Till Kammarkollegiets försäkringsavdelning söker vi nu en Fordonsskadereglerare som vill vara med och bidra till att göra våra försäkrade myndigheters vardag enklare! Om du är en problemlösare med ett öga för detaljer, har ett intresse för fordon och skador samt trivs i en kommunikativ och serviceinriktad roll – då kan detta vara tjänsten för dig!
Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag och arbetar med riskhantering och skadereglering för s... Visa mer
Till Kammarkollegiets försäkringsavdelning söker vi nu en Fordonsskadereglerare som vill vara med och bidra till att göra våra försäkrade myndigheters vardag enklare! Om du är en problemlösare med ett öga för detaljer, har ett intresse för fordon och skador samt trivs i en kommunikativ och serviceinriktad roll – då kan detta vara tjänsten för dig!
Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag och arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Vi hanterar försäkringsområden som person, resor, verksamhet och fordon. Vår verksamhet genomgår just nu en omfattande digitalisering där vi utvecklar e-tjänster och plattformar för att säkerställa effektivare handläggning och hög service.
Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö i nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad, där du får möjlighet att växa i rollen och vara med och forma vår verksamhet.
Tjänsten som fordonsskadereglerare
Som Fordonsskadereglerare på Kammarkollegiet arbetar du med att handlägga och reglera fordonsskador. Du kommer att ha ett stort eget ansvar och arbetsuppgifter som spänner från enklare skadeärenden till mer komplexa utredningar. Ditt arbete innebär mycket kontakt med andra försäkringsbolag, myndigheter och privatpersoner. Du kommer även att spela en aktiv roll i utvecklingen av våra tjänster, både gentemot våra försäkringstagare och internt.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Handläggning av skadeärenden, från enklare ärenden till mer komplexa utredningar.
• Bedömning av ersättning utifrån försäkringsvillkor, lagar och förordningar.
• Kommunikation med myndigheter, andra försäkringsbolag och privatpersoner.
• Aktivt deltagande i utvecklingen av interna processer och digitala tjänster.
Är du vår nya kollega?
För tjänsten söker vi dig som har
• Högskoleutbildning om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• Erfarenhet förvärvad genom antingen studier eller arbetsliv där du analyserat information och utifrån det dragit egna slutsatser och fattat självständiga beslut.
• God förmåga och vana att på ett tydligt och välformulerat sätt kunna uttrycka dig på svenska muntligt och skriftligt.
• Hög digital mognad där du ser det digitala arbetssättet som det naturliga.
• B-körkort.
Meriterande:
• Tidigare arbetserfarenhet inom ett som Kammarkollegiet bedömer för tjänsten relevant område.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är analytisk och har förmågan att fatta självständiga beslut samtidigt som du är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Arbetsuppgifterna ställer krav på mycket god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. Som person är du trygg, hjälpsam och bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du bidrar till arbetsgruppen och verksamhetens utveckling.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsmiljö i ett dynamiskt och stöttande team. Vi arbetar i fina nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad, utifrån verksamhets behov finns det möjlighet att delvis arbeta på distans. Kammarkollegiet erbjuder en livsvårdstimme i veckan samt friskvårdsbidrag på 4000: -
Ansökan
I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Bifoga även ditt CV.
Har du rätt kompetens och vill vara med på vår resa? Välkommen med din ansökan senast den 27 november.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner
Johanna Gund, enhetschef, 054-22 12 06
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta
[email protected]
Fackliga företrädare:
Karin Edstrand, SACO-S,
[email protected]
Lisa Ericsson, ST,
[email protected]
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
Visa mindre