Lediga jobb Fastighetsmäklarinspektionen i Karlstad

Se alla lediga jobb från Fastighetsmäklarinspektionen i Karlstad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlstad som finns inom det yrket.

Penningtvättsexpert

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår ve... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt mål är att öka konsumentskyddet i bostadsaffärer.

Dina arbetsuppgifter
Fastighetsmäklarinspektionen söker nu en senior medarbetare med erfarenhet av att arbeta med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Du kommer att ha kvalificerade arbetsuppgifter som bland annat innebär att utreda tillsynsärenden och föredra förslag till beslut för vår disciplinnämnd. Tillsammans med övriga medarbetarbetare på penningtvättsfunktionen driver och utvecklar du myndighetens arbete mot penningtvätt med stöd av AML (anti money laundry)-regelverket. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med allmänheten, bransch och myndigheter. I dina uppgifter ingår även uppdrag som utbildare, verksamhetsutveckling och samverkan med andra myndigheter. Anställningen innebär resor främst inom Sverige men det kan även förkomma resor utomlands.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom juridik eller annan utbildning som FMI bedömer relevant. Tillsynsarbete och/eller utredande arbete är ett krav, liksom erfarenhet av arbete med penningtvättsfrågor. Du har kunskap om regelverken AML (Anti Money Laundry) och PML (professional money launderers) samt aktuell EU-rätt på området.

Erfarenhet av revision och/eller företagstillsyn är meriterande, liksom arbete på myndighet inklusive kunskap om offentlighet och sekretess.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer. Du tar initiativ och driver frågor och processer framåt och når resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god. Du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår operativa chef David Johansson. Fackliga representanter är Elin Häggeborn, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-490 01 00. Visa mindre

Sommarjobb på Fastighetsmäklarinspektionen

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår ve... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare, mäklarföretag och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vi har ett stort inflöde av ansökningar med mera, så vi behöver förstärka med extra resurser under sommaren.

Dina arbetsuppgifter
FMI behöver i första hand förstärka teamet som registrerar och handlägger ansökningar från mäklare och mäklarföretag. Som sommarjobbare kommer du att delta i arbetet med handläggning av dessa ansökningsärenden. Du kan även komma att få delta i handläggning av andra ärenden och/eller andra administrativa uppgifter på myndigheten.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har läst minst två år på juristprogrammet eller har annan utbildning som vi bedömer vara lämplig för arbetsuppgifterna.

Om du har läst fler år på juristprogrammet, är van att arbeta i digitala system som till exempel moderna ärendehanteringssystem, så är det meriterande. Även kunskap inom förvaltningsrätt är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du tar ansvar, är strukturerad, noggrann och flexibel. Samarbete och goda relationer är ditt förhållningssätt till andra. Du möter människor med respekt, är lösningsinriktad och driver arbetet framåt samt uttrycker dig väl i tal och skrift.

Anställningsform och omfattning
Tidsbegränsad visstidsanställning under sommarperioden (juni – augusti). Tillträde och avslut planeras i samband med anställningen. Omfattningen är heltid.  

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår chef för den operativa enheten David Johansson.

Fackliga representanter är Elin Häggeborn, Saco-S och Mari Gremlin för ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-490 01 00.

Så här ansöker du
Välkommen att söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg på fmi.se/jobb. Vi vill ha din ansökan senast den 26 april 2024. Visa mindre

Tillsynsjurist

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår ve... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt mål är att öka konsumentskyddet i bostadsaffärer.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och trevliga kollegor. Som jurist på FMI kommer du att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem och formulera och föredra förslag till beslut för vår disciplinnämnd. Tillsammans med chefer och kollegor kommer du att även vara med och utveckla myndighetens proaktiva tillsynsarbete. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med allmänheten, mäklare, mäklarföretag och andra myndigheter. Arbete med föreskrifter och att besvara remisser kan förekomma och du kommer även att hantera frågor om offentlighet och sekretess.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik eller annan utbildning som FMI bedömer relevant. Du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn i offentlig verksamhet och/eller arbete med regelefterlevnad i privat sektor. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete vid en statlig myndighet. Erfarenhet av tillsyn genom platsbesök, arbete med penningtvättsfrågor och att granska ekonomiska förhållanden hos företag är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer. Du tar initiativ och driver frågor och processer framåt och når resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god. Du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår operativa chef David Johansson. Fackliga representanter är Elin Häggeborn, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-490 01 00. Visa mindre

Jurist

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår ve... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt mål är att öka konsumentskyddet i bostadsaffärer.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och trevliga kollegor. Som jurist på FMI kommer du att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem och formulera och föredra förslag till beslut för vår disciplinnämnd. Tillsammans med chefer och kollegor kommer du att även vara med och utveckla myndighetens proaktiva tillsynsarbete. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med allmänheten, mäklare, mäklarföretag och andra myndigheter. Arbete med föreskrifter och att besvara remisser kan förekomma och du kommer även att hantera frågor om offentlighet och sekretess.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik. Du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn i statlig eller annan offentlig verksamhet och/eller arbete med regelefterlevnad i privat sektor. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper. Kunskap om, eller erfarenhet av, att granska ekonomiska förhållanden hos företag är meriterande, liksom erfarenhet av arbete med penningtvättsfrågor.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer. Du tar initiativ och driver frågor och processer framåt och når resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god. Du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
Tillsvidareanställning (en eller flera) med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår operativa chef David Johansson. Fackliga representanter är Elin Häggeborn, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-490 01 00. Visa mindre

Handläggare med inriktning mot ekonomi

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamh... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt mål är att öka konsumentskyddet i bostadsaffärer.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och trevliga kollegor. Som handläggare hos oss kommer du att vara involverad i flera av myndighetens arbetsprocesser och uppgifter. Du kommer att ansvara för myndighetens årliga fakturering av avgifter samt andra ekonomiadministrativa uppgifter. Handlägga ansökningar om registrering är en annan av dina arbetsuppgifter. Du kommer även att vara involverad i arbetet vid myndighetens registratur. Löpande administration och kontakt med externa parter kommer att vara ett vanligt inslag i ditt dagliga arbete. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till ständiga förbättringar och vår digitala utveckling.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer är relevant. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning och administration i en statlig myndighet. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper och att arbeta i digitala verktyg. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter samt fastighetsmäklarfrågor är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer. Du tar initiativ och driver frågor och processer framåt och når resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god. Du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Visa mindre

Handläggare

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamh... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt mål är att öka konsumentskyddet i bostadsaffärer.

Dina arbetsuppgifter
Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare, hyresförmedlare och mäklarföretag måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen. Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. Du kommer även att ansvara för handläggning av ansvarsförsäkringar, hantera avregistreringar och i övrigt förekommande arbetsuppgifter. Löpande administration och kontakt med externa parter per telefon och e-post kommer att vara ett vanligt inslag i ditt dagliga arbete. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till ständiga förbättringar och vår digitala utveckling.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har högskoleutbildning som vi bedömer är relevant. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning och administration i en statlig myndighet och är van att arbeta i digitala verktyg. Erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor är det meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du har förmåga att arbeta effektivt med större arbetsmängder och kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Visa mindre

Jurist med intresse för proaktivt arbete

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamh... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt uppdrag har växt och därför söker vi nu fler kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter. Du kommer att handlägga och fatta beslut i tillsynsärenden, vilket bland annat innebär att utreda och lösa juridiska problem. Du kommer även att formulera och föredra förslag till beslut för vår Disciplinnämnd och hantera frågor om offentlighet och sekretess.

Tillsammans med chefer och kollegor kommer du att vara med och utveckla myndighetens proaktiva arbete inom i första hand tillsyn. Du kommer att samverka och kommunicera med mäklarbranschen. Du kommer även att vara involverad i myndighetens utveckling av verksamheten genom att till exempel bidra till effektivisering av processer.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn i offentlig förvaltning och kunskap om och/eller erfarenhet av offentligrätt och civilrätt. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper.

Erfarenhet av proaktivt påverkansarbete, dvs. att hjälpa målgrupper att göra rätt, är meriterande, liksom kunskaper om mäklarbranschen eller hyresbranschen.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer och dela med dig av dina egna samt ta initiativ och driva frågor och processer framåt och nå resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
En eller flera tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Tillsynsjurist

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår ve... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen (FMI) arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt mål är att öka konsumentskyddet i bostadsaffärer.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och trevliga kollegor. Som tillsynsjurist på FMI kommer du att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Du kommer även att formulera och föredra förslag till beslut för vår Disciplinnämnd och hantera frågor om offentlighet och sekretess. Samverkan med externa aktörer och kommunikation med våra målgrupper är en del av ditt arbete.

Tillsammans med chefer och kollegor kommer du att vara med och utveckla myndighetens proaktiva tillsynsarbete. Du kommer även att vara involverad i myndighetens utveckling av verksamheten genom att till exempel bidra till effektivisering av processer.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik. Du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn i offentlig verksamhet och/eller arbete med regelefterlevnad i privat sektor. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper. Om du har erfarenhet av inspektionsarbete är det meriterande. Även erfarenhet av arbete med penningtvättsfrågor är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer. Du tar initiativ och driver frågor och processer framåt och når resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god. Du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
Tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Visa mindre

Handläggare till Fastighetsmäklarinspektionen (vikariat)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamh... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. 

Dina arbetsuppgifter
Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare eller som mäklarföretag måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen. Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. Nyregistreringar, avregistreringar, kontroller och granskningar är några av dina arbetsuppgifter. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till vår digitala resa och ta ansvar för utvecklingen av ditt arbetsområde. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med blivande mäklare, mäklare, lärosäten och allmänheten. Du kommer även att delta i andra administrativa arbetsuppgifter på myndigheten.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning i offentlig förvaltning. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper och att arbeta i digitala verktyg. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer och dela med dig av dina egna samt ta initiativ och driva frågor och processer framåt och nå resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Visa mindre

Jurist med processerfarenhet

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. Vi är en växan... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. Vi är en växande myndighet och vårt uppdrag har nyligen utökats. Vi söker nu en erfaren jurist med processvana som kan bidra till att utveckla verksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med komplexa frågor kopplade till regelverket kring fastighetsmäklartjänsten med syftet att stärka och utveckla konsumentskyddet och god fastighetsmäklarsed. Ett viktigt arbetsområde är att delta i utvecklingen av en riskbaserad tillsyn över företagen. Arbete mot penningtvätt är en betydelsefull beståndsdel i denna tillsyn.

Din roll innebär också att delta i regelutveckling i samverkan med andra myndigheter och branschen. Du handlägger och utreder komplicerade juridiska frågeställningar som uppkommer i tillsynsarbetet och formulerar och föredrar förslag till beslut för vår disciplinnämnd. Du kommer också att ha en ledande roll i tematiska egeninitierade tillsynsprojekt.

Hantering av överklaganden och förhandlingar i domstol är en viktig del av ditt arbete. I uppdraget ingår även juridisk rådgivning till juristkollegor.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har juris kandidatexamen och har flera års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på myndighet, advokatbyrå eller företag under tillsyn. Du har erfarenhet av arbete med tillsyn i offentlig förvaltning och förhandlingar i domstol.

Det är även meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av arbete inom fastighetsmäklarbranschen och/eller penningtvätt. Även erfarenhet av föreskriftsarbete och allmänna råd är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och har integritet. Du är analytisk, tydlig och beslutsam. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer och dela med dig av dina egna samt ta initiativ och driva frågor och processer framåt och nå resultat. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Jurist med intresse för proaktivt arbete (vikariat)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamh... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och fastighetsmäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och företag samt konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Vårt uppdrag har växt och därför söker vi nu fler kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter. Du kommer att handlägga och fatta beslut i tillsynsärenden, vilket bland annat innebär att utreda och lösa juridiska problem. Du kommer även att formulera och föredra förslag till beslut för vår Disciplinnämnd och hantera frågor om offentlighet och sekretess.

Tillsammans med chefer och kollegor kommer du att vara med och utveckla myndighetens proaktiva arbete inom i första hand tillsyn. Du kommer att samverka och kommunicera med mäklarbranschen. Du kommer även att vara involverad i myndighetens utveckling av verksamheten genom att till exempel bidra till effektivisering av processer.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att arbeta med tillsyn i offentlig förvaltning och kunskap om och/eller erfarenhet av offentligrätt och civilrätt. Du är van att aktivt kommunicera med externa målgrupper.

Erfarenhet av proaktivt påverkansarbete, dvs. att hjälpa målgrupper att göra rätt, är meriterande, liksom kunskaper om mäklarbranschen eller hyresbranschen.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är en noggrann, prestigelös lagspelare som bidrar till ett gott samarbete. Du är lyhörd och vill ta del av andras erfarenheter och idéer och dela med dig av dina egna samt ta initiativ och driva frågor och processer framåt och nå resultat. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du kan målgruppsanpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Anställningsform
Ett vikariat med tillträde enligt överenskommelse, längst till och med 2023-08-31. Visa mindre

Kommunikatör (tidsbegränsad anställning)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör på Fastighetsmäklarinspektionen kommer du att producera och publicera innehåll för vår webbplats och intranät. Du kommer att arbeta med pressfrågor, omvärldsbevakning, branschsamverkan och enklare trycksaksproduktion. Framtagande av rapporter och sammanställning av statistik är andra arbetsuppgifter som ingår i ditt uppdrag. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vår kommunikationsansvarige.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet och arbetslivserfarenhet som kommunikatör. Du har erfarenhet av redaktionellt arbete i olika kanaler och har förmåga att självständigt planera, producera och publicera innehåll anpassat för olika målgrupper och användarperspektiv. Som skribent är du bra på att förklara svåra saker på ett enkelt sätt och du hänger med i den digitala utvecklingen. Det är meriterande om du har erfarenhet av klarspråk och arbete i en statlig myndighet.

Som person är du nyfiken och lyhörd och du arbetar med mottagarperspektivet i fokus. Du har förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra, och du klarar av att arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du tar dig an de praktiska arbetsuppgifterna med glädje men kan också bidra i det strategiska kommunikationsarbetet. Du är hjälpsam, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete.

Anställningsform
Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader med start den 15 februari eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår chef för enheten för stöd, utveckling och kommunikation, Anna Ekholm. Fackliga representanter är Kristina Wallin, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-490 01 00.

Så här ansöker du
Välkommen att söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg på fmi.se/jobb.

Senast den 10 januari 2022 vill vi ha din ansökan. Visa mindre

Controller

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och mäklarföretag. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder ... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare och mäklarföretag.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter.

Dina arbetsuppgifter
Som controller på Fastighetsmäklarinspektionen arbetar du, tillsammans med administrativ chef, med planering och uppföljning av ekonomi och resultat. Du gör ekonomiska analyser och kontroller, tar fram beslutsunderlag, budget, prognoser och deltar i arbetet med årsredovisning. I dina arbetsuppgifter ingår fakturering, uppföljning och analyser av myndighetens avgifter. Du kommer även att delta i utvecklingen av resultatredovisningen och myndighetens internkontroll samt i övrigt förekommande uppgifter på myndigheten. Vi är helservicekunder till Statens servicecenter och du kommer att vara kontaktperson gentemot dem. I det dagliga arbetet har du även en stöttande roll till verksamheten.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att arbeta med budget, prognoser och ekonomiska analyser samt redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en statlig myndighet till exempel med resultatredovisning, årsredovisning och/eller avgifter.

Som person är du analytisk och utvecklingsinriktad. Du har förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra, och du trivs med att arbeta i en föränderlig arbetssituation. Din strategiska förmåga är god och du tar dig an de praktiska arbetsuppgifterna med glädje. Du är hjälpsam, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Visa mindre

Medarbetare med penningtvättsfokus

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Fastighetsmäklarinspektionen söker nu en eller flera medarbetare som vill arbeta med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Du kommer att ha kvalificerade juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Arbetet innebär att självständigt och tillsammans med andra planera och bidra till myndighetens tillsynsaktiviteter på penningtvättsområdet. Olika typer av utredningar, omvärldsbevakning och intern och extern rapportering är naturliga delar av arbetet. Du ska hålla dig uppdaterad på förändringar i regelverket och medverka till att utveckla arbetet mot penningtvätt. Arbetet innebär regelbundna kontakter med allmänhet, branschen och andra myndigheter. Du kommer även att aktivt delta i den nationella samordningsfunktionen mot penningtvätt, som samordnas av polisen.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom juridik eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Du har god kunskap och erfarenhet från arbete med regelverket mot penningtvätt och finansiering av terrorism. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning med tillsyn, regelefterlevnad eller andra former av kvalificerad myndighetsutövning är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, både självständigt och tillsammans med andra. Du kan även uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska och har en kommunikativ förmåga, så att du kan anpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov.

Anställningsform
Tjänsterna (en eller flera) är tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Visa mindre

Handläggare ansökningar

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 30 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. 

Dina arbetsuppgifter
Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen. Även fastighetsmäklarföretag ska vara registrerade hos oss. Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. I ditt arbete kommer du ha många kontakter med allmänhet, mäklarföretag och blivande mäklare per telefon och e-post. Du kommer även att delta i andra administrativa arbetsuppgifter på myndigheten.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom det juridiska området eller annan relevant inriktning. Du är van att arbeta i digitala system och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning i offentlig sektor, gärna inom statlig verksamhet.

Vi söker dig som är trygg i dig själv, är engagerad och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår enhetschef för den Operativa enheten. Fackliga representanter är Kristina Wallin, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Frågor som rör administrationen av rekryteringsprocessen kan du ställa till seniorkonsult Ingrid Öhlén. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-490 01 00. Visa mindre

Kommunikatör

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör på Fastighetsmäklarinspektionen kommer du att producera och publicera innehåll för vår webbplats, nyhetsbrev och intranät. Du kommer att arbeta med pressfrågor, omvärldsbevakning, branschsamverkan och enklare trycksaksproduktion. Framtagande av rapporter och sammanställning av statistik är andra arbetsuppgifter som ingår i ditt uppdrag. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vår kommunikationsansvarige.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet och 3-5 års arbetslivserfarenhet som kommunikatör. Du har erfarenhet av redaktionellt arbete i olika kanaler och har förmåga att självständigt planera, producera och publicera innehåll anpassat för olika målgrupper och användarperspektiv. Som skribent är du bra på att förklara svåra saker på ett enkelt sätt och du hänger med i den digitala utvecklingen. Det är meriterande om du har erfarenhet av klarspråk och arbete i en statlig myndighet.

Som person är du nyfiken och lyhörd och du arbetar med mottagarperspektivet i fokus. Du har förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra, och du klarar av att arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du tar dig an de praktiska arbetsuppgifterna med glädje men kan också bidra i det strategiska kommunikationsarbetet. Du är hjälpsam, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Visa mindre

En eller flera jurister

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter. Du kommer att ha arbetsuppgifter som bland annat innebär att handlägga och besluta i tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Du kommer även att formulera och föredra förslag till beslut för vår Disciplinnämnd och hantera frågor om offentlighet och sekretess. I jobbet ingår även kontakter med allmänheten och mäklare och myndigheter.

Din kompetensprofil
För att vara kvalificerad för någon av tjänsterna ska du ha juridisk examen och erfarenhet av juridiskt arbete. Du ska ha goda juridiska kunskaper, till exempel inom offentligrätt och civilrätt.

Det är meriterande om har erfarenhet av ett eller flera av dessa områden

- tillsyn eller juridiskt arbete vid en myndighet,
- arbete med fastighetsmäklarfrågor,
- penningtvättsfrågor,
- domstol.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, både självständigt och tillsammans med andra. Du kan även uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och har en kommunikativ förmåga, så att du kan anpassa budskap och innehåll efter mottagarens förutsättningar och behov.

Anställningsform
Tjänsterna (en eller flera) är tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Visa mindre

Jurist (tidsbegränsad anställning)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. Dina arbetsuppgifter Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter. Du kommer att ha juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, h... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




Dina arbetsuppgifter
Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter.

Du kommer att ha juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, handlägga ansökningar, utreda och lösa juridiska problem. Du formulerar och föredrar förslag till beslut i våra ärenden och hanterar frågor om offentlighet och sekretess. Du kommer att ha många kontakter med allmänheten och mäklare.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har juridisk examen och erfarenhet av juridiskt arbete, gärna av tillsyn eller juridiskt arbete vid en myndighet. Du har goda juridiska kunskaper, till exempel inom offentlig rätt och civilrätt. Erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra samt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsform
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2021-12-31 med tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Administratör/office manager

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du att vara involverad i hela myndighetens arbetsprocesser och uppgifter. Du kommer att handlägga ärenden, hantera löpande administration och ha kontakt med externa parter. I ditt arbete ingår att underlätta och möjliggöra den dagliga verksamheten och bland annat ansvara för att telefoni, IT och lokaler fungerar. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till ständiga förbättringar och vår digitala utveckling.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning. Du har erfarenhet av en administrativ roll med fokus på service och du är van att arbeta i digitala system. Du har en god språklig förmåga i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du ordningsam, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra. Din kommunikativa förmåga är god. Du agerar professionellt och har en stark känsla för service.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår tf. administrativa chef Anna Ekholm. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00.

Så här ansöker du

Välkommen att söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg på fmi.se/lediga jobb. Senast den 12 november 2020 vill vi ha din ansökan. Visa mindre

Administrativ chef med ansvar för utvecklingsfrågor

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. Fastighetsmäklarinspektionen växer och får nya uppgifter. Vi söker dig som tillsammans med myndighetens ledning kan driva vårt förändringsarbete som bland annat innebär att myndighetens stödfunktioner fortsätter att utvecklas och... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




Fastighetsmäklarinspektionen växer och får nya uppgifter.

Vi söker dig som tillsammans med myndighetens ledning kan driva vårt förändringsarbete som bland annat innebär att myndighetens stödfunktioner fortsätter att utvecklas och kommer till optimal nytta för verksamheten. Den administrativa chefen ansvarar för den administrativa enheten som består av åtta medarbetare. Enhetens uppdrag omfattar idag HR, ekonomi, registreringsverksamhet, registratur samt övrigt administrativt stöd. I den administrativa chefens ansvarsområde ingår även planering, styrning och uppföljning av ekonomi och verksamhet.

Du rapporterar till myndighetschefen och ingår i myndighetens ledningsgrupp.

För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
- lägst kandidatexamen med inriktning mot ekonomi och/eller personal/HR eller annan akademisk utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten,
- aktuell erfarenhet att leda ekonomi- och/eller HR-arbete inom statlig förvaltning,
- erfarenhet av ledning och styrning av statlig verksamhet
- god kunskap om kollektivavtal och lagar som rör statlig verksamhet,
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
- chefserfarenhet med personalansvar.
- de personliga egenskaper som krävs för att motsvara följande förväntningar på dig:

Du ska med positiv energi kunna driva utveckling och säkerställa kvaliteten i det administrativa stödet vid myndigheten. Du tar gärna ansvar för både strategiska och operativa arbetsområden och är resultatinriktad. Du är van att företräda verksamhet och bidra till samverkan genom att skapa och upprätthålla goda relationer. Som ledare är du tydlig och strukturerad, ser samband och helhet. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förtroende och tillit i organisationen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Eftersom medarbetarnas uppgifter spänner över flera områden är det också viktigt att du har förmåga att fatta vägvisande beslut, prioritera och delegera.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?
Vill du läsa mer om FMI:s spännande uppdrag så hänvisar vi till www.fmi.se. Mer information om tjänsten får du av vår myndighetschef Gunilla Paulsson. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00.

Så här ansöker du
Välkommen att söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg på fmi.se/lediga jobb. Senast den 12 november 2020 vill vi ha din ansökan. Visa mindre

Jurist (tidsbegränsad anställning)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter. Du kommer att ha juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Du formulerar och föredrar förslag till beslut i våra ärenden och hanterar frågor om offentlighet och sekretess. Du kommer att ha många kontakter med allmänheten och mäklare.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har juridisk examen och erfarenhet av juridiskt arbete, gärna av tillsyn eller juridiskt arbete vid en myndighet. Du har goda juridiska kunskaper, till exempel inom offentlig rätt och civilrätt. Erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra samt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsform

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2021-03-31 med tillträde snarast.

Vill du veta mer?

Mer information om tjänsten får du av vår tillsynschef David Johansson. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00.

Så här ansöker du

Välkommen att söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg på fmi.se/lediga jobb. Senast den 3 augusti 2020 vill vi ha din ansökan. Visa mindre

Handläggare av ansökningar

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler härliga och duktiga medarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen. Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till vår digitala resa och ta ansvar för utvecklingen av ditt arbetsområde. I ditt arbete kommer du ha många kontakter med blivande mäklare, mäklare, lärosäten och allmänheten. Du kommer även att delta i andra administrativa arbetsuppgifter på myndigheten.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har högskoleexamen inom juridik och erfarenhet av att arbeta med handläggning i en statlig myndighet. Du är van att arbeta i digitala system och har erfarenhet av att ge vägledning i telefon och via e-post. Erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor är meriterande liksom erfarenhet av att delta i utvecklingsarbete.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra samt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?

Mer information om tjänsten får du av vår tf. administrativa chef Anna Ekholm. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00. Visa mindre

Jurist (tidsbegränsad anställning)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter. Du kommer att ha juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Du formulerar och föredrar förslag till beslut i våra ärenden och hanterar frågor om offentlighet och sekretess. Du kommer att ha många kontakter med allmänheten och mäklare.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har juridisk examen och erfarenhet av juridiskt arbete, gärna av tillsyn eller juridiskt arbete vid en myndighet. Du har goda juridiska kunskaper, till exempel inom offentlig rätt och civilrätt. Erfarenhet av arbete med fastighetsmäklarfrågor är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra samt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsform

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2021-03-31 med tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Mer information om tjänsten får du av vår tillsynschef David Johansson. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00. Visa mindre

Handläggare av ansökningar (vikariat)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler härliga och duktiga medarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Den som vill vara verksam som fastighetsmäklare måste först ansöka om att bli registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen. Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. I ditt arbete kommer du ha många kontakter med allmänhet och blivande mäklare per telefon och e-post. Du kommer även att delta i andra administrativa arbetsuppgifter på myndigheten.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom det juridiska området eller annan relevant inriktning. Du är van att arbeta i digitala system och uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med handläggning i offentlig sektor, gärna inom statlig verksamhet.  

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra.

Anställningsform

Tjänsten är ett vikariat under perioden 2020-09-01 och längst till och med 2021-08-31.

Vill du veta mer?

Mer information om tjänsten får du av vår tf. administrativa chef Anna Ekholm. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00. Visa mindre

Kommunikatör

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör på Fastighetsmäklarinspektionen kommer du att producera och publicera innehåll för vår webbplats, nyhetsbrev och intranät. Du kommer att arbeta med pressfrågor, omvärldsbevakning och enklare trycksaksproduktion. I ditt arbete ingår även att utveckla vår kommunikation till exempel genom att etablera FMI i sociala medier. Framtagande av rapporter och sammanställning av statistik är andra arbetsuppgifter som ingår i ditt uppdrag.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet. Du har erfarenhet av redaktionellt arbete i olika kanaler och har förmåga att självständigt planera, producera och publicera innehåll anpassat för olika målgrupper och användarperspektiv. Som skribent är du bra på att förklara svåra saker på ett enkelt sätt och du hänger med i den digitala utvecklingen. Det är meriterande om du har erfarenhet av klarspråk och arbete i en statlig myndighet.

Som person är du nyfiken och lyhörd och du arbetar med mottagarperspektivet i fokus. Du har förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra, och du klarar av att arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du är hjälpsam, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete.

Anställningsform
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under perioden 2020-09-01 och längst till och med 2021-12-31. Visa mindre

Jurist

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 20 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare, vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastig... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 20 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.


På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare, vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter.




Dina arbetsuppgifter
Vi är en liten myndighet och som jurist hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av myndighetens uppgifter.

Du kommer att ha juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Du formulerar och föredrar förslag till beslut i våra ärenden och hanterar frågor om offentlighet och sekretess. Du kommer att ha många kontakter med allmänheten och mäklare.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har juridisk examen och erfarenhet av juridiskt arbete, gärna av tillsyn eller juridiskt arbete vid en myndighet. Du har goda juridiska kunskaper, till exempel inom offentlig rätt och civilrätt.

Du är driven, tar initiativ och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Visa mindre

Jurist med penningtvättsfokus

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare. Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 25 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.




På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare.

Vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter. Snart kommer även mäklarföretagen att omfattas av registrering och tillsyn vilket gör att vi behöver förstärka vår myndighet med fler engagerade och kompetenta medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Fastighetsmäklarinspektionen söker nu en jurist som vill arbeta med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Du kommer att ha kvalificerade juridiska arbetsuppgifter som bland annat innebär att driva tillsynsärenden, utreda och lösa juridiska problem. Du formulerar och föredrar förslag till beslut till vår disciplinnämnd och hanterar frågor om offentlighet och sekretess. Arbete med föreskrifter och att besvara remisser kan förekomma. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med allmänheten, mäklare och myndigheter.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har juridisk examen och erfarenhet av juridiskt arbete, gärna av tillsyn eller juridiskt arbete vid en myndighet. Du har goda juridiska kunskaper, till exempel inom offentlig rätt och civilrätt. Erfarenhet av arbete med penningtvätt är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Som person är du noggrann, prestigelös och bidrar till ett gott samarbete. Du har en god förmåga att åstadkomma resultat, självständigt och tillsammans med andra samt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten får du av vår tillsynschef David Johansson. Fackliga representanter är Sandra Blomgren, Saco-S och Mari Gremlin, ST. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 010-458 01 00. Visa mindre

Handläggare till Fastighetsmäklarinspektionen (vikariat)

Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 20 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se. På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare, vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastig... Visa mer
Fastighetsmäklarinspektionen är en statlig myndighet med kontor i Karlstad. Vi är ca 20 medarbetare som bidrar till god fastighetsmäklarsed på bostadsmarknaden. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på vår webbplats www.fmi.se.


På Fastighetsmäklarinspektionen arbetar vi med registrering och tillsyn av fastighetsmäklare, vi har också ett viktigt uppdrag att utveckla och sprida kunskap om god fastighetsmäklarsed. I vår verksamhet vänder vi oss främst till fastighetsmäklare och konsumenter i bostadsaffärer, det vill säga köpare, säljare och spekulanter.




Dina arbetsuppgifter

För att få vara verksam som fastighetsmäklare måste man vara registrerad hos oss på Fastighetsmäklarinspektionen.

Vi söker dig som vill handlägga och pröva dessa ansökningar. Du kommer även att vara ansvarig för processen ”handlägga ansökan om registrering som fastighetsmäklare”. Hos oss får du möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla rutiner och arbetsflöden och ta ansvar för utvecklingen av ditt arbetsområde. I dina arbetsuppgifter ingår även att organisera och administrera Disciplinnämndens sammanträden, samt medverka i övrigt förekommande arbetsuppgifter på myndigheten. Du kommer att ha många kontakter med allmänhet, mäklare och lärosäten.

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna inom det juridiska eller samhällsvetenskapliga området. Du har erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor, gärna inom statlig verksamhet, alternativt erfarenhet från fastighetsmäklarbranschen. Du är van att arbeta i digitala system, såsom moderna ärendehanteringssystem. Kunskap inom förvaltningsrätt eller erfarenhet av fastighetsmäklarfrågor är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan arbeta i en föränderlig arbetssituation. Du tar ansvar, är strukturerad, noggrann och flexibel. Samarbete och goda relationer utmärker ditt förhållningssätt till andra. Du möter människor med respekt, är lösningsinriktad och driver arbetet framåt samt uttrycker dig väl i tal och skrift.

Anställningsform

Tjänsten är ett vikariat under perioden 2019-09-02 och längst till 2021-06-30. Tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre