Lediga jobb som Transportadministratör i Karlstad

Se lediga jobb som Transportadministratör i Karlstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlstad som finns hos arbetsgivaren.

Transportadministratör/planerare till ArcelorMittal Construction AB - Semes

Ansök    Mar 26    Qtym AB    Transportadministratör
ArcelorMittal Construction Sverige AB är världskoncernen ArcelorMittals svenska gren. Under varumärkena Armat™ och ArcelorMittal Projekt utvecklar, tillverkar och marknadsför vi ett brett program av byggplåt för allt från villor och flerbostadshus till andra omfattande konstruktioner och projekt. Med produktionsenheter i Karlstad, Sveg och Kungshamn, genererar vi en omsättning på cirka 1 miljard med en arbetsstyrka på omkring 100 anställda. Besök gärna vår... Visa mer
ArcelorMittal Construction Sverige AB är världskoncernen ArcelorMittals svenska gren. Under varumärkena Armat™ och ArcelorMittal Projekt utvecklar, tillverkar och marknadsför vi ett brett program av byggplåt för allt från villor och flerbostadshus till andra omfattande konstruktioner och projekt. Med produktionsenheter i Karlstad, Sveg och Kungshamn, genererar vi en omsättning på cirka 1 miljard med en arbetsstyrka på omkring 100 anställda. Besök gärna vår hemsida www.arcelormittal.se för ytterligare information om vårt företag.

Logistikavdelningen på ArcelorMittal Construction Sverige AB ansvarar för att gods levereras ut i rätt tid och med rätt kvalitet. Till avdelningen söker vi nu en transportadminstratör/planerare som kan stötta avdelningen under sommaren avseende främst inrikestransporter. Ta chansen och bli en del av ett härligt team!

Om rollen
I rollen som transportadministratör/planerare kommer du att ansvara för bokning och planering av främst inrikestransporter till kund men viss hantering av utrikestransporter förekommer också. I rollen ingår även uppgifter såsom att ansvara för ut- och inleveranser, säkerställa att alla leveranser åtföljs av rätt dokumentation i form av följesedlar, fraktsedlar och, i förekommande fall, tullhandlingar samt säkerställa att både externa och interna frakter sker enligt gällande avtal. Du kommer även upprätthålla löpande kund- och leverantörskontakter inom området samt kommunikation med berörda säljare och produktionspersonal.

Kvalifikationer

• God IT-systemvana, framför allt i Office365.
• Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Meriterande

• Utbildning med inriktning logistik och/eller erfarenhet av transportplanering sedan tidigare.
• Erfarenhet av administrativt arbete och service.

Om dig
För denna roll och tjänst lägger vi stort fokus på personlig lämplighet. För att passa i rollen ser vi att du är lugn, lösningsorienterad och gillar service. Du har en god förmåga att lösa problem på ett strukturerat och kreativt sätt samtidigt som du vågar ställa krav på din omgivning för att kunna koordinera och optimera transporter och flöden.

Som transportadministratör/planerare arbetar du dagligen tillsammans med dina kollegor på logistik och säljavdelningen, något som ställer höga krav på laganda och god samarbetsförmåga. Har du även nära till skratt och värdesätter det i arbetsvardagen så kommer du passa som handen i handsken!

Mer om tjänsten
Det här är ett tidsbegränsat konsultuppdrag vilket innebär att du anställs som konsult via Qtym AB men arbetar på plats hos vårt kundföretag ArcelorMittal Construction AB.

Omfattning: Heltid.
Tillträde: Vecka 25 och uppdraget löper till och med vecka 33, med uppehåll vecka 29-30.
Arbetstid: Måndag-fredag mellan 7:00-15:30.
Placeringsort: Karlstad.

Låter det här intressant?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den den 27 April.

Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Jansson, 070-5668877 alt. [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen nedan och inte via mejl.

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Transportadministratör/planerare till ArcelorMittal Construction Sverige AB

Ansök    Okt 31    Qtym AB    Transportadministratör
ArcelorMittal Construction Sverige AB är världskoncernen ArcelorMittals svenska gren. Under varumärkena Armat™ och ArcelorMittal Projekt utvecklar, tillverkar och marknadsför vi ett brett program av byggplåt för allt från villor och flerbostadshus till andra omfattande konstruktioner och projekt. Läs gärna mer om oss på www.arcelormittal.se ArcelorMittal Construction Sverige AB söker en transportadministratör/planerare till deras logistikavdelning. Bli... Visa mer
ArcelorMittal Construction Sverige AB är världskoncernen ArcelorMittals svenska gren. Under varumärkena Armat™ och ArcelorMittal Projekt utvecklar, tillverkar och marknadsför vi ett brett program av byggplåt för allt från villor och flerbostadshus till andra omfattande konstruktioner och projekt. Läs gärna mer om oss på www.arcelormittal.se

ArcelorMittal Construction Sverige AB söker en transportadministratör/planerare till deras logistikavdelning.

Bli en del av deras team!

Arbetsuppgifter:

• Ansvara för planering av främst inrikestransporter till kund men även viss hantering av utrikestransporter förekommer.
• Ansvara för ut- och inleveranser

Vem är du?
För denna roll och tjänst lägger vi stort fokus på personlig lämplighet. För att passa i rollen ser vi att du är lugn, lösningsorienterad och gillar service. Du har en god förmåga att lösa problem på ett strukturerat och kreativt sätt samtidigt som du vågar ställa krav på din omgivning för att kunna koordinera och optimera transporter och flöden.

Som transportadministratör/planerare arbetar du dagligen tillsammans med dina kollegor på logistik, utlastning och vår säljavdelning, något som ställer höga krav på ett teamtänkande och god samarbetsförmåga. Vi skrattar gärna på jobbet och det tror vi att du gör också.

Du har god system- och datorvana och är van att jobba i office365. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Har du utbildning med inriktning logistik och/eller erfarenhet av transportplanering sedan tidigare är det meriterade.

Mer om tjänsten:

Inhyrning är på heltid med start omgående och placeringsort är Karlstad. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Qtym men arbetar hos vårt kundföretag.

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Sommarjobba som transportadministratör i Karlstad

Ansök    Maj 9    Manpower AB    Transportadministratör
Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker sommarjobb för sommaren 2022? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då har vi tjänsten för dig! Sök jobbet som transportadministratör redan idag, vi tillsätter tjänsten löpande! Det här är ett sommarjobb med start 7 juni 2022 till och med 12 augusti 2022 på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår... Visa mer
Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker sommarjobb för sommaren 2022? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då har vi tjänsten för dig! Sök jobbet som transportadministratör redan idag, vi tillsätter tjänsten löpande!

Det här är ett sommarjobb med start 7 juni 2022 till och med 12 augusti 2022 på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare i Karlstad. Arbetstiderna är måndag - fredag 07:00-16:00.



Arbetsbeskrivning

Arbetet går till stor del ut på att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt, ansvara för kundmottagningen och besvara telefonsamtal och registrera ärenden och förmedla dem till rätt personer på företaget. Du kommer även att ha kontinuerlig kontakt med externa leverantörer.

Till exempel kommer du att

* arbeta med enklare transportplanering

* ansvara för reception och administration

* kundsupport via telefon och mail

* fakturahantering

* orderhantering



Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som är på jakt efter ett utvecklande sommarjobb under sommaren 2022. Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med administration och kundservice men som också vill lära dig nya saker. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper i engelska i så väl tal som skrift samt att du har erfarenhet av administrativt arbete.



Erbjudande



Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Victoria Lennartsson på telefonnummer: 054-22 18 84 eller via e-post: [email protected].



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Sommarjobba som transportadministratör i Karlstad

Ansök    Maj 17    Manpower AB    Transportadministratör
Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker sommarjobb för sommaren 2022? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då har vi tjänsten för dig! Sök jobbet som transportadministratör redan idag, vi tillsätter tjänsten löpande! Det här är ett sommarjobb med start 7 juni 2022 till och med 12 augusti 2022 på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår... Visa mer
Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker sommarjobb för sommaren 2022? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då har vi tjänsten för dig! Sök jobbet som transportadministratör redan idag, vi tillsätter tjänsten löpande!

Det här är ett sommarjobb med start 7 juni 2022 till och med 12 augusti 2022 på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare i Karlstad. Arbetstiderna är måndag - fredag 07:00-16:00.



Arbetsbeskrivning

Arbetet går till stor del ut på att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt, ansvara för kundmottagningen och besvara telefonsamtal och registrera ärenden och förmedla dem till rätt personer på företaget. Du kommer även att ha kontinuerlig kontakt med externa leverantörer.

Till exempel kommer du att

* arbeta med enklare transportplanering

* ansvara för reception och administration

* kundsupport via telefon och mail

* fakturahantering

* orderhantering



Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som är på jakt efter ett utvecklande sommarjobb under sommaren 2022. Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med administration och kundservice men som också vill lära dig nya saker. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper i engelska i så väl tal som skrift samt att du har erfarenhet av administrativt arbete.



Erbjudande



Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Victoria Lennartsson på telefonnummer: 054-22 18 84 eller via e-post: [email protected].



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Jobba med Transportplanering och administration på Uddeholm

Ansök    Mar 9    Manpower AB    Transportadministratör
Har du erfarenhet av att arbeta med administration och planering av transporter och vill jobba på ett världsledande företag? Vi på Manpower AB söker just nu dig som vill ta dig an ett uppdrag som administratör och transportplanerare på Uddeholm. Välkommen att skicka in din ansökan! Uddeholm är världens ledande tillverkare av verktygsstål för industriverktyg. Det är ingen tillfällighet. I varje stålbit, i varje steg av processen, från råmaterial till sl... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta med administration och planering av transporter och vill jobba på ett världsledande företag? Vi på Manpower AB söker just nu dig som vill ta dig an ett uppdrag som administratör och transportplanerare på Uddeholm. Välkommen att skicka in din ansökan!


Uddeholm är världens ledande tillverkare av verktygsstål för industriverktyg. Det är ingen tillfällighet. I varje stålbit, i varje steg av processen, från råmaterial till slutprodukt, satsar vi hela vårt hjärta. Tekniken är viktig, kunskapen och produktutvecklingen likaså, men det handlar också om viljan och modet, kraften och framåtandan. Det handlar om glöden inom oss - om kärleken till stålet!"

Det här är ett konsultuppdrag som varar minst till april 2023. Du kommer att vara anställd av Manpower AB men arbeta hos Uddeholm.

Du kommer att ha möjlighet till distansarbete 2 dagar per vecka efter genomförd introduktion.

Arbetsbeskrivning

I det här jobbet kommer du framförallt att arbeta med planering av transporter och övriga administrativa uppgifter. Du kommer att hantera transportbokningar, följa sändningar, arbeta med fakturering och övriga förekommande administrativa uppgifter. Du kommer att ingå i Uddeholms marknadsavdelning som består av innesäljare och transportplanerare, totalt ca 17 medarbetare.



Är det dig vi söker?

Uddeholm söker dig som är självgående och snabblärd samt har god kommunikationsförmåga. För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har en utbildning inom administration eller inom ekonomi samt du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med transportplanering. Du ska också ha goda kunskaper inom administration. Meriterande är om du arbetat i SAP, IFS eller liknande system. Du ska också ha mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansök redan idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef [email protected] på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: [email protected]. Sök tjänsten senast den 2022-03-24.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Vi söker en Administratör till vår transportutbildning i Karlstad

Tjänsten innebär att administrera utbildningsområdena för kund och huvudman. Tjänsten innebär bland annat dokumentationshantering, registreringar, planering, rapporteringar och viss ekonomiansvar. Vi söker dig som har gymnasieutbildning gärna mot administration/HR och har minst 3 års erfarenhet som administratör och gärna mot arbetsmarknadsutbildning och/eller yrkesutbildningar. Administratörer med erfarenhet från transport och bussbranschen är även mycket... Visa mer
Tjänsten innebär att administrera utbildningsområdena för kund och huvudman. Tjänsten innebär bland annat dokumentationshantering, registreringar, planering, rapporteringar och viss ekonomiansvar. Vi söker dig som har gymnasieutbildning gärna mot administration/HR och har minst 3 års erfarenhet som administratör och gärna mot arbetsmarknadsutbildning och/eller yrkesutbildningar. Administratörer med erfarenhet från transport och bussbranschen är även mycket intressanta.

Om tjänsten

• Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse
• Administrativa uppgifter inom tung utbildning är bland annat betygshantering, in rapportering, dokumentationshantering, registreringar, studieplaner, schemaläggning, viss ekonomiansvar, närvarorapportering, informativa rapporter, certifikat administrativ hantering + viss APL samordnare ansvar.


Din profil

• Flexibel person som gillar att ha många bollar i luften. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och är serviceminded då vi arbetar med elever, bransch, kunder och huvudmän.
• Van administrativarbetare. Meriterande är om du har administrerat tidigare kring arbetsmarknadsutbildning, yrkesutbildningar eller skola sen tidigare. Eller administrerat inom transport och buss branschen.
• God datavana, van att arbeta med olika program och Officepaket.

Om YrkesAkademin

Vi utbildar för riktiga jobb
YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med ca 500 medarbetare runt om i hela Sverige. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år.

Vad vi erbjuder dig som anställd
Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. YrkesAkademin är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas.

Så här söker du
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Ulf Engström mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör renhållning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Karlstads Energi AB brinner för att göra Karlstad ljusare, varmare och renare. Vi levererar el och värme till mer än 45 000 kunder. På Karlstads Energi ansvarar vi också för renhållningen i kommunen. Bland våra ... Visa mer
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Karlstads Energi AB brinner för att göra Karlstad ljusare, varmare och renare. Vi levererar el och värme till mer än 45 000 kunder. På Karlstads Energi ansvarar vi också för renhållningen i kommunen. Bland våra 160 medarbetare finns många olika kompetenser, till exempel underhåll och drift, projektledning och miljökunskap. Karlstads Energi AB är ett helägt kommunalt bolag som omsätter cirka niohundra miljoner kronor varje år.

Vill du arbeta med hållbarhet på riktigt?
Då är du varmt välkommen till Karlstads Energi. Vi söker nu en administratör till vår renhållningsavdelning. Här blir du länken mellan våra sophämtare, kundservice och våra kunder. Du blir en viktig del i vår ambition att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse.
Tillsammans med våra kunder gör vi Värmland ljust, varmt och hållbart. Vi har Sveriges nöjdaste elkunder och Sveriges näst nöjdaste fjärrvärmekunder samt 96 % nöjda renhållningskunder. Vi ser fram emot att förbättra vår redan höga kundnöjdhet tillsammans med dig.


ARBETSUPPGIFTER
Vårt mål är att hela tiden förbättra kundupplevelsen hos Karlstads Energi. Det ska alltid vara bättre att vara kund i morgon än i går och du blir en viktig del i vårt pågående förbättringsarbete. Ditt uppdrag omfattar:

- Kommunikation med kunder, sophämtare och kundservice
- Hantera avvikelser från sophämtare och kundservice
- Arbete i ett digitaliserat orderhanteringssystem samt uppföljning av digitaliserat förrådssystem
- Upprättande av debiterings- och fakturaunderlag
- Upprättande av körlistor
- Ansvar för statistikhantering
- Utförande av serviceåtaganden av mer akut karaktär
- Rapportering till driftchef och renhållningschef


KVALIFIKATIONER
Dina personliga egenskaper värderas högt. Vi söker dig med ett stort kundfokus som är lätt att samarbeta med, har god kännedom och förståelse för olika system samt är strukturerad och flexibel. Det är meriterande om du arbetat med planering, exempelvis resurs- eller produktionsplanering samt har erfarenhet från renhållningsbranschen. Även C-kort med YKB behörighet är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratör produktion

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Till vårt trevliga kontor i Karlstad söker vi nu e... Visa mer
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Till vårt trevliga kontor i Karlstad söker vi nu en duktig Admininstratör med inriktning på farligt avfall (FA), vilket är en spännande och viktig del av vår verksamhet. 

Vad vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med erfarna och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Dina arbetsuppgifter

Som administratör kommer du att ha en viktig roll i vår organisation där du dagligen kommunicerar med kollegor och samarbetspartners. Du kommer att arbeta med all förekommande administration såsom:


• Uppföljning samt kvittering av utförda uppdrag
• Administrera avvikelser i inkommande leveranser
• Återrapportering till kund vid avvikelse
• Bokning samt fakturering av avsättningar enligt underlag
• Viss vågadministration samt upprättande av transportdokument och tullhandlingar
• Dokumenthantering och registervård
• Rapportering till myndigheter
• Sakgranskning av fakturor
• Stöd och back up till transportplanering
• Stöd till sektionschef i analysarbete 

Din profil

För att trivas i din nya roll behöver du god erfarenhet av administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter inom tjänsteproduktion. Du bör ha lägst 3-årig gymnasieutbildning; gärna med naturvetenskaplig inriktning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från avfalls- eller transportbranschen och då framförallt från frågor koppade till farligt avfall (FA). Det är ett krav att du är van att arbeta i olika datasystem och har goda IT-kunskaper på användarnivå.

Som person är du noggrann samt har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad men också strukturerad och tydlig. Naturligtvis är du intresserad av miljöfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag är 2022-03-25. Vi arbetar med löpande urval och kan därmed komma att tillsätta tjänsten tidigare. 


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK. Visa mindre