Lediga jobb som Försäkringshandläggare i Karlstad

Se lediga jobb som Försäkringshandläggare i Karlstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlstad som finns hos arbetsgivaren.

Skadereglerare till Kammarkollegiet i Karlstad!

Har du en högskoleutbildning och vill få in foten i en administrativ roll på statlig myndighet? Kammarkollegiet har fina lokaler centralt i Karlstad och söker nu förstärkning till försäkringsavdelningen. Rollen sträcker sig mellan januari till september med chans till förlängning. Vi stänger annonsen när vi hittar rätt kandidat! OM TJÄNSTEN Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statl... Visa mer
Har du en högskoleutbildning och vill få in foten i en administrativ roll på statlig myndighet? Kammarkollegiet har fina lokaler centralt i Karlstad och söker nu förstärkning till försäkringsavdelningen. Rollen sträcker sig mellan januari till september med chans till förlängning. Vi stänger annonsen när vi hittar rätt kandidat!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. I rollen som skadereglerare kommer du handlägga skador i ett eller flera av försäkringsområden inom personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar.
Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, men för att ha bästa möjliga förutsättningar att trivas i rollen är det viktigt att du som person är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt.
Du kommer att spendera arbetsdagen på ett aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor. På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv.
Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att starta redan i januari, för att sedan arbeta heltid fram till september 2025.

Du erbjuds
- Anställning i en administrativ roll hos Academic Work på uppdrag hos Kammarkollegiet
- Chans att utveckla dina administrativa kunskaper och få eftertraktad erfarenhet hos statlig myndighet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga skador inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden inom personförsäkring
* Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
* Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
* Göra bedömningar om ersättning


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Har en universitetsutbildning
- Har goda kunskaper i MS office
- Är driven och besitter förmågan att enkelt kunna ta sig an nya arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- En universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

Försäkringshandläggare till Kammarkollegiet i Karlstad!

Nu öppnar vi upp för en fantastisk möjlighet att samla på sig statlig arbetslivserfarenhet på en attraktiv myndighet i centrala Karlstad! Uppdraget startar redan 21 oktober - så ansök gärna redan idag! OM TJÄNSTEN Kammarkollegiets Försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter. Ditt främsta fokus kommer vara handläggning genom administration och tecknande av försäkr... Visa mer
Nu öppnar vi upp för en fantastisk möjlighet att samla på sig statlig arbetslivserfarenhet på en attraktiv myndighet i centrala Karlstad! Uppdraget startar redan 21 oktober - så ansök gärna redan idag!

OM TJÄNSTEN

Kammarkollegiets Försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter. Ditt främsta fokus kommer vara handläggning genom administration och tecknande av försäkringsavtal. Du kommer agera rådgivande i dialog med både myndigheter och försäkrade personer som omfattas av försäkringarna.

Arbetsdagarna kommer att spenderas på ett fräscht aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor i ett arbetsteam på fem personer. På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående, driven och trygg i dig själv!

Du erbjuds
- Ett varierande och spännande jobb
- Statlig arbetslivserfarenhet
- Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet
- Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för handläggning och administration av försäkringsavtal genom att teckna nya försäkringar och förlänga befintliga avtal
* Besvara inkommande frågor och ge rådgivning via mail och telefon, till såväl kunder som försäkrade
* Begära in kompletterande uppgifter från myndigheter, via telefon och mail
* Bedöma om försäkring kan beviljas utifrån befintliga försäkringsvillkor
* Analysera ekonomiska utfall och hantera uppsatta beräkningsmodeller vid tecknande och förlängning av försäkringsavtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad teoretisk högskoleutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning
- Har sex månaders relevant arbetslivserfarenhet - exempelvis handläggning, administration, försäljning eller kundservice
- Har goda kunskaper inom MS Office
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har en hög digital mognad och systemvana

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Övrig information
- Start: 21 oktober
- Omfattning: Heltid fram till 31 mars, med möjlighet till viss förlängning
- Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. Även allmänna arvsfonden finns hos dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Verksamheten bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Visa mindre

Proaktiv försäkringsrådgivare privat

Länsförsäkringar Värmland Arbetet innebär att du skall sälja och ge råd gällande våra sak- och olycksfallsprodukter anpassat efter kundens behov och livssituation via proaktiv försäljning som främst sker via utringande telefon.  Du arbetar mot en individuell säljbudget och följs upp på det. Vi kommer att lära dig allt vi kan inom försäkringar så din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera, framför allt tror vi att det är din potential, attityd... Visa mer
Länsförsäkringar Värmland

Arbetet innebär att du skall sälja och ge råd gällande våra sak- och olycksfallsprodukter anpassat efter kundens behov och livssituation via proaktiv försäljning som främst sker via utringande telefon. 
Du arbetar mot en individuell säljbudget och följs upp på det.

Vi kommer att lära dig allt vi kan inom försäkringar så din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera, framför allt tror vi att det är din potential, attityd och inställning samt dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen. För att vara aktuell i rollen krävs:
•    Erfarenhet av försäljning och/eller kundservice
•    Förmåga att hantera telefon och dator som arbetsredskap
•    Gymnasieexamen
•    Flytande svenska, både i tal och skrift
•    Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

I rekryteringen och urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du är nyfiken och har ett stort intresse för kunden, är proaktiv och en mästare på att identifiera nya behov. Du har en stark vilja och vill åstadkomma goda resultat tillsammans med dina teammedlemmar. Vi söker därför dig som drivs av att hålla hög kvalité i mötet med kund och som förstår att service och försäljning hänger ihop. 
Det är viktigt att du är flexibel och öppen för nya arbetssätt då du kommer vara en viktig spelare för att forma framtidens arbetssätt inom privatförsäkring hos oss på LF Värmland. Du kombinerar det egna drivet med att vara en lagspelare som ser till helheten och arbetar tillsammans med kollegor inom försäkring och bank för att nå framgång. Visa mindre

Skadereglerare till Försäkringsavdelningen på Kammarkollegiet

Är du nyfiken på att jobba med skadereglering? Vi söker en kollega till vår grupp för student och reseskador som vill jobba under eget ansvar och kan bidra till verksamhetsutveckling. Vi tror att du är i början av din karriär eller nyligen avslutat dina högskolestudier. Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst på vår försäkringsavdelning där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor! Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbol... Visa mer
Är du nyfiken på att jobba med skadereglering? Vi söker en kollega till vår grupp för student och reseskador som vill jobba under eget ansvar och kan bidra till verksamhetsutveckling. Vi tror att du är i början av din karriär eller nyligen avslutat dina högskolestudier. Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst på vår försäkringsavdelning där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor!

Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Försäkringsavdelningen är placerad i Karlstad och vi finns i ett nytt aktivitetsbaserat kontor i Karolinen.

Som medarbetare på Kammarkollegiet har du en aktiv del i verksamhetens utveckling och på medborgarnas uppdrag arbetar du för att bidra till att bygga och bevara Sveriges demokrati.

Arbetsbeskrivning 
Den här tjänsten innebär att du handlägger skador företrädesvis inom våra student- och reseförsäkringar genom att självständigt genomföra utredningar, analyser och bedöma olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade, vårdgivare och myndigheter. I tjänsten ingår även att utifrån det sammanlagda underlaget fatta beslut som går i linje med våra försäkringsvillkor och praxis. En del av vår handläggning och kommunikation sker på engelska.

Avdelningen genomför en omfattande digitalisering av verksamheten där alla får vara med. En viktig del i arbetet som skadereglerare är därför att ta initiativ till och bidra i förbättrings- och utvecklingsarbete.

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:


• relevant högskoleutbildning
• god analytisk förmåga
• aktuell erfarenhet av utredande handläggningsuppgifter
• mycket hög digital mognad
• förmåga att på ett mycket tydligt och välformulerat sätt kunna uttrycka dig på svenska och engelska muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du har: 



aktuell praktisk erfarenhet som skadereglerare på försäkringsbolag



Personliga egenskaper 
För att lyckas i din roll är det viktigt att du är analytisk i ditt tänkande och har förmågan att fatta självständiga beslut samtidigt som du är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Arbetsuppgifterna ställer krav på mycket god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. Som person är du trygg, hjälpsam och bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har intresse för att bidra till arbetsgruppens och verksamhetens utveckling. Du har en god kommunikativ förmåga och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 24 september 2023. 

Kontaktpersoner
Erland Törngren, enhetschef, telefon 054-22 12 20

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Visa mindre

Affärsstöd Försäkring

Länsförsäkringar Värmland Är du en serviceinriktad administratör som gillar ordning och reda samt att hjälpa kollegor och kunder? Vi söker dig som vill jobba i vår affärsstödsgrupp. Om tjänsten Tjänstens inriktning är att arbeta med dagliga administrativa uppgifter i vår Affärsstöds-grupp, med huvudsaklig inriktning mot privat (sak- och olycksfalls-) försäkring, men även en viss del mot lantbruksförsäkring (uppskattad fördelning 70/30). I lantbruksdele... Visa mer
Länsförsäkringar Värmland

Är du en serviceinriktad administratör som gillar ordning och reda samt att hjälpa kollegor och kunder? Vi söker dig som vill jobba i vår affärsstödsgrupp.

Om tjänsten
Tjänstens inriktning är att arbeta med dagliga administrativa uppgifter i vår Affärsstöds-grupp, med huvudsaklig inriktning mot privat (sak- och olycksfalls-) försäkring, men även en viss del mot lantbruksförsäkring (uppskattad fördelning 70/30). I lantbruksdelen förekommer kundkontakt via bl a telefon och e-post. Du blir en resurs under tiden vi implementerar ett nytt försäkringssystem och i utgångsläget är tjänsten är en visstidsanställning under 12 månader.

Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann och som gillar att ge service. Du gillar att jobba i team och ta ansvar för egna arbetsuppgifter. Du är engagerad och sprider positiv energi runt dig. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med försäkringar är det en merit. 
För att vara aktuell i rollen krävs:
•    Förmåga att hantera telefoni och dator som arbetsredskap
•    Flytande svenska, både i tal och skrift
•    Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en trygg och långsiktig arbetsplats med goda karriärmöjligheter, trevliga kollegor, en aktiv satsning på god hälsa samt en trivsam arbetsmiljö. Vi vill att du ska utvecklas, både som person och inom yrket.

Om oss
Hos oss på Länsförsäkringar Värmland är våra kunder också våra ägare och uppdragsgivare vilket skapar stolthet och skiljer oss från andra banker och försäkringsbolag.
I affärsstödsgruppen hanterar vi allt från betalningsfrågor till att arbeta med våra interna försäkringssystem och att stötta rådgivare. Gruppen består av elva medarbetare som jobbar med sak-försäkringar inom privat-, lantbruk- och företagsförsäkringar
 För oss är det självklart att vara lösningsorienterade och arbeta tillsammans, för kundens och bolagets bästa. 


Mer information
Chef Affärsstöd, Stefan Henriksson, 054-775 16 35 eller [email protected]
Facklig kontakt Forena, Stephanie Vagnetoft, 054-775 15 07 eller [email protected]
Tjänsten är en visstidsanställning under tolv månader på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Löpande urval sker, så ansök redan idag.


Sista ansökningsdag: 2024-07-07 Visa mindre

Personskadereglerare till Försäkringsavdelningen på Kammarkollegiet

Är du nyfiken på att jobba med reglering av personskador? Har du akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, har arbetat med handläggning i några år och har intresse för att medverka i vår digitala utveckling av arbetssätt?  Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst på vår försäkringsavdelning där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor! Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhanter... Visa mer
Är du nyfiken på att jobba med reglering av personskador? Har du akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, har arbetat med handläggning i några år och har intresse för att medverka i vår digitala utveckling av arbetssätt?  Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst på vår försäkringsavdelning där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor!

Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Försäkringsavdelningen är placerad i Karlstad och har nyrenoverade lokaler i Karolinen.

Som medarbetare på Kammarkollegiet har du en aktiv del i verksamhetens utveckling och på medborgarnas uppdrag arbetar du för att bidra till att bygga och bevara Sveriges demokrati.

Arbetsbeskrivning 
Den här tjänsten innebär att du handlägger personskador genom att självständigt genomföra medicinska och andra utredningar, analyser och bedöma olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade, vårdgivare och myndigheter. I tjänsten ingår att göra kvalificerade bedömningar av personskador och att utifrån det sammanlagda underlaget fatta beslut som går i linje med, skadeståndsrätt, våra försäkringsvillkor och personskadepraxis.

Avdelningen genomför en omfattande digitalisering av verksamheten där alla får vara med. En viktig del i arbetet som personskadereglerare är därför att ta initiativ till och bidra i förbättrings- och utvecklingsarbete.

Är du vår nya kollega? 
Vi söker dig som har:


• relevant högskoleutbildning
• god analytisk förmåga
• några års aktuell och relevant erfarenhet från utredande handläggningsuppgifter
• hög digital mognad
• förmåga att på ett mycket tydligt och välformulerat sätt kunna uttrycka dig på svenska och engelska muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du har: 


• aktuell praktisk erfarenhet som personskadereglerare på försäkringsbolag

Personliga egenskaper 
För att lyckas i din roll är det viktigt att du är analytisk i ditt tänkande och har förmågan att fatta självständiga beslut samtidigt som du är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Arbetsuppgifterna ställer krav på mycket god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. Som person är du trygg, hjälpsam och bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har intresse för att bidra till arbetsgruppens och verksamhetens utveckling. Du har en god kommunikativ förmåga och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

Ansökan 
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 24 september 2023.

Kontaktpersoner 
Erland Törngren, enhetschef, telefon 054-22 12 20

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Visa mindre

Försäkringshandläggare sökes till Kammarkollegiet!

För uppdrag hos Kammarkollegiet med start omgående söker vi nu dig som vill axla rollen som försäkringshandläggare! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid mellan juni till oktober med chans till förlängning. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag! OM TJÄNSTEN Kammarkollegiets förs... Visa mer
För uppdrag hos Kammarkollegiet med start omgående söker vi nu dig som vill axla rollen som försäkringshandläggare! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid mellan juni till oktober med chans till förlängning. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiets försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag. De arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser, och kommer under 2023 att genomföra en omfattande systemutveckling vilket innebär ökat behov i personalstyrkan.

Är du serviceinriktad, kommunikativ, noggrann och intiativtagande och har möjlighet att arbeta heltid mellan juni till oktober samt har erfarenhet av liknande arbete kan en roll som denna vara nästa steg för dig.

Arbetet kommer att genomföras i Kammarkollegiets lokaler på Karolinen i Karlstad och du kommer arbeta vanliga kontorstider.



Du erbjuds


* Visstidsanställning hos Academic Work på uppdrag hos offentlig verksamhet där du har möjlighet att utveckla dina administrativa förmågor
* En fot in i offentlig verksamhet samt hos Academic Works stora nätverk av kontakter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av våra försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring
- Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
- Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
- Göra bedömningar om ersättning kas ges enligt våra försäkringsvillkor

VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
- Har minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Besitter goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift



Vi söker dig som är


* Problemlösande
* Initiativtagande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Handläggare järnväg till Afry Rookie Program 2023!

Befinner du sig i slutskedet av din utbildning och vill starta din karriär hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland unga ingenjörer? AFRY är företaget med ett tydligt hållbarhets- och samhällsfokus som fortsätter att locka unga ingenjörer till att vara med och påverka framtiden. Professionals Nord och AFRY gör för andra året i rad en stor satsning tillsammans för nyexaminerade ingenjörer. Sök till AFRY Rookie program 2023 och få en strålande ... Visa mer
Befinner du sig i slutskedet av din utbildning och vill starta din karriär hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland unga ingenjörer? AFRY är företaget med ett tydligt hållbarhets- och samhällsfokus som fortsätter att locka unga ingenjörer till att vara med och påverka framtiden. Professionals Nord och AFRY gör för andra året i rad en stor satsning tillsammans för nyexaminerade ingenjörer.

Sök till AFRY Rookie program 2023 och få en strålande start i arbetslivet!

Information om programmet

AFRYs rookie program är utformat till att ge en givande utveckling för dig på både ett personligt och professionellt plan med noga planerade utbildningar, workshops och värdefull knowlegde transfer mellan seniora kollegor och deltagarna i Rookie Program. Här erbjuds du ett spännande jobb och en unik möjlighet där AFRY sätter in extra insatser för att säkerställa att du ska trivas på företaget och nå din fulla potential.

AFRY Rookie Program är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AFRY där man under sina första 12 månader kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos AFRY. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos AFRY.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] 

Information om tjänsten

Som Handläggare inom järnvägssäkerhet hos AFRY kommer du att axla en viktig roll i diverse projekt mot olika beställare och myndigheter inom järnvägsbranschen. Din roll kommer bland annat innebära att granska inkommande samt utgående handlingar som berör olika delar i projekten, då varje nybyggnation, ombyggnation eller tillbyggnation behöver följa en teknisk godkännandeprocess
Det är ditt jobb som handläggare att se till att projektet uppfyller de olika punkterna som godkännandeprocessen avser. Du kommer även att arbeta med teknisk säkerhetsstyrning vilket innebär att tillse att de delar i projektet som kräver särskild säkerhetsdokumentation uppfyller kraven.

Vi söker dig som:

• Har universitetsutbildning

• Talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska 

• Meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter mot myndigheter och statlig verksamhet

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och på AFRY långsiktigt. Företaget ligger i framkant och vill få in modiga personer som vill utmana kunderna och AFRY internt. De söker också efter dig med ett stort driv. AFRYs vision är "Making future" vilket genomsyrar hur de jobbar och vilka personer du kommer att samarbeta med. AFRY är övertygade om att förändring sker när modiga personer möts. Därmed tror vi att du är en person som gillar utveckling och vågar ta dig an nya utmaningar. Vidare är du en lagspelare som gärna samarbetar med såväl kollegor som kunder där du gör allt för att bidra till bästa resultat.

START: September 2023
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Proaktiv försäkringsrådgivare

Länsförsäkringar AB Om tjänsten Arbetet innebär att du skall sälja våra sak- och olycksfallsprodukter anpassat efter kundens behov och livssituation via telefon. Du arbetar mot en egen försäljningsbudget och följer upp egna offerter och potentiella kunder. Du kommer också aktivt vara med och utveckla vårt arbetssätt, så att vi kontinuerligt anpassar oss till ny teknik och förändrade kundbeteenden.  Vem är du? * Du gillar att göra affärer och har ett... Visa mer
Länsförsäkringar AB

Om tjänsten
Arbetet innebär att du skall sälja våra sak- och olycksfallsprodukter anpassat efter kundens behov och livssituation via telefon. Du arbetar mot en egen försäljningsbudget och följer upp egna offerter och potentiella kunder. Du kommer också aktivt vara med och utveckla vårt arbetssätt, så att vi kontinuerligt anpassar oss till ny teknik och förändrade kundbeteenden. 

Vem är du?
* Du gillar att göra affärer och har ett affärsmässigt och proaktivt arbetssätt.
* Du är en relationsskapare har har ett intresse för kundens behov.
* Du drivs av att prestera, arbeta mot uppsatta mål och tar egna initiativ.
* Som person gillar du att ta personligt ägarskap och att arbeta i ett team mot en gemensam målsättning.
* Du är strukturerad och har en förmåga att coacha och inspirera dina kollegor för att hela tiden driva utvecklingen framåt.
* Vi tror också att du har erfarenhet från uppsökande försäljning.
* Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är lösningsorienterad, har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.


Om oss
Här får du verkligen chansen att delta på en spännande utvecklingsresa där du kommer få bidra med idéer, kunskap och möjligheten att påverka din egen professionella utveckling. Vi sitter i tillfälliga lokaler på bogsprötsgatan just nu då vi bygger framtidens arbetsplats där vi kommer att flytta in under nästa år.

Mer information
Vid frågor är du välkommen att kontakta Helén Skymberg, Chef Privat försäkring, 079 -0983 294. Facklig kontakt (Forena), Charlotte Lund, 054-775 15 71.

Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde enligt överenskommelse dock längst till och med 31 august-2023.  Ansök redan idag då intervjuer sker löpande.



Sista ansökningsdag: 2022-08-28

Länsförsäkringar Värmaland Visa mindre

Försäkringshandläggare sökes till Kammarkollegiet!

För uppdrag hos Kammarkollegiet söker vi nu dig som vill axla rollen som försäkringshandläggare! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid mellan juni till oktober med chans till förlängning. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag! OM TJÄNSTEN Kammarkollegiets försäkringsavdelning fu... Visa mer
För uppdrag hos Kammarkollegiet söker vi nu dig som vill axla rollen som försäkringshandläggare! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid mellan juni till oktober med chans till förlängning. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiets försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag. De arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser, och kommer under 2023 att genomföra en omfattande systemutveckling vilket innebär ökat behov i personalstyrkan.

Är du serviceinriktad, kommunikativ, noggrann och intiativtagande och har möjlighet att arbeta heltid mellan juni till oktober samt har erfarenhet av liknande arbete kan en roll som denna vara nästa steg för dig.

Arbetet kommer att genomföras i Kammarkollegiets lokaler på Karolinen i Karlstad och du kommer arbeta vanliga kontorstider.

#

#

Du erbjuds


* Visstidsanställning hos Academic Work på uppdrag hos offentlig verksamhet där du har möjlighet att utveckla dina administrativa förmågor
* En fot in i offentlig verksamhet samt hos Academic Works stora nätverk av kontakter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av våra försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring
- Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
- Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
- Göra bedömningar om ersättning kas ges enligt våra försäkringsvillkor

VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
- Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Vi söker dig som är


* Problemlösande
* Initiativtagande
* Serviceinriktad


Vi ser att du som söker är en trygg och hjälpsam person som bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även en mycket god kommunikativ förmåga.

Övrig information


* Start: Senast juni
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Försäkringshandläggare till försäkringsavdelningen i Karlstad

Är du gymnasieekonom med tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!  Kammarkollegiets försäkringsavdelning finns i Karlstad och har cirka 40 anställda fördelade på tre enheter och en stab. Avdelningen ansvarar för det interna statliga försäkringssystemet. Försäkringssystemet ska tillgodose statliga myndigheters och stiftelsers behov dels av försäkringsskydd på förmånliga villkor, dels av stöd och biträde i riskhanteringsar... Visa mer
Är du gymnasieekonom med tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker! 

Kammarkollegiets försäkringsavdelning finns i Karlstad och har cirka 40 anställda fördelade på tre enheter och en stab.

Avdelningen ansvarar för det interna statliga försäkringssystemet. Försäkringssystemet ska tillgodose statliga myndigheters och stiftelsers behov dels av försäkringsskydd på förmånliga villkor, dels av stöd och biträde i riskhanteringsarbetet. Allt för att statens kostnader för skadehantering ska hållas på en låg nivå.

Eftersom en av våra försäkringshandläggare går på föräldraledighet söker vi nu en vikarie under perioden september 2020 - augusti 2021. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Arbetsuppgifter 
Arbetet innebär att erbjuda försäkringar till statliga myndigheter genom offertgivning samt administrera nyteckningar och förlängningar av befintliga försäkringar.

I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram fakturaunderlag, göra avstämningar, arbeta med kundregister och kundreskontra samt att ta fram rapporter. Vidare kommer du att uppdatera data i verksamhetssystem, göra enklare beräkningar och sammanställningar, arbeta med avstämningar, felsökningar och kontroller samt genomföra mindre ekonomiska utredningar, uppföljningar, analyser och redovisningar.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:

- erfarenhet från administrativt arbete med mycket kundkontakter på telefon och via e-post
- examen från en treårig ekonomisk gymnasieutbildning med erfarenhet av arbete inom ekonom
- erfarenhet av arbete i administrativa datasystem
- mycket goda kunskaper i Word och Excel

Meriterande:

- erfarenhet av arbete som försäkringshandläggare eller från arbete vid försäkringsbolag
- erfarenhet från arbete i offentlig sektor

Som person är du självständig, noggrann och kvalitetsmedveten. Du har god samarbetsförmåga samt en stark servicekänsla. Du är driven och positiv, analytisk med gott ordningssinne, god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Du måste vara organiserad och strukturerad, men samtidigt flexibel och kunna anpassa dig efter verksamhetens behov.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information 
Anställningen är ett vikariat på ca 1 år under en föräldraledighet, tillträde enligt överrenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 31 maj 2020.

Kontaktpersoner 
Erland Törngren, enhetschef, telefon 054-22 12 20
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88

 


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Visa mindre

Ekonom till Kammarkollegiet i Karlstad

Nu söker vi dig som är utbildad ekonom och vill jobba med administration av inkommande försäkringsbeställningar samt genomföra mindre ekonomiska utredningar och analyser. Ta nästa steg i din karriär, skaffa dig meriterande arbetslivserfarenhet inför framtiden och arbeta hos Kammarkollegiet som har en viktig roll i Svensk stadsförvaltning genom att söka idag. Vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Kammarkollegiet har cirka 35 uppdrag från regeringen in... Visa mer
Nu söker vi dig som är utbildad ekonom och vill jobba med administration av inkommande försäkringsbeställningar samt genomföra mindre ekonomiska utredningar och analyser. Ta nästa steg i din karriär, skaffa dig meriterande arbetslivserfarenhet inför framtiden och arbeta hos Kammarkollegiet som har en viktig roll i Svensk stadsförvaltning genom att söka idag. Vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiet har cirka 35 uppdrag från regeringen inom bland annat juridik, ekonomi, upphandling, försäkring och kapitalförvaltning. Verksamheten bidrar till att skattepengarna används på ett så effektivt och rättssäkert sätt som möjligt.
Kammarkollegiet består av cirka 300 medarbetare i Stockholm och Karlstad.

I din roll som Försäkringshandläggare kommer arbeta på Försäkringsavdelningen som ansvarar för statliga myndigheters försäkringar. De försäkrar bland annat studenter, personer i arbetsmarknadsåtgärder samt egendom och fastigheter inom staten och det finns ungefär 30 olika försäkringar, som gäller både inom Sverige och utomlands.

Du erbjuds


* En visstidsanställning under sju månader med start i februari
* Värdefulla och lärorika arbetsuppgifter i en roll som balanserar administration med analys och utredning
* Meriterande arbetslivserfarenhet och framtida referenser


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Administrera inkommande försäkringsbeställningar, förlängningar av avtal, samt annan förekommande skriftlig korrespondens
* Ta fram fakturaunderlag, göra avstämningar, arbeta med kundregister och kundreskontra
* Utföra uppdateringar av olika data i verksamhetssystem
* Göra enklare beräkningar och sammanställningar samt ta fram rapporter
* Arbeta med avstämningar, felsökningar och kontroller
* Genomföra mindre ekonomiska utredningar, uppföljningar, analyser

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial examen som tex. Högskoleekonom eller likvärdigt och minst ett års relevant arbetslivserfarenhet. Alt. gymnasieexamen inom ekonomi och flerårig relevant arbetslivserfarenhet.
* Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet inom administration av försäkring och avtal samt inom fakturering.

Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Strukturerad
* Självgående


Övrig information


* Start: Februari
* Omfattning: Heltid från februari till 30 september 2020
* Placering: Centrala Karlstad
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kammarkollegiets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Kammarkollegiet HÄR! Visa mindre

Ledigt jobb som handläggare till statlig myndighet i Karlstad

Ansök    Jan 9    Manpower    Försäkringshandläggare
Är du nyfiken på hur det är att arbeta som konsult? Är du en ansvarstagande person som skulle vilja gå in i rollen som handläggare till statlig myndighet i centrala Karlstad? Hos oss på Manpower får du både en trygg anställning och varierande arbetsdagar. Det här jobbet innebär stora möjligheter att växa både som person och i din yrkesroll. Skicka in din ansökan idag! Det här är ett konsultuppdrag som varar i minst sex månader. Du kommer att vara anställd... Visa mer
Är du nyfiken på hur det är att arbeta som konsult? Är du en ansvarstagande person som skulle vilja gå in i rollen som handläggare till statlig myndighet i centrala Karlstad? Hos oss på Manpower får du både en trygg anställning och varierande arbetsdagar. Det här jobbet innebär stora möjligheter att växa både som person och i din yrkesroll. Skicka in din ansökan idag!

Det här är ett konsultuppdrag som varar i minst sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare i Karlstad.

Att jobba som handläggare till statlig myndighet

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara måndag-fredag 08:00-17:00.

Den vi söker kommer att ha följande arbetsuppgifter och ska ha erfarenhet av samtliga nedanstående punkter:

* administration av inkommande försäkringsbeställningar
* förlängningar av avtal samt annan förekommande skriftlig korrespondens
* framtagning av fakturaunderlag
* göra avstämningar
* arbeta med kundregister och kundreskontra och ta fram rapporter
* utföra uppdateringar av olika data i verksamhetssystem
* göra enklare beräkningar och sammanställningar
* arbeta med avstämningar, felsökningar och kontroller genomföra mindre ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser och redovisningar
* arbeta med förenklingar av administrativa rutiner och uppgifter
* goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Till den här rollen söker vi dig som är driven, ansvarstagande, positiv och är kommunikativ i både tal och skrift. För att lyckas med arbetet krävs det att du är strukturerad i ditt sätt att jobba.

Vi ser att du har en utbildning i ekonomi från högskola/universitet, eller gymnasieexamen i ekonomi med några års relevant arbetslivserfarenhet.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Vill du arbeta med ovanstående arbetsuppgifter och har rätt erfarenhet som krävs för tjänsten, skicka in din ansökan idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Anna Möllberg på telefonnummer 054-22 18 85 eller via e-post [email protected].
Sök tjänsten senast den 2020-01-22, intervjuer påbörjas omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Försäkringshandläggare med inriktning ekonomi till myndighet

Ansök    Jan 10    Randstad    Försäkringshandläggare
Arbetsbeskrivning Är du redo för nytt jobb på en av Sveriges myndigheter i Karlstad? Vi söker nu en försäkringshandläggare med inriktning ekonomi till försäkringsavdelningen. Vi ser fram emot din ansökan och ett möte med dig! Som försäkringshandläggare kommer du få bidra med din expertis och erfarenhet inom området. Du kommer i huvudsak att arbeta med att administrera inkommande försäkringsbeställningar, förlängningar av avtal som annan förekommande korr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nytt jobb på en av Sveriges myndigheter i Karlstad? Vi söker nu en försäkringshandläggare med inriktning ekonomi till försäkringsavdelningen. Vi ser fram emot din ansökan och ett möte med dig!


Som försäkringshandläggare kommer du få bidra med din expertis och erfarenhet inom området. Du kommer i huvudsak att arbeta med att administrera inkommande försäkringsbeställningar, förlängningar av avtal som annan förekommande korrespondens. Arbetsuppgifterna innefattar också att hantera fakturaunderlag, avstämningar, kundregister och ta fram rapporter. Utöver detta så kommer du genomföra uppdateringar av data i verksamhetssystemen, göra enklare beräkningar, sammanställningar, avstämningar, felsökningar och kontroller. Du förväntas kunna genomföra minder ekonomiska utredningar, uppföljningar, analyser och redovisningar. 


Du kommer ha nära till kollegor som ser fram emot att välkomna en ny person till teamet. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
-administrera inkommande försäkringsbeställningar, förlängningar av avtal, samt annan förekommande skriftlig korrespondens


- ta fram fakturaunderlag, göra avstämningar, arbeta med kundregister och kundreskontra och ta fram rapporter.


- göra uppdateringar av data i verksamhetssystem


- göra enklare beräkningar och sammanställningar


- arbeta med avstämningar, felsökningar och kontroller


- genomföra mindre ekonomiska utredningar, uppföljningar, analyser och redovisningar.


- arbeta med förenklingar av administrativa rutiner och uppgifter



Arbetstider
Detta är ett konsultuppdrag via Randstad på heltid med beräknad start 2020-02-10 till 2020-09-30. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-17:00, med 30 minuters lunchrast. 



Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt något års erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter. Alternativt så kan du som söker ha en gymnasieutbildning och fem års erfarenhet från liknande roll sedan tidigare. Vi ser att du har god datavana och hanterar både det svenska och det engelska språket väl i skrift och tal. 


Vi tror att du som söker har god analytisk förmåga, god kommunikation och samarbetsförmåga samt ett gott ordningssinne. 



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020-01-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Dahl, Consultant Manager, [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre