Lediga jobb Retail Recruitment Sverige AB i Karlstad

Se alla lediga jobb från Retail Recruitment Sverige AB i Karlstad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlstad som finns inom det yrket.

KICKS Karlstad söker Butikschef

Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS Karlstad!   Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker!    Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatt... Visa mer
Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS Karlstad!
 
Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker! 
 
Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatta mål och utvecklas i sitt arbete.
 
Om rollen
 
Du är en given ledare i ett säljande team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar aktivt med coachning och feedback
Du har ansvaret för att alla kunder som besöker butiken blir behandlade med Top Class Service och att varje besökare får en lustfylld köpupplevelse. Som butikschef arbetar du mesta delen av din tid operativt på golvet tillsammans med teamet. Du ansvara också för bland annat schemaläggning, löne- och utvecklingssamtal, teammöten, mål- och resultatdiskussioner. Du har fullt ansvar för butiksdriften, att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt att gällande resultatmål, nyckeltal och budget uppnås.
 
Nyckelord för dig vi letar efter är: ambitiös, professionell, energisk och strukturerad. Du är redo att göra KICKS till en butik som kunderna älskar!
 
Vidare är du en engagerad och motiverande person med intresse för affären och som verkligen önskar att jobba för KICKS. Du tycker om att jobba i ett högt tempo i ett dynamiskt företag där du kan vara med och påverka utvecklingen. Du inser vikten av att vara en förebild i alla lägen. Du motiveras och drivs av att se andra lyckas!
 
Som ansvarig har du ett varierande schema där du arbetar olika typer av pass, baserat på vad verksamhetern har för behov. Vi  ser att du arbetar minst en kväll i veckan, samt minst en helg i månaden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
 
Vi söker dig som:

• Är kund- och resultatorienterad
• Ser tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete
• Har erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande säljmål
• Är strukturerad och lösningsorientrad 
• Har ledarerfarenhet från detaljhandeln där du haft fullt budget- och personalansvar
• Har god insikt i detaljhandelsavtalet
• Har ett stort intresse för såväl försäljning som våra produkter
• Behärskar att arbeta i flera olika datorsystem som t.ex. Office 365
• Trivs med att arbeta under distansledarskap
 
Vi erbjuder dig möjligheten att:

• Vara med och leda KICKS utveckling
• Leda och utveckla medarbetare
• Utveckla dig själv som ledare
• Ta del av utbildningar via många olika leverantörer
Övrigt
 
På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

 
I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Julia Prevander
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Stockholm, Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen. Visa mindre

Wagner söker butikschef till Karlstad

Wagner söker butikschef till Mitt i City i Karlstad.   I våra butiker vill vi ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Vi fokuserar på försäljning, kundservice och en bra kundupplevelse genom vår passion för mode. Om DU vill vara den främsta ledaren i butiken och samtidigt ta täten i den dagliga försäljningen, så är det DIG vi söker. JOBBET:   • Som butikschef har du det dagliga ansvaret för driften av butiken. Här får du uppleva en vardag fylld... Visa mer
Wagner söker butikschef till Mitt i City i Karlstad.
 
I våra butiker vill vi ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Vi fokuserar på försäljning, kundservice och en bra kundupplevelse genom vår passion för mode.

Om DU vill vara den främsta ledaren i butiken och samtidigt ta täten i den dagliga försäljningen, så är det DIG vi söker.

JOBBET:
 
• Som butikschef har du det dagliga ansvaret för driften av butiken. Här får du uppleva en vardag fylld av försäljning och mode, ett starkt team, och en informell ton där en av dina främsta roller blir att se till att hela teamet presterar som ett team och har ett bra samspel.
• Som butikschef  ska du alltid sträva efter att optimera såväl omsättning som resultat i butiken, samt personalens prestationer och utveckling. Detta fokus skapar du genom ditt engagemang och ditt ansvar för de tilldelade uppgifterna.
• Du får frihet under ansvar, en bra fast lön, möjlighet för bonus varje månad och god personalrabatt.

 
DU KAN ERBJUDA:

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom detaljhandeln, gärna inom textil och mode, där du tidigare har arbetat med att leda och coacha försäljare.
Ditt främsta ansvarsområde är att lyfta försäljningen och det ekonomiska resultatet genom nuvarande ledning och god säljkunnighet. Du brinner för konceptet, har förståelse för och fokuserar på de viktiga finansiella nyckeltalen, samt har en utpräglad vinnarmentalitet. Vi ser väldigt gärna att du har kompetens för ett visuellt ansvar i butiken

DIN VARDAG:
 
• Du säkerställer att din butik är service- och försäljningsklar.
• Du hanterar de dagliga uppgifterna i butiken utifrån fasta koncept.
• Du föregår med gott exempel genom att vara synlig på ”golvet” när du betjänar kunder och utför andra uppgifter.
• Du skapar och använder ett brett nätverk för att uppfylla butikens målsättningar.
• Du säkerställer att dina kunder får en utmärkt kundupplevelse.
• Du arbetar aktivt med att motivera, coacha och utveckla dina medarbetare så att de kan prestera på bästa sätt.
• Anställningen är en 100% anställning, varvid övertid kan förekomma som inte betalas separat.

Vi ser fram emot att höra från dig.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!


Wagner ingår i PWT Group som erbjuder förstklassigt mode för män. Wagner är en multi-brand butik med märken som Lindbergh, JUNK de LUXE, Bison, Jacks Sportswear Int. och Shine original finns i sortimentet.

Våra butiker finns på tolv attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Danmark och PWT Group har butiker över hela världen. Visa mindre

Vi söker Regionchef NEW YORKER

NEW YORKER söker en ny regionchef till butikerna i Karlstad, Västeras, Örebro, Eskilstuna, Uppsala, Borlänge, Norkköping samt Linköping.   Du som är intresserad av denna tjänst har flera års butikserfarenhet inom försäljning, budget- och personalplanering och du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag.  Huvudsakligen blir dina arbetsområden   • Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept • Ansvar för försäljning... Visa mer
NEW YORKER söker en ny regionchef till butikerna i Karlstad, Västeras, Örebro, Eskilstuna, Uppsala, Borlänge, Norkköping samt Linköping.

 

Du som är intresserad av denna tjänst har flera års butikserfarenhet inom försäljning, budget- och personalplanering och du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag. 


Huvudsakligen blir dina arbetsområden

 



• Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept

• Ansvar för försäljning, omsättning och inventering

• Ansvar för rekrytering, anställning och personalplanering

• Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal

• Planering och optimering av kostnader och försäljningsaktiviteter

• Leda, coacha och motivera teamet, i ditt fall framförallt butikschefer.  

• Upplärning och kontinuerlig utveckling av underställda chefer och medarbetare

• Omvärldsbevakning och marknadsföringsaktiviteter

• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker

• Planera och genomföra nyöppningar tillsammans med försäljningschef och teamet

• Kontinuerliga resor och besök till butikerna i din region


Din profil

 



• Minst 4 års erfarenhet av personalledning inom retail

• Erfarenhet av säljledning, ekonomiskt ansvar, personaladministration och försäljningsadministration

• Gymnasieutbildning samt gärna högre utbildning inom arbetsledning, ekonomi och/eller handel och mode

• Affärsmässig med fokus på kostnader och lönsamhet

• Strukturerad, organiserad och tänker gärna strategiskt och långsiktigt

• Teamorienterad och coachar dina medarbetare

• Kommunikativ, tydlig och lyhörd

• Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo

• Hög modemedvetenhet och gärna erfarenhet från modebranschen

• Engagerad och teamorienterad

• Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska

• Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel samt gärna erfarenhet av Cognos eller annat program för att följa upp omsättning och nyckeltal


Vi erbjuder


NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom intressanta erbjudanden väntar dig ett öppet och dynamiskt team med en platt organisation och öppen kommunikation. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online!


Arbetstid/Varaktighet: Heltid B-körkort krävs. 


Upplysningar lämnas av: I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Du är välkommen att kontakta vår rekryteringspartner Olle Mikkelsen/ Senior Executive Recruiter, [email protected] / 0703 - 37 44 05.


Med över 1.100 butiker i 45 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Byggmax Karlstad söker Platschef

Byggmax Karlstad söker Platschef Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Karlstad.   Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass. Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbj... Visa mer
Byggmax Karlstad söker Platschef

Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Karlstad.
 
Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass.

Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig!

I rollen som Platschef är du ytterst ansvarig för att:


• Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta
• Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar
• Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris
• Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning
• Sätta budget
• Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser
Byggmax platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder.
 
Därför ser vi att du har vana av att leda andra och hålla högt engagemang, samtidigt som du är säljinriktad, gärna med erfarenhet från detaljhandeln. Att driva en anläggning hos oss förutsätter ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga.
 
Vidare deltar du som Platschef i den dagliga driften och för att lyckas i rollen har du en förmåga att prioritera, fatta beslut och leda i en dynamisk och fartfylld miljö. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det?

Det viktigaste är dock att du brinner för att skapa hög kundnöjdhet, samt starkt engagemang och trivsel hos dina medarbetare.

Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning och kassatjänst. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Känner du att detta är rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Malin Karlsson. 

Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format.

Välkommen till Byggmax!


Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har‹, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in.
Läs mer på: www.byggmax.se


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Byggmax Karlstad söker Platschef

Byggmax Karlstad söker Platschef Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Karlstad.   Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass. Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbj... Visa mer
Byggmax Karlstad söker Platschef

Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Karlstad.
 
Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass.

Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig!

I rollen som Platschef är du ytterst ansvarig för att:


• Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta
• Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar
• Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris
• Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning
• Sätta budget
• Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser
Byggmax platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder.
 
Därför ser vi att du har vana av att leda andra och hålla högt engagemang, samtidigt som du är säljinriktad, gärna med erfarenhet från detaljhandeln. Att driva en anläggning hos oss förutsätter ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga.
 
Vidare deltar du som Platschef i den dagliga driften och för att lyckas i rollen har du en förmåga att prioritera, fatta beslut och leda i en dynamisk och fartfylld miljö. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det?

Det viktigaste är dock att du brinner för att skapa hög kundnöjdhet, samt starkt engagemang och trivsel hos dina medarbetare.

Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning och kassatjänst. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Känner du att detta är rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Malin Karlsson. 

Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format.

Välkommen till Byggmax!


Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har‹, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in.
Läs mer på: www.byggmax.se


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

KICKS Karlstad söker Butikschef

Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS Karlstad!   Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker!    Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatt... Visa mer
Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS Karlstad!
 
Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker! 
 
Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatta mål och utvecklas i sitt arbete.
 
Om rollen
 
Du är en given ledare i ett säljande team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar aktivt med coachning och feedback
Du har ansvaret för att alla kunder som besöker butiken blir behandlade med Top Class Service och att varje besökare får en lustfylld köpupplevelse. Som butikschef arbetar du mesta delen av din tid operativt på golvet tillsammans med teamet. Du ansvara också för bland annat schemaläggning, löne- och utvecklingssamtal, teammöten, mål- och resultatdiskussioner. Du har fullt ansvar för butiksdriften, att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt att gällande resultatmål, nyckeltal och budget uppnås.
 
Nyckelord för dig vi letar efter är: ambitiös, professionell, energisk och strukturerad. Du är redo att göra KICKS till en butik som kunderna älskar!
 
Vidare är du en engagerad och motiverande person med intresse för affären och som verkligen önskar att jobba för KICKS. Du tycker om att jobba i ett högt tempo i ett dynamiskt företag där du kan vara med och påverka utvecklingen. Du inser vikten av att vara en förebild i alla lägen. Du motiveras och drivs av att se andra lyckas!
 
Som ansvarig har du ett varierande schema där du arbetar olika typer av pass, baserat på vad verksamhetern har för behov. Vi  ser att du arbetar minst en kväll i veckan, samt minst en helg i månaden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
 
Vi söker dig som:

• Är kund- och resultatorienterad
• Ser tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete
• Har erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande säljmål
• Är strukturerad och lösningsorientrad 
• Har ledarerfarenhet från detaljhandeln där du haft fullt budget- och personalansvar
• Har god insikt i detaljhandelsavtalet
• Har ett stort intresse för såväl försäljning som våra produkter
• Behärskar att arbeta i flera olika datorsystem som t.ex. Office 365
• Trivs med att arbeta under distansledarskap
 
Vi erbjuder dig möjligheten att:

• Vara med och leda KICKS utveckling
• Leda och utveckla medarbetare
• Utveckla dig själv som ledare
• Ta del av utbildningar via många olika leverantörer
Övrigt
 
På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

 
I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Julia Prevander
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Stockholm, Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen. Visa mindre

Lidl Säffle söker Butikschef

Vi söker nu en butikschef till vår butik i Säffle som vill bidra med engagemang och ett genuint ledarskap! Som butikschef brinner du för försäljning och service samt ledarskap. I din roll som butikschef på Lidl är ditt främsta fokus butikens och personalens välmående.    Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångs... Visa mer
Vi söker nu en butikschef till vår butik i Säffle som vill bidra med engagemang och ett genuint ledarskap!
Som butikschef brinner du för försäljning och service samt ledarskap. I din roll som butikschef på Lidl är ditt främsta fokus butikens och personalens välmående. 
 
Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild.
 
Rollen innefattar också uppgifter som: 
 

• Leverera utmärkt kundservice i din butik
• Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra
• Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential
• Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik
• Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal
• Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser
• Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team

 
Vilka erfarenheter söker vi?
 
För att passa in i rollen som butikschef hos oss på Lidl är du en person som trivs med att arbeta operativt i en utvecklingsorienterad och därmed föränderlig organisation. Du sätter en stolthet i att ge dina kunder god service och du har en god förmåga att framgångsrikt engagera och utveckla andra. Du tycker om att arbeta med människor och vinner lätt andras förtroende.

Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot handel eller ekonomi och arbetar idag inom detaljhandeln eller närliggande bransch. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person är du handlingskraftig, resultatinriktad samt noggrann och ansvarstagande. Vi värdesätter om du har tidigare ledarerfarenhet och B-körkort.

Vad erbjuder vi?

Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling och erbjuder därför dig som butikschef en mängd utbildningar. Det är också glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Då butikerna är öppna alla veckans dagar förekommer både dags-, kvälls- och helgarbete. Som Butikschef på Lidl omfattas du av Kollektivavtalet för tjänstemän inom detaljhandeln.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Vi kallar fortlöpande till intervju så skicka in din ansökan redan i dag. Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna annons, alltså inte via mail. I samband med denna rekrytering samarbetar Lidl med Retail Recruitment. 

Varmt välkommen till Lidl!


Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige. Visa mindre

Byggmax Åmål söker Platschef

Byggmax Åmål söker Platschef Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Åmål.   Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass. Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig... Visa mer
Byggmax Åmål söker Platschef

Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Åmål.
 
Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass.

Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig!

I rollen som Platschef är du ytterst ansvarig för att:


• Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta
• Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar
• Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris
• Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning
• Sätta budget
• Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser
Byggmax platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder.
 
Därför ser vi att du har vana av att leda andra och hålla högt engagemang, samtidigt som du är säljinriktad, gärna med erfarenhet från detaljhandeln. Att driva en anläggning hos oss förutsätter ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga.
 
Vidare deltar du som Platschef i den dagliga driften och för att lyckas i rollen har du en förmåga att prioritera, fatta beslut och leda i en dynamisk och fartfylld miljö. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det?

Det viktigaste är dock att du brinner för att skapa hög kundnöjdhet, samt starkt engagemang och trivsel hos dina medarbetare.

Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning och kassatjänst. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Känner du att detta är rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Malin Karlsson. 

Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format.

Välkommen till Byggmax!


Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har‹, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in.
Läs mer på: www.byggmax.se


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Byggmax Karlstad söker Platschef

Byggmax Karlstad söker Platschef Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Karlstad.   Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass. Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbj... Visa mer
Byggmax Karlstad söker Platschef

Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Karlstad.
 
Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass.

Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig!

I rollen som Platschef är du ytterst ansvarig för att:


• Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta
• Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar
• Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris
• Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning
• Sätta budget
• Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser
Byggmax platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder.
 
Därför ser vi att du har vana av att leda andra och hålla högt engagemang, samtidigt som du är säljinriktad, gärna med erfarenhet från detaljhandeln. Att driva en anläggning hos oss förutsätter ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga.
 
Vidare deltar du som Platschef i den dagliga driften och för att lyckas i rollen har du en förmåga att prioritera, fatta beslut och leda i en dynamisk och fartfylld miljö. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det?

Det viktigaste är dock att du brinner för att skapa hög kundnöjdhet, samt starkt engagemang och trivsel hos dina medarbetare.

Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning och kassatjänst. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Känner du att detta är rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Malin Karlsson. 

Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format.

Välkommen till Byggmax!


Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har‹, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in.
Läs mer på: www.byggmax.se


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Geia Food söker Product Sourcing Manager

Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri. Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien. Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysse... Visa mer
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.

Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.

Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Kundbasen på svenska marknaden består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop, Bergendahls och ICA.

Läs mer på www.geiafood.com


Trivs du med ett arbete som präglas av högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö?
Är du trygg med att fatta beslut och har ett sinne för att göra goda affärer?
 
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.
Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.
Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Då Geia Food befinner sig i en tillväxtfas görs nu satsningen på fler medarbetare till inköpsavdelningen. En av dessa spännande roller som vi nu ska tillsätta är Product Sourcing Manager i inköpsavdelningen där man kommer huvudsakligen ansvara för kategorierna glass, fryst färdigmat samt fryst fågel.
 
Som PSM hos oss får du möjligheten att utveckla berörda kategorier i nära samarbete med försäljningsavdelningen och med kunden i främsta fokus.
 
 
ERBJUDANDE
Med Geia Foods leverantörsnätverk har du tillgång till ett stort antal producenter världen över, tillsammans i tät dialog med kunden utvecklar vi önskade koncept och idéer.
Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer och den egna rollen. Andan inom bolaget genomsyras av entreprenörskap, kundfokus, starka partnerskap och innovation, detta kan du bli en del av. Framgången för teamet hos Geia ligger i att ständigt vara flexibla och erbjuda kunderna hög och snabb service utan att tappa noggrannhet & tempo.
 
 
ARBETSUPPGIFTER
Med en strategisk tillväxtvision, ökad portfölj av nya kategorier behöver man nu förstärkning i teamet i Karlstad med en Product Sourcing Manager. Som PSM hos Geia Food Sverige kommer du att bli den nyckelspelaren som sköter kontakten med leverantörerna för att leverera enligt slutkundens önskemål. Arbetsuppgifterna varierar, du kommer dagligen kommunicera med leverantörer världen över, hitta rätt produkt med rätt förutsättningar, för att vid varje enskilt tillfälle skapa den bästa helhetslösningen till företagets kunder i Sverige. Vidare i rollen kommer du att ansvara för att säkerställa existerande produktinköp men även proaktivt driva produktutveckling för kunderna tillsammans med producenter och det egna säljteamet.
 
Som Product Sourcing Manager kommer du till exempel:

• Självständigt sköta förhandlingar och föra dialog kring produktutveckling med dina leverantörer
• Bevaka marknaden och delta på mässor
• Hantera förfrågningar från kunder, säljavdelningen och skapa kalkyler i samarbete med logistik
• Tillsammans med inköpskoordinator driva processen från idé till lansering enligt bestämda deadlines
• Samarbeta med kollegor i Danmark och Norge i gemensamma projekt

PERSONPROFIL
För att passa i rollen som PSM i Geia Food tror vi att du har arbetat med ovan nämna arbetsuppgifter i en snabbrörlig organisation tidigare. Du förväntas vara en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och ta ägarskap över din uppgift. Du har passion för uppgiften och rätt vilja att arbeta nära affären samt vara del av ett vinnande team. Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och med din nyfikenhet lär du dig snabbt nya uppgifter.
 
För att lyckas i rollen som PSM hos Geia Food behöver du ha egenskaperna:

• God kommunikationsförmåga samt samt vara en relationsbyggare av hög rang
• Bra sinne för affärer och ett mind-set där vi alltid finner en väg till en lösning
• Goda erfarenhet i Excel och Office samt vana av Engelska som huvudspråk i arbetet, både tal och skrift
• God förmåga att ta beslut och driva projekt framåt
• Att du är detaljfokuserad och lyhörd
Det är meriterande om du har arbetat i liknande inköpsroller och bransch tidigare, har du dessutom tidigare arbetat i olika ERP system så är det ett plus.

 
ÖVRIGT
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Resor: Flertalet resor per år i Europa & Asien som du självständigt planerar tillsammans med kollegor, kunder och producenter
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Huvudkontor i Karlstad men med flexibel arbetsort.
Villkor: Fast lön
 
 

Ansökan
Välkommen med din ansökan, helst i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering samarbetar Geia Food med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare Jakob Hemvik.
 
Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre

Byggmax Åmål söker Platschef

Byggmax Åmål söker Platschef Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Åmål.   Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass. Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig... Visa mer
Byggmax Åmål söker Platschef

Vill du hjälpa människor att förverkliga sina projektdrömmar? Nu har du möjlighet att axla rollen som Platschef på Byggmax i Åmål.
 
Vi söker dig som genom ett inspirerande ledarskap vill skapa ett butiksteam som står redo att leverera kundservice i världsklass.

Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig!

I rollen som Platschef är du ytterst ansvarig för att:


• Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta
• Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar
• Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris
• Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning
• Sätta budget
• Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser
Byggmax platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder.
 
Därför ser vi att du har vana av att leda andra och hålla högt engagemang, samtidigt som du är säljinriktad, gärna med erfarenhet från detaljhandeln. Att driva en anläggning hos oss förutsätter ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga.
 
Vidare deltar du som Platschef i den dagliga driften och för att lyckas i rollen har du en förmåga att prioritera, fatta beslut och leda i en dynamisk och fartfylld miljö. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det?

Det viktigaste är dock att du brinner för att skapa hög kundnöjdhet, samt starkt engagemang och trivsel hos dina medarbetare.

Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning och kassatjänst. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Känner du att detta är rätt utmaning för dig?
Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Malin Karlsson. 

Vi ser gärna att ditt CV är i PDF-format.

Välkommen till Byggmax!


Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har‹, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in.
Läs mer på: www.byggmax.se


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Geia Food söker Product Sourcing Manager

Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri. Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien. Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysse... Visa mer
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.

Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.

Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Kundbasen på svenska marknaden består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop, Bergendahls och ICA.

Läs mer på www.geiafood.com


Trivs du med ett arbete som präglas av högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö?
Är du trygg med att fatta beslut och har ett sinne för att göra goda affärer?
 
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.
Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.
Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Då Geia Food befinner sig i en tillväxtfas görs nu satsningen på fler medarbetare till inköpsavdelningen. En av dessa spännande roller som vi nu ska tillsätta är Product Sourcing Manager i inköpsavdelningen där man kommer huvudsakligen ansvara för kategorierna glass, fryst färdigmat samt fryst fågel.
 
Som PSM hos oss får du möjligheten att utveckla berörda kategorier i nära samarbete med försäljningsavdelningen och med kunden i främsta fokus.
 
 
ERBJUDANDE
Med Geia Foods leverantörsnätverk har du tillgång till ett stort antal producenter världen över, tillsammans i tät dialog med kunden utvecklar vi önskade koncept och idéer.
Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer och den egna rollen. Andan inom bolaget genomsyras av entreprenörskap, kundfokus, starka partnerskap och innovation, detta kan du bli en del av. Framgången för teamet hos Geia ligger i att ständigt vara flexibla och erbjuda kunderna hög och snabb service utan att tappa noggrannhet & tempo.
 
 
ARBETSUPPGIFTER
Med en strategisk tillväxtvision, ökad portfölj av nya kategorier behöver man nu förstärkning i teamet i Karlstad med en Product Sourcing Manager. Som PSM hos Geia Food Sverige kommer du att bli den nyckelspelaren som sköter kontakten med leverantörerna för att leverera enligt slutkundens önskemål. Arbetsuppgifterna varierar, du kommer dagligen kommunicera med leverantörer världen över, hitta rätt produkt med rätt förutsättningar, för att vid varje enskilt tillfälle skapa den bästa helhetslösningen till företagets kunder i Sverige. Vidare i rollen kommer du att ansvara för att säkerställa existerande produktinköp men även proaktivt driva produktutveckling för kunderna tillsammans med producenter och det egna säljteamet.
 
Som Product Sourcing Manager kommer du till exempel:

• Självständigt sköta förhandlingar och föra dialog kring produktutveckling med dina leverantörer
• Bevaka marknaden och delta på mässor
• Hantera förfrågningar från kunder, säljavdelningen och skapa kalkyler i samarbete med logistik
• Tillsammans med inköpskoordinator driva processen från idé till lansering enligt bestämda deadlines
• Samarbeta med kollegor i Danmark och Norge i gemensamma projekt

PERSONPROFIL
För att passa i rollen som PSM i Geia Food tror vi att du har arbetat med ovan nämna arbetsuppgifter i en snabbrörlig organisation tidigare. Du förväntas vara en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och ta ägarskap över din uppgift. Du har passion för uppgiften och rätt vilja att arbeta nära affären samt vara del av ett vinnande team. Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och med din nyfikenhet lär du dig snabbt nya uppgifter.
 
För att lyckas i rollen som PSM hos Geia Food behöver du ha egenskaperna:

• God kommunikationsförmåga samt samt vara en relationsbyggare av hög rang
• Bra sinne för affärer och ett mind-set där vi alltid finner en väg till en lösning
• Goda erfarenhet i Excel och Office samt vana av Engelska som huvudspråk i arbetet, både tal och skrift
• God förmåga att ta beslut och driva projekt framåt
• Att du är detaljfokuserad och lyhörd
Det är meriterande om du har arbetat i liknande inköpsroller och bransch tidigare, har du dessutom tidigare arbetat i olika ERP system så är det ett plus.

 
ÖVRIGT
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Resor: Flertalet resor per år i Europa & Asien som du självständigt planerar tillsammans med kollegor, kunder och producenter
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Huvudkontor i Karlstad men med flexibel arbetsort.
Villkor: Fast lön
 
 

Ansökan
Välkommen med din ansökan, helst i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering samarbetar Geia Food med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare Jakob Hemvik.
 
Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre

Geia Foods söker Product Sourcing Manager

Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri. Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien. Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysse... Visa mer
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.

Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.

Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Kundbasen på svenska marknaden består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop, Bergendahls och ICA.

Läs mer på www.geiafood.com


Trivs du med ett arbete som präglas av högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö?
Är du trygg med att fatta beslut och har ett sinne för att göra goda affärer?
 
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.
Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.
Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Då Geia Food befinner sig i en tillväxtfas görs nu satsningen på fler medarbetare till inköpsavdelningen. En av dessa spännande roller som vi nu ska tillsätta är Product Sourcing Manager i inköpsavdelningen där man kommer huvudsakligen ansvara för kategorierna glass, fryst färdigmat samt fryst fågel.
 
Som PSM hos oss får du möjligheten att utveckla berörda kategorier i nära samarbete med försäljningsavdelningen och med kunden i främsta fokus.
 
 
ERBJUDANDE
Med Geia Foods leverantörsnätverk har du tillgång till ett stort antal producenter världen över, tillsammans i tät dialog med kunden utvecklar vi önskade koncept och idéer.
Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer och den egna rollen. Andan inom bolaget genomsyras av entreprenörskap, kundfokus, starka partnerskap och innovation, detta kan du bli en del av. Framgången för teamet hos Geia ligger i att ständigt vara flexibla och erbjuda kunderna hög och snabb service utan att tappa noggrannhet & tempo.
 
 
ARBETSUPPGIFTER
Med en strategisk tillväxtvision, ökad portfölj av nya kategorier behöver man nu förstärkning i teamet i Karlstad med en Product Sourcing Manager. Som PSM hos Geia Food Sverige kommer du att bli den nyckelspelaren som sköter kontakten med leverantörerna för att leverera enligt slutkundens önskemål. Arbetsuppgifterna varierar, du kommer dagligen kommunicera med leverantörer världen över, hitta rätt produkt med rätt förutsättningar, för att vid varje enskilt tillfälle skapa den bästa helhetslösningen till företagets kunder i Sverige. Vidare i rollen kommer du att ansvara för att säkerställa existerande produktinköp men även proaktivt driva produktutveckling för kunderna tillsammans med producenter och det egna säljteamet.
 
Som Product Sourcing Manager kommer du till exempel:

• Självständigt sköta förhandlingar och föra dialog kring produktutveckling med dina leverantörer
• Bevaka marknaden och delta på mässor
• Hantera förfrågningar från kunder, säljavdelningen och skapa kalkyler i samarbete med logistik
• Tillsammans med inköpskoordinator driva processen från idé till lansering enligt bestämda deadlines
• Samarbeta med kollegor i Danmark och Norge i gemensamma projekt

PERSONPROFIL
För att passa i rollen som PSM i Geia Food tror vi att du har arbetat med ovan nämna arbetsuppgifter i en snabbrörlig organisation tidigare. Du förväntas vara en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och ta ägarskap över din uppgift. Du har passion för uppgiften och rätt vilja att arbeta nära affären samt vara del av ett vinnande team. Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och med din nyfikenhet lär du dig snabbt nya uppgifter.
 
För att lyckas i rollen som PSM hos Geia Food behöver du ha egenskaperna:

• God kommunikationsförmåga samt vara en relationsbyggare av hög rang
• Bra sinne för affärer och ett mind-set där vi alltid finner en väg till en lösning
• Goda erfarenhet i Excel och Office samt vana av Engelska som huvudspråk i arbetet, både tal och skrift
• God förmåga att ta beslut och driva projekt framåt
• Att du är detaljfokuserad och lyhörd
Det är meriterande om du har arbetat i liknande inköpsroller och bransch tidigare, har du dessutom tidigare arbetat i olika ERP system så är det ett plus.

 
ÖVRIGT
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Resor: Flertalet resor per år i Europa & Asien som du självständigt planerar tillsammans med kollegor, kunder och producenter
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Huvudkontor i Karlstad men med flexibel arbetsort.
Villkor: Fast lön
 
 

Ansökan
Välkommen med din ansökan, helst i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering samarbetar Geia Food med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare Jakob Hemvik.
 
Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre

Geia Foods söker Product Sourcing Manager

Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri. Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien. Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysse... Visa mer
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.

Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.

Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Kundbasen på svenska marknaden består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop, Bergendahls och ICA.

Läs mer på www.geiafood.com


Trivs du med ett arbete som präglas av högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö?
Är du trygg med att fatta beslut och har ett sinne för att göra goda affärer?
 
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.
Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.
Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.
Då Geia Food befinner sig i en tillväxtfas görs nu satsningen på fler medarbetare till inköpsavdelningen. En av dessa spännande roller som vi nu ska tillsätta är Product Sourcing Manager i inköpsavdelningen där man kommer huvudsakligen ansvara för kategorierna glass, fryst färdigmat samt fryst fågel.
 
Som PSM hos oss får du möjligheten att utveckla berörda kategorier i nära samarbete med försäljningsavdelningen och med kunden i främsta fokus.
 
 
ERBJUDANDE
Med Geia Foods leverantörsnätverk har du tillgång till ett stort antal producenter världen över, tillsammans i tät dialog med kunden utvecklar vi önskade koncept och idéer.
Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer och den egna rollen. Andan inom bolaget genomsyras av entreprenörskap, kundfokus, starka partnerskap och innovation, detta kan du bli en del av. Framgången för teamet hos Geia ligger i att ständigt vara flexibla och erbjuda kunderna hög och snabb service utan att tappa noggrannhet & tempo.
 
 
ARBETSUPPGIFTER
Med en strategisk tillväxtvision, ökad portfölj av nya kategorier behöver man nu förstärkning i teamet i Karlstad med en Product Sourcing Manager. Som PSM hos Geia Food Sverige kommer du att bli den nyckelspelaren som sköter kontakten med leverantörerna för att leverera enligt slutkundens önskemål. Arbetsuppgifterna varierar, du kommer dagligen kommunicera med leverantörer världen över, hitta rätt produkt med rätt förutsättningar, för att vid varje enskilt tillfälle skapa den bästa helhetslösningen till företagets kunder i Sverige. Vidare i rollen kommer du att ansvara för att säkerställa existerande produktinköp men även proaktivt driva produktutveckling för kunderna tillsammans med producenter och det egna säljteamet.
 
Som Product Sourcing Manager kommer du till exempel:

• Självständigt sköta förhandlingar och föra dialog kring produktutveckling med dina leverantörer
• Bevaka marknaden och delta på mässor
• Hantera förfrågningar från kunder, säljavdelningen och skapa kalkyler i samarbete med logistik
• Tillsammans med inköpskoordinator driva processen från idé till lansering enligt bestämda deadlines
• Samarbeta med kollegor i Danmark och Norge i gemensamma projekt

PERSONPROFIL
För att passa i rollen som PSM i Geia Food tror vi att du har arbetat med ovan nämna arbetsuppgifter i en snabbrörlig organisation tidigare. Du förväntas vara en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och ta ägarskap över din uppgift. Du har passion för uppgiften och rätt vilja att arbeta nära affären samt vara del av ett vinnande team. Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och med din nyfikenhet lär du dig snabbt nya uppgifter.
 
För att lyckas i rollen som PSM hos Geia Food behöver du ha egenskaperna:

• God kommunikationsförmåga samt samt vara en relationsbyggare av hög rang
• Bra sinne för affärer och ett mind-set där vi alltid finner en väg till en lösning
• Goda erfarenhet i Excel och Office samt vana av Engelska som huvudspråk i arbetet, både tal och skrift
• God förmåga att ta beslut och driva projekt framåt
• Att du är detaljfokuserad och lyhörd
Det är meriterande om du har arbetat i liknande inköpsroller och bransch tidigare, har du dessutom tidigare arbetat i olika ERP system så är det ett plus.

 
ÖVRIGT
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Resor: Flertalet resor per år i Europa & Asien som du självständigt planerar tillsammans med kollegor, kunder och producenter
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Huvudkontor i Karlstad men med flexibel arbetsort.
Villkor: Fast lön
 
 

Ansökan
Välkommen med din ansökan, helst i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering samarbetar Geia Food med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare Jakob Hemvik.
 
Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre