig myndighet i Karlstad

Ansök    Feb 16    Novare Bemanning AB    Ekonomiassistent
Är du ekonomiassistent med minst ett års arbetslivserfarenhet? Drivs du av att samarbeta med andra och att bidra med dina kunskaper på en samhällsviktig myndighet? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi efter en ekonomiassistent till en statlig myndighet i Karlstad! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och väla... Visa mer
Är du ekonomiassistent med minst ett års arbetslivserfarenhet? Drivs du av att samarbeta med andra och att bidra med dina kunskaper på en samhällsviktig myndighet? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi efter en ekonomiassistent till en statlig myndighet i Karlstad!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom ekonomi till en statlig myndighet i Karlstad. Myndigheten är nu i behöv av stöd i form av en ekonomiassistent.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter inom funktionen för ekonomistöd. I dagsläget arbetar fem medarbetare på funktionen med ansvar över leverantörsreskontran, kundreskontran, rese- och utläggsadministration, processen för lön samt förvaltning och utveckling av ekonomiadministrativa system.

Till denna tjänst söker vi dig som är kommunikativ med en god känsla för service. Du har lätt för att samarbete med andra och har tidigare erfarenhet av teamarbete. Du kan arbeta självständigt och flexibelt. Som person är du noggrann, strukturerad och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

hantera flöden inom leverantörsreskontra, bokföring av tidredovisning samt lön och utläggsredovisning
ge stöd och handledning till medarbetare och chefer i frågor avseende ekonomi, löne- och ersättningsfrågor
löpande kontroller, avstämningar och vård av register i olika system
övrigt arbete som deltagande i årligt revisionsarbete och bokslut


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
goda kunskaper inom ekonomisk redovisning
god administrativ förmåga
god förmåga att hantera digitala arbetsflöden
goda kunskaper i Excel
erfarenhet av, och lätt att ta till sig ny, kunskap om ekonomi- och verksamhetssystem
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
svenskt medborgarskap då befattningen är placerad i säkerhetsklass
kunna lämna ett (1) referens uppdrag på liknande arbete


För denna tjänst kommer du att behöva att genomföra en godkänd säkerhetsprövning.

Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av löneredovisning
kunskaper kring regelverket för reseersättningar och representation
erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)
erfarenhet av Unit4 ERP


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med start omgående och med en uppdragslängd tom 2024-03-31. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Karlstad, viss distansarbete är möjligt efter överenskommelse.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-07. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Redovisningsekonom till statlig myndighet i Karlstad

Ansök    Feb 16    Novare Bemanning AB    Redovisningsekonom
Vill du arbeta på en samhällsviktig myndighet som redovisningsekonom? Har du minst ett års arbetslivshet? Toppen! Då kan det vara dig vi söker i rollen som redovisningsekonom till en statlig myndighet i Karlstad! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter d... Visa mer
Vill du arbeta på en samhällsviktig myndighet som redovisningsekonom? Har du minst ett års arbetslivshet? Toppen! Då kan det vara dig vi söker i rollen som redovisningsekonom till en statlig myndighet i Karlstad!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom redovisning till en statlig myndighet i Karlstad. Myndigheten är nu i behöv av stöd i form av en redovisningsekonom.

Som redovisningsekonom hos myndigheten kommer du att arbeta med redovisning av myndighetens internationella insatser inom funktionen Projektekonomi. Funktionen ansvarar för ekonomisk redovisning och rapportering av internationella insatser samt myndighetens EU-finansierade projekt. I dagsläget har funktionen sex medarbetare.

Till denna tjänst söker vi dig som värdesätter kommunikation och har lätt för att arbeta med andra. Som person är du analytisk, noggrann, flexibel. Du kommer att ha ett nära samarbete med projektledare och ett eget ansvar för en rad projekt, men inom funktionen Projektekonomi stöttar man också varandra och jobbar som ett team.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

ansvara för löpande redovisning inom projekt
vara ett konsultativt stöd till projektledarna i ekonomifrågor, såsom budget, uppföljning och övriga projektrelaterade frågor
genomföra utbildningar inom det ekonomiadministrativa området till insatspersonal
vara delaktig i, ta fram underlag, och i övrigt stödja de revisorer som granskar våra projekt
arbetsuppgifterna och rollen innebär snabba omställningar och prioriteringar och arbetet växlar mellan helhetsperspektiv och fokusering på enskilda detaljfrågor
övriga arbetsuppgifter som deltagande i årligt revisionsarbete och bokslut


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
goda kunskaper inom ekonomisk redovisning
erfarenhet av, och lätt att ta till sig ny, kunskap om ekonomi- och verksamhetssystem
goda kunskaper i Excel
god administrativ förmåga
god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
svenskt medborgarskap då befattningen är placerad i säkerhetsklass
kunna lämna ett (1) referens uppdrag på liknande arbete


För denna tjänst kommer du att behöva att genomföra en godkänd säkerhetsprövning.

Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av projektadministration
erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)
erfarenhet av Unit4 ERP


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med start omgående och med en uppdragslängd tom 2024-03-31. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Karlstad, viss distansarbete är möjligt efter överenskommelse.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-07. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Redovisningsekonom till statlig myndighet i Karlstad

Ansök    Okt 28    Novare Bemanning AB    Redovisningsekonom
Vill du arbeta med redovisning på en myndighet i Karlstad? Har du relevant utbildning och arbetslivserfarenhet? Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välko... Visa mer
Vill du arbeta med redovisning på en myndighet i Karlstad? Har du relevant utbildning och arbetslivserfarenhet? Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig som har erfarenhet inom redovisning till en myndighet i Karlstad. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som består av ett team om sju personer. Avdelningen har ansvar för extern och internredovisning samt upphandling.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
Budgetarbete
Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
Delta i budgetuppföljning
Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
Arbete med årsbokslut
Arbete med bokslut och periodavslut


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Erfarenhet av statlig redovisning
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med så snart som möjligt med en uppdragslängd på 4 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Karlstad, möjlighet till viss distansarbete utifrån verksamhetens behov.



Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-11-02. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Junior handläggare till myndighet i Karlstad

Vill du ha mer erfarenhet inom handläggning och vill arbeta på en statlig myndighet i Karlstad? Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1 år samt vill du göra skillnad för samhället i stort? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din prof... Visa mer
Vill du ha mer erfarenhet inom handläggning och vill arbeta på en statlig myndighet i Karlstad? Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1 år samt vill du göra skillnad för samhället i stort? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!



För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi flera handläggare till en statlig myndighet i Karlstad. I det här uppdraget kommer du arbeta på en nystartad verksamhet inom myndigheten, där man bland annat hanterar ärenden, handlägger beslut samt administrerar yttranden. Myndigheten består av ca 300 anställda i Stockholm och Karlstad.



Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd.
Pröva och fatta beslut om stöd.
Hantera överklagan av beslut
Tilldela extern rådgivning
Följa upp genomfört stöd till individer
Administrera yttranden


Krav för tjänsten 

Avklarad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten:

Erfarenhet av arbete i Platina


Erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och 1 september 2022 till och med 31 december 2022, med möjlighet till förlängning.  

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.

Sista ansökningsdag är 2022-07-27. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Wänblad på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Handläggare till statlig myndighet i Karlstad

Vill du ha mer erfarenhet inom handläggning och vill arbeta på en statlig myndighet i Karlstad? Har du en högskoleutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av handläggning? Vill du även göra skillnad för samhället i stort? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad mark... Visa mer
Vill du ha mer erfarenhet inom handläggning och vill arbeta på en statlig myndighet i Karlstad? Har du en högskoleutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av handläggning? Vill du även göra skillnad för samhället i stort? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!



För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. I det här uppdraget kommer du arbeta på en nystartad verksamhet inom myndigheten, där man bland annat hanterar ärenden, handlägger beslut samt administrerar yttranden. Myndigheten består av ca 300 anställda i Stockholm och Karlstad.



Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd.
Pröva och fatta beslut om stöd.
Hantera överklagan av beslut
Tilldela extern rådgivning
Följa upp genomfört stöd till individer
Administrera yttranden


Krav för tjänsten 

Relevant akademisk utbildning, exempelvis inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, juridik eller likvärdig utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer aktuellt med tjänsten
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten:

Erfarenhet av arbete i Platina


Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och 1 september 2022 till och med 31 december 2022, med möjlighet till förlängning.  

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.

Sista ansökningsdag är 2022-07-27. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss på [email protected].

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Erfarna handläggare till statlig myndighet i Karlstad

Är du en erfaren handläggare och vill vara med i uppstarten av en ny verksamhet på en statlig myndighet i Karlstad? Har du en högskoleutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av handläggning? Vill du även göra skillnad för samhället i stort? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning... Visa mer
Är du en erfaren handläggare och vill vara med i uppstarten av en ny verksamhet på en statlig myndighet i Karlstad? Har du en högskoleutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av handläggning? Vill du även göra skillnad för samhället i stort? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!



För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi flera handläggare till en statlig myndighet i Karlstad. I det här uppdraget kommer du arbeta på en nystartad verksamhet inom myndigheten, där man bland annat hanterar ärenden, handlägger beslut samt administrerar yttranden. Myndigheten består av ca 300 anställda i Stockholm och Karlstad.



Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd.
Pröva och fatta beslut om stöd.
Hantera överklagan av beslut
Tilldela extern rådgivning
Följa upp genomfört stöd till individer
Administrera yttranden


Krav för tjänsten 

Relevant akademisk utbildning, exempelvis inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, juridik eller likvärdig utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer aktuellt med tjänsten
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten:

Erfarenhet av arbete i Platina


Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 1 september 2022 till och med 28 februari 2023 med möjlighet till förlängning.  

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.

Sista ansökningsdag är 2022-07-27. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss på [email protected].

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegi... Visa mer
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet.

Är du kommunikatör och vill vara med och hjälpa en statlig myndighet att kommunicera en helt ny verksamhet inom myndigheten - Den offentliga omställningsorganisationen? I så fall är vi mycket intresserade av dig! I den här rollen får du möjlighet att jobba i prestigelösa och hållbara team och med stort eget ansvar.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker Kammarkollegiet en kommunikatör som ska stötta uppstarten av en ny verksamhet. Som kommunikatör på Kammarkollegiet arbetar du tillsammans med elva engagerade kollegor på kommunikationsavdelningen som tillsammans stöttar myndighetens åtta avdelningar. I den här rollen arbetar du till 100% med Den offentliga omställningsorganisationen vars uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten ska vara i drift från och med den 1 oktober 2022 och innan starten kommer du att delta i förberedelsearbetet av den nya verksamheten.

Arbetet innebär att du leder och håller samman avdelningens strategiska och operativa informationsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, i nära samarbete med övriga i den offentliga omställningsorganisation, på bästa sätt kommunicera verksamhetens prioriterade målgrupper; arbetstagare utan kollektivavtal, omställningsorganisationer och andra intressenter av det nya offentliga omställningsstödet såväl externt som internt. I det arbetet krävs att du är kreativ och strategisk i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

vara med och ta fram innehåll till en helt ny webbplats som ska lanseras senast 1 oktober
delta i arbetet med att ta fram en övergripande kommunikationsstrategi och budskap m.m.
skapa innehåll för digitala kanaler, sociala medier och producera nyhetsbrev
förstå, förklara och förenkla komplexa texter för att passa olika målgrupper
ge råd och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor


Krav för tjänsten

högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig
minst tre (3) års aktuell och relevant erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete
goda kunskaper om tillgänglighet och hur man skriver tillgängligt i digitala kanaler
vara en skicklig skribent
erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg (gärna Sitevison) samt Adobes programvaror
god kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook, LinkedIn, Instagram)


Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda. 

Meriterande krav

arbete i eller med omställning/arbetsmarknad
ansvar för digitala kanaler i en organisation
erfarenhet av arbete i offentlig sektor.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med januari 2023. Placeringen är på Kammarkollegiets kontor i Karolinen, Våxnäsgatan 10, Karlstad.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-01. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Verksamhetscontroller till Kammarkollegiet

Ansök    Jun 19    Novare Bemanning AB    Controller
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegi... Visa mer
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet.

Verksamhetscontroller till Kammarkollegiet

Är du Kammarkollegiets nästa Verksamhetscontroller? Vill du leda avdelningens arbete med verksamhetsplanering, göra uppföljningar och analyser till en statlig myndighet? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Tillsammans bidrar vi till samhället.

 För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

 Om uppdraget

 Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi ett uppdrag som Verksamhetscontroller till en nyinrättad avdelning på Kammarkollegiet i Karlstad. Som verksamhetscontroller leder du avdelnings arbete med verksamhetsplanering och uppföljning, ekonomiska utredningar och framställning av analyser. Du kommer sitta i avdelningens ledningsgrupp och har en viktig roll för verksamhetens utveckling. Du kommer att vara med och starta upp avdelningsarbete och dina insatser kommer bidra till samhället!

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

 Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

·      Leda avdelningens arbete inom verksamhetsplanering och uppföljning

·      genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser

·      analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat

·      sammanställa rapporter

·      ta fram prognoser kopplade till verksamheten

·      ta fram riktlinjer för budgetarbete

·      genomföra budgetarbete och budgetuppföljning

·      vara med i avdelningens ledningsgrupp

Krav för tjänsten

·      genomgått utbildning inom aktuellt område

·      minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller

·      goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

·      kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)

·      kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)

·      erfarenhet av statlig redovisning

·      kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.




Uppdragsperiod och omfattning 

 Uppdraget är en heltidstjänst och kommer pågå perioden 2022-08-08 till 2023-02-08 med möjlighet till förlängning med 2 månader. Arbetet sker i Kammarkollegiets lokaler i Karlstad.




Ansökan 

 Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-22. Du är varmt välkommen! 

 Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på [email protected]

 Hoppas vi ses! 




Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Interimschef Verksamhetsstöd Länsstyrelsen Värmland

Ansök    Maj 24    Novare Bemanning AB    Administrativ chef
Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län. Länsstyrelsens uppdrag är att arbeta för en utveckling där miljö, tillväxt och goda levnadsvillkor går hand i hand. Målet är en ren livsmiljö, en stabil arbetsmarknad samt ett gott liv för invånarna. Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Länsstyrelsen ... Visa mer
Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län. Länsstyrelsens uppdrag är att arbeta för en utveckling där miljö, tillväxt och goda levnadsvillkor går hand i hand. Målet är en ren livsmiljö, en stabil arbetsmarknad samt ett gott liv för invånarna. Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Länsstyrelsen i Värmlands län består av ca 220 välutbildade medarbetare inom områden som natur, miljö, samhällsbyggnad och landsbygd. Länsstyrelsen har en unik bredd i uppdragen vilket skapar en unik arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Har du erfarenhet som ledare av olika administrativa funktioner? Har du också arbetat som chef inom myndighet med personal och budgetansvar? Då är det dig vi söker till uppdraget som interimschef för Verksamhetsstöd på Länsstyrelsen Värmland.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Länsstyrelsen i Värmland utreder en organisationsförändring och under tiden finns behov av att avlasta den befintliga administrativa chefen med en interimschef. Interimschefen kommer att ansvara för Verksamhetsstöds fem funtioner; arkiv och registratur, internservice, ekonomi, hr och kommunikation. Ansvaret som interimschef för Verksamhetsstöd innebär personal och budgetansvar för verksamheten.

Som chef vid Länsstyrelsen leder du verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden. Du är en tydlig arbetsgivarföreträdare och tar ansvar för arbetsgivarrollen. Arbetet som interimschef för Verksamhetsstöd innebär ansvar för att den operativa verksamheten inom enheten bedrivs effektivt och rättssäkert och att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar. Du har övergripande ansvar för planering och uppföljning. Du har personalansvar innebärande ledning och utveckling av medarbetarna samt bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Arbetet genomförs i dialog och nära samverkan med såväl medarbetare som administrativ chef och i samarbete med andra chefer inom myndigheten.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ansvara för att den operativa verksamheten inom enheten bedrivs effektivt och rättssäkert och att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar.
Övergripande ansvar för enhetens planering och uppföljning.
Personalansvar inklusive ledning och utveckling av medarbetarna.
Arbeta aktivt med arbetsmijöfrågor för enhetens medarbetare.
Arbeta i dialog och nära samarbete med medarbetare som övergripande administrativ chef såväl med andra chefer inom myndigheten.


Krav för tjänsten 

Erfarenhet som ledare av administrativa funktioner, minst 3 år på statlig myndighet med personal och budgetansvar. 
Relevant akademisk utbildning
God förmåga i svenska i tal och skrift.
Svensk medborgare p.g.a. säkerhetsklassat uppdrag.
Då detta uppdrag är säkerhetsklassat behöver du genomgå en registerkontroll utan anmärkning innan anställning. 


Vi söker dig som har förmåga att  

Samarbeta med god förmåga att kommunicera med olika intressenter utom och innan myndigheten.
Lösa problem och hitta lösningar.
Skapa resultat och få medarbetare att arbeta mot tydliga mål.
Snabbt sätta sig in i utmaningar och anpassa sig till dessa. 


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start 2022-08-15 med 9 månaders uppdragslängd med option på 3 månaders förlängning. 

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-05-31.

Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss  

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Interim verksamhetscontroller till Elsäkerhetsverket i Kristinehamn

Ansök    Apr 22    Novare Bemanning AB    Controller
Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Myndigheten arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Elsäkerhetsverket är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet som har täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar ser myndigheten som viktiga förutsättningar... Visa mer
Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Myndigheten arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Elsäkerhetsverket är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet som har täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar ser myndigheten som viktiga förutsättningar för framgång. Elsäkerhetsverkets engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad.

Vi söker nu en engagerad och utvecklingsorienterad verksamhetscontroller till Elsäkerhetsverkets huvudkontor i Kristinehamn. Vill du arbeta med att utveckla och förvalta metoder och strukturer för myndighetens interna styrning och kontroll? Känner du dig trygg i din roll som controller och vill arbeta på en modern myndighet som präglas av samarbete och nytänkande? Då är detta uppdraget för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

I ditt huvudansvar ingår att utveckla och förvalta metoder och strukturer för myndighetens interna styrning och kontroll. Du förväntas samordna arbetet med framtagande av verksamhetsplan, budget och årsredovisning. Du stöttar och utbildar i mål- och resultatuppföljning samt analys. I ditt uppdrag ingår också att ta fram kvartals- och tertialrapporter samt sammanställa verksamhetsstatistik. Du kommer att arbeta med varierande utredningsuppdrag och förväntas driva utvecklingsprojekt.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
sammanställa rapporter
ta fram prognoser kopplade till verksamheten
ta fram riktlinjer för budgetarbete
genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).


Krav för tjänsten

du har en universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara motsvarande
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är en god pedagog och kommunikatör.
vara tillgänglig för start senast 2022-06-13


Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men trivs också med att samarbeta med andra. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i olika system och är en person som jobbar för digitalisering och nytänkande. För att trivas i rollen tror vi att du är analytiskt lagd och har en förmåga att bygga helhetsperspektiv från detaljer. Vi tror också att du är nyfiken och en problemlösare som är trygg i din kompetens. Då rollen innebär många kontakter internt och externt behöver du vara flexibel, van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines.

Meriterande krav

Det är meriterande om du har kännedom om den statliga resultatredovisningen och har kunskap inom verksamhetslogik.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 8 månaders uppdragslängd med möjlighet till förlängning. Möjlighet till distansarbete erbjuds enligt överenskommelse.



Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-05-09. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Kommunikatör till myndighet i Värmland

Är du kommunikatör och brinner för att bidra till arbetet mot ett hållbart samhälle? Just nu söker vi en skicklig kommunikatör till en effektiv och rättssäker statlig myndighet i Värmland! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet f... Visa mer
Är du kommunikatör och brinner för att bidra till arbetet mot ett hållbart samhälle? Just nu söker vi en skicklig kommunikatör till en effektiv och rättssäker statlig myndighet i Värmland!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!? 

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig som vill vara med och bidra med just din kompetens inom kommunikation på en statlig myndighet i Värmland. Myndigheten skapar förutsättningar för människor och organisationer att leva och verka i och för ett hållbart samhälle.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
Marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
Utforma informationsmaterial
Rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
Varumärkesarbete
Uppdatera information på extern och intern webbplats
Arbete med digitala kanaler och sociala medier


Krav för tjänsten 

Mycket goda färdigheter i verktyget Adobe InDesign
Mycket god färdighet i webbpublicering
Intervju via Skype efter urval där färdigheter utvärderas
Kommunikatörsarbete inom statlig myndighet


Meriterande krav för tjänsten:

Kriskommunikation
Filmproduktion


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2022-02-01 och sträcker sig ca 12 månader framåt, med chans till förlängning.

Ansökan? 



Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-01-26. 

Du är varmt välkommen!? 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Namn Efternamn på [email protected]

Hoppas vi ses!? 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre