Lediga jobb som Personalansvarig i Karlstad

Se lediga jobb som Personalansvarig i Karlstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlstad som finns hos arbetsgivaren.

Är DU vår nya Kundansvariga inom personlig assistans

I rollen som kundansvarig ska du ansvara för våra kunder och personliga assistenter i Södermanland, Västmanland och Värmland. Du ska ha daglig kontakt med kunderna och assistenterna, vara lyhörd och skapa en bättre vardag för kunden. Rekrytera och anställa assistenter, ansvara för personalmöten, göra genomförandeplaner och värna om en god arbetsmiljö. ?Rollen ställer höga krav på självständighet, handlingskraft och service. Genom ett coachande och engagera... Visa mer
I rollen som kundansvarig ska du ansvara för våra kunder och personliga assistenter i Södermanland, Västmanland och Värmland. Du ska ha daglig kontakt med kunderna och assistenterna, vara lyhörd och skapa en bättre vardag för kunden. Rekrytera och anställa assistenter, ansvara för personalmöten, göra genomförandeplaner och värna om en god arbetsmiljö.
?Rollen ställer höga krav på självständighet, handlingskraft och service. Genom ett coachande och engagerande ledarskap ska du motivera assistenterna så de känner sig delaktiga. Du ska vara flexibel, organiserad, lösningsfokuserad och kommunikativ.
Du ska ha en förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du jobbar och utgår hemifrån men ska kunna delta på möten på vårt kontor i Eskilstuna.


Vem är du:
Kunskap och erfarenhet inom assistans och LSS
Proaktivt marknadsföra och aktivt värva nya kunder
Erfarenhet av schemaläggning, bemanning, rekrytering och personalfrågor
Jobbat som chef, ledare eller som personalansvarig
Erfarenhet av digitala system
Att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift
Vara tillgänglig vid behov utanför normal arbetstid
Körkort och bil är ett krav då kunderna finns på olika orter



Vilka är vi:
Omsorg Assistans är en privatägd assistansanordnare som verkat sedan 2013. Vårt huvudkontor ligger i Eskilstuna, men våra kunder finns över hela landet.
Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans.
Vi är det personliga assistansbolaget med hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet.


Vi erbjuder:
Tillsvidareanställning
Flexibla arbetstider (kvällar och helger kan förekomma)
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Försäkringar och pensionsavsättning
Lönesättning sker enligt överenskommelse
Ett spännande och varierande arbete med goda anställningsvillkor



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vänligen kontakta oss för mer information.


Märk din ansökan med Kundansvarig. Visa mindre

Verksamhetssamordnare med personalansvar

Jobbkompaniet Nova är ett privat företag som arbetar med arbetsförmedling, rekrytering och bemanning. Vi erbjuder bland annat Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och matcha, där vi vägleder och matchar arbetssökande till arbete. Vi består idag av ca 10 handledare och är i dagsläget placerade i Göteborg, Borås, Jönköping, Karlstad, Örebro, Norrköping och Linköping. Trots vår geografiska spridning är vi en tight och härlig arbetsgrupp och jobbar digitalt mycket... Visa mer
Jobbkompaniet Nova är ett privat företag som arbetar med arbetsförmedling, rekrytering och bemanning. Vi erbjuder bland annat Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och matcha, där vi vägleder och matchar arbetssökande till arbete. Vi består idag av ca 10 handledare och är i dagsläget placerade i Göteborg, Borås, Jönköping, Karlstad, Örebro, Norrköping och Linköping. Trots vår geografiska spridning är vi en tight och härlig arbetsgrupp och jobbar digitalt mycket tätt tillsammans.
Nu söker vi en verksamhetssamordnare med personalansvar över våra handledare med placeringsort enligt överenskommelse på någon av ovanstående orter. Arbetet innebär att ha koll på den dagliga verksamheten och följa upp våra handledare i deras arbete med arbetssökande deltagare. I rollen kommer du även ha regelbundna uppföljningar med verksamhetschefen om verksamhetens utveckling.
Ansvarsområden
Som verksamhetssamordnare har du en bred roll där du är ansvarig för såväl företagets strategiska som operativa verksamhetsfrågor. Du svarar på personalfrågor, är med och fattar ekonomiska beslut, deltar på möten med verksamhetschef, handledare och myndigheter, är kontaktperson till Arbetsförmedlingen samt stöttar våra handledare och är back-up för handledare i deras dagliga arbete. I dina arbetsuppgifter ingår det att ständigt vara uppdaterad med de senaste ändringarna i tjänsten Rusta och matcha för att stödja handledare i frågor kring avtalet.
Som verksamhetssamordnare får du möjligheten att vara med och påverka utvecklingen i vår organisation. Ditt fokus kommer ligga i att stödja verksamheten att gå åt rätt håll och bidra till en inkluderande och engagerande företagskultur.
Om dig
Vi tror att du har ett genuint intresse för människor, ledarskap och teamutveckling. Du är bekväm med att navigera i frågor där olika intressen står mot varandra och har förmåga att ge positiv och negativ kritik på ett humant tillvägagångssätt. Du lyssnar, ifrågasätter, reflekterar och bidrar prestigelöst och förebyggande med din kompetens utifrån ett helhetsperspektiv och mot både kort- och långsiktiga mål. Du sätter dig snabbt in i olika områden och van att se vad som behöver prioriteras.
Vi söker dig som är en empatisk, strukturerad, lösningsorienterad, engagerad och driven person med mål att jobba som ett operativt och strategiskt stöd till både chef och medarbetare.
Krav
Du har en akademisk examen med fördel inom personal eller liknande områden, samt minst 2 års arbetserfarenhet gärna inom något av följande områden:
· Arbetsledning med personalansvar
· Rekrytering
· Omställningsarbeten
· Studie- och yrkesvägledning
· Handläggning i personalfrågor
· Arbetsmarknadsfrågor
· Karriärvägledning
Har du dessutom erfarenhet av ledarskap eller tjänsten Rusta och matcha är det meriterande. Analytiska och kommunikativa färdigheter samt kompetens inom digitala system förväntas, tillsammans med mycket goda kunskaper i svenska.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå ifrån våra kontor på en av våra arbetsorter och har möjlighet att delvis jobba hemifrån. Arbetstiderna är förlagda kontorstid 8:00-17:00 med viss flexibilitet. Vi erbjuder fast lön, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Tillträde och placeringsort enligt överenskommelse.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förståelse och kunskap om kärnverksamheten och handledarnas dagliga arbete. Du kommer därför börja din tid hos oss med att först lära dig och utföra arbetet som handledare för att sen succesivt gå över helt till din roll som verksamhetssamordnare med personalansvar.
Du får ett arbete på ett växande företag, där vi värnar om det bästa för våra deltagare. Prestigelöst arbete där vi stöttar och hjälper varandra för att utvecklas och nå goda resultat. En god arbetsmiljö, med härliga kollegor där du får bidra till verksamhetsutvecklande frågor. Tillit och förtroende med stor frihet under ansvar från chef och kollegor. Strukturerad och informativ upplärning.
Vi lägger stor vikt vid personlighet, då vi letar efter en person som förutom att göra ett bra arbete även passar in i vår personalstyrka. Vänta inte med att skicka din ansökan, då rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan
Märk din ansökan med den ort du önskar placering i (Göteborg, Borås, Jönköping, Karlstad, Örebro, Norrköping eller Linköping). Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Bifoga även utbildningsintyg som styrker din examen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Assistanskonsult med kund-och personalansvar

A-Assistans Leimir AB är en privat assistans-anordnare och erbjuder personlig assistans till assistansberättigade inom ramen för LSS. Verksamheten startade i Hudiksvall 1994 och sysselsätter idag ca.600 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Hudiksvall samt ett lokalt kontor i Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Assistanskonsult med kund-och personalansvar Vi söker nu två nya medarbetare i Karlstad. Att arbeta som Assistanskonsult (... Visa mer
A-Assistans Leimir AB är en privat assistans-anordnare och erbjuder personlig assistans till assistansberättigade inom ramen för LSS. Verksamheten startade i Hudiksvall 1994 och sysselsätter idag ca.600 anställda.
Företaget har sitt huvudkontor i Hudiksvall samt ett lokalt kontor i Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå.
Assistanskonsult med kund-och personalansvar
Vi söker nu två nya medarbetare i Karlstad. Att arbeta som Assistanskonsult (Kund- och personalansvarig) hos A-Assistans Leimir AB är ett krävande, men samtidigt mycket stimulerande arbete med kunden i fokus. Du kommer att ha ansvar över vårt lokalkontor i Karlstad tillsammans med din kollega. Det ingår resor till huvudkontoret och till kunder som är bosatta i södra Sverige i ditt arbete och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ansvara för våra kunder och deras personliga assistenter. Arbetet är framförallt av kundstödjande och personalledande karaktär men innefattar även ett visst ekonomiskt ansvar för respektive arbetsställes budget. Alla typer av personalfrågor som följer ett arbetsgivaransvar är aktuella. Rekrytering, dokumentation, administration och myndighetskontakter är en del av arbetet. Tjänsten är på100% med fast månadslön. Tillträde snarast.
Vem är du?
Du ska helst ha personal/ ledarskapsutbildning eller annan relevant erfarenhet. Kunskap om olika funktionsnedsättningar är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vid rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kan innebära en del resande med övernattningar på annan ort, varför du måste vara beredd på flexibla arbetstider. Körkort, tillgång till bil och icke rökare är ett krav.
Låter detta intressant?
Välkommen med en kort och kärnfull ansökan snarast, dock senast 2023-02-20
OBS: Vi rekryterar löpande, så vänta inte med din ansökan.
Ansökan via e-post till: [email protected]
Frågor om tjänsten besvaras av Martin Molin, telefon 0650-54 15 54. Visa mindre

Bemanningsansvarig, Soodia AB, Karlstad

Ansök    Mar 10    Adecco Sweden AB    Personalansvarig
Vill du vara med att bidra till att korta ner väntetiderna inom vården? Tycker du om att planera och är en fena på att få andra att trivas? Lockas du av att få arbeta i en expansiv och platt organisation där du får stora möjligheter att påverka din vardag? Nu har du chansen! Om tjänsten Som bemanningsansvarig på Soodia AB så kommer du i huvudsak att arbeta med rekrytering och planering samt ha kontakt med röntgensjuksköterskor för olika konsultuppdrag. I ... Visa mer
Vill du vara med att bidra till att korta ner väntetiderna inom vården? Tycker du om att planera och är en fena på att få andra att trivas? Lockas du av att få arbeta i en expansiv och platt organisation där du får stora möjligheter att påverka din vardag? Nu har du chansen!

Om tjänsten
Som bemanningsansvarig på Soodia AB så kommer du i huvudsak att arbeta med rekrytering och planering samt ha kontakt med röntgensjuksköterskor för olika konsultuppdrag. I din roll kommer du att samarbeta nära dina kollegor på kontoret så som bemanningsansvariga, kundansvariga, chefer, administratörer och ekonomiassistent. För att kunna möta marknadens stora behov av företagets tjänster behöver vi nu utöka vårt team. Placeringsort är Karlstad och du rapporterar till VD och vice VD.

I din roll som bemanningsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
-Rekrytering
-Schemaplanering
-Samtal, mailkontakt med anställda
- Matchning och problemlösning
- Avstämningar med konsulter

Tjänsten som bemanningsansvarig är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanning/ledarskap eller en bakgrund inom vården. Om du har en bakgrund som röntgensjuksköterska är det ett stort plus. Har du även kompetens från ekonomi eller försäljning så är det meriterande.

Vidare ser vi att du är empatisk och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer med konsulterna och tar fullt ansvar för att de ska trivas bra på jobbet. För att lyckas i rollen är du driven, engagerad och ansvarstagande. Besitter du en grundtrygghet och har lätt för att ta beslut? Är du dessutom prestigelös och har nära till skratt? Då kommer du att trivas här hos oss!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Soodia AB
Soodia är Sveriges enda renodlade kökortningsföretag inom radiologi. Vi arbetar mot ett mål gemensamt med regionerna: kortare väntetider inom vården. Behovet av att korta ned väntetider är större än någonsin, och att kunna göra det med den utrustning & lokaler som redan finns i regionens ägor innebär lägre kostnader, högre kvalité och större trygghet för patienterna.

Genom lyhördhet och korta vägar till beslut kan vi se till att personalen har de absolut bästa förutsättningarna för att ha en god arbetsmiljö och därmed kunna utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt.

För oss är det viktigt att du mår bra och vårt största fokus är dig som anställd. Du erbjuds därför bland annat friskvårdsbidrag och friskvårdstid, samt har hos oss goda utvecklingsmöjligheter för framtiden.

Varmt välkommen till oss på Soodia!

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2023-04-03. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Bemanningsansvarig, konsultansvarig, vård, vårdpersonal, administratör, ledare, sjuksköterska, röntgensjuksköterska, röntgen, radiologi, undersköterska, Värmland, Karlstad, Adecco Visa mindre

Engagerad kund och personalansvarig sökes till Passal Assistans

Ansök    Feb 13    Passal AB    Personalansvarig
Passal Assistans söker en engagerad kund och personalansvarig assistanskoordinator med placering i Värmland. Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du som koordinator är en länk och stöd mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollego... Visa mer
Passal Assistans söker en engagerad kund och personalansvarig assistanskoordinator med placering i Värmland. Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du som koordinator är en länk och stöd mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor inom koordination, som tillsammans jobbar för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Möten med människor och dagliga kontakter med kunder och assistenter
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
- Personalansvar och coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll
- Planering av assistansen; rekrytering, schemaläggning i vårt tidredovisningssystem
  FAST och semesterplanering
- Personalmöten, utvecklingssamtal, lönesättning
- Arbetsmiljöansvar och budgetansvar

Vi söker dig som har lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla relationer. Du bör som person vara flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom du är i ett ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i rollen som ledare. Arbetstempot som koordinator varierar, vilket innebär att du bör vara flexibel och kunna anpassa dig efter vad arbetet kräver. 

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan eftergymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av ledarskap och erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i dessa städer med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Tjänsten är på 100%. Fast månadslön. Tillträde 13 mars eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-01-31. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/,
 
På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Vårt arbetssätt präglas av alla vi tillsammans/varje anställd har ett stort inflytande på vad vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg och Värmland är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.    


Välkommen med din ansökan!

Annonsens ref.nr: 1000
Ansvarig rekryterare: Johan Håkansson
Tel: 010-70 77 822

Passal Assistans
Kasernhöjden 3A
653 39 Karlstad
Tel: 010-70 77 800
E-post: [email protected]


Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett  samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Visa mindre

Engagerad kund och personalansvarig sökes till Passal Assistans

Ansök    Feb 1    Passal AB    Personalansvarig
Passal Assistans söker en engagerad kund och personalansvarig assistanskoordinator med placering i Värmland. Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du som koordinator är en länk och stöd mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollego... Visa mer
Passal Assistans söker en engagerad kund och personalansvarig assistanskoordinator med placering i Värmland. Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du som koordinator är en länk och stöd mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor inom koordination, som tillsammans jobbar för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Möten med människor och dagliga kontakter med kunder och assistenter
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
- Personalansvar och coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll
- Planering av assistansen; rekrytering, schemaläggning i vårt tidredovisningssystem
  FAST och semesterplanering
- Personalmöten, utvecklingssamtal, lönesättning
- Arbetsmiljöansvar och budgetansvar

Vi söker dig som har lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla relationer. Du bör som person vara flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom du är i ett ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i rollen som ledare. Arbetstempot som koordinator varierar, vilket innebär att du bör vara flexibel och kunna anpassa dig efter vad arbetet kräver. 

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan eftergymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av ledarskap och erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i dessa städer med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Tjänsten är på 100%. Fast månadslön. Tillträde 13 mars eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-01-31. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/,
 
På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Vårt arbetssätt präglas av alla vi tillsammans/varje anställd har ett stort inflytande på vad vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg och Värmland är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.    


Välkommen med din ansökan!

Annonsens ref.nr: 1000
Ansvarig rekryterare: Johan Håkansson
Tel: 010-70 77 822

Passal Assistans
Kasernhöjden 3A
653 39 Karlstad
Tel: 010-70 77 800
E-post: [email protected]


Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett  samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Visa mindre

Personalledningschef Värmland

Ansök    Okt 18    Nobina Sverige AB    Personalansvarig
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Läs mer på www.nobina.se Vill du vara med på vår förändringsresa? Vi söker nu en Personalledningschef till trafikområde Värmland där du kommer att få stor möjlighet att påverka Nobinas affär och den utveckl... Visa mer
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Läs mer på www.nobina.se
Vill du vara med på vår förändringsresa?
Vi söker nu en Personalledningschef till trafikområde Värmland där du kommer att få stor möjlighet att påverka Nobinas affär och den utveckling vi är mitt uppe i. Du kommer in i en spännande utvecklingsfas mot ett proaktivt och enhetligt arbetssätt vilket innefattar vidare utveckling av personal, effektiv och kvalitetssäkrad uppföljning och tydlig målstyrning.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en arbetsledande position, kanske har du tidigare arbetat som avdelningschef, enhetschef eller personalchef?
Om rollen
Som Personalledningschef ansvarar du ytterst för att trafikområdet är bemannat med rätt antal förare, som har rätt kompetens och förutsättningar för att bidra till trafikområdets mål. Du ansvarar för att leda och utveckla trafikområdets gruppchefer som i sin tur är ansvariga för våra ca 470 bussförare. I nära dialog coachar, leder och utvecklar du ditt team och arbetar aktivt med att bygga upp en kultur utifrån våra värderingar där kundnöjdhet och service till resenären är i fokus. 
Du har helhetsansvaret för att personalledningsarbetet drivs kostnadsmedvetet, effektivt och hållbart så att trafikområdet når sina mål. Du har ett uttalat ansvar för din budget som är den största kostnadsposten i Trafikområdet. I arbetet ingår även uppföljning av rehabilitering, avvikelser, kundsynpunkter och nyckeltal samt det yttersta ansvaret för trafikområdets rekryterings och utbildningsarbete.
I trafikområdets ledningsgrupp representerar du ansvarsområde personal och är aktivt delaktig i att utveckla trafikområdets verksamhet framåt. Du rapporterar till trafikområdets Affärschef och är i din roll rådgivande till övriga chefer på trafikområdet inom personalfrågor.
Personliga egenskaper  
Vi söker dig som har;
God förmåga att leda andra chefer
Resultatet i fokus och har förmågan att se till helheten och verksamhetens affär
Förmågan att arbeta strukturerat och analytiskt
Förmåga att prioritera, delegera och styra mot uppsatta mål
Stark egen drivkraft och ansvarstagande
Kvalifikationer
Vi ser att du har;
Erfarenhet som chef och att leda andra chefer
Kunskap inom arbetsrätt
Stor förståelse för affären och erfarenhet av att jobba mål- och resultatinriktat.
Arbetat både operativt och strategiskt
Tidigare erfarenhet av budgetansvar
Om oss
Nobina är ett värderingsdrivet företag som arbetar inkluderande med människor med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tror på styrkan i mångfald och vi värdesätter och välkomnar alla.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid med stationering i Karlstad. Individuell lönesättning tillämpas.  
Frågor gällande rekryteringsprocessen
Affärschef Åsa Tobiasson, [email protected]. 054 400 18 09. 
Fackliga kontaktpersoner:
Lars Alm, Unionen, [email protected]. 070-740 32 54
Åsa Löwner, SACO, [email protected]. 070-187 28 65
Ansökan  
Vi vill ha in din ansökan senast den 13 november men vänta inte med din ansökan då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR-ansvarig till Calamo

Ansök    Jun 1    Eterni Sweden AB    Personalansvarig
HR-ANSVARIG TILL CALAMO ARBETSUPPGIFTER Vi fortsätter att växa och söker nu en HR-ansvarig till vår enhet i Molkom. Här kommer du att få möjlighet att fortsätta din resa inom HR och i allra högsta grad vara med och forma din egen roll. Rollen spänner brett och du kommer att ha det övergripande strategiska och operativa ansvaret för HR-arbetet och du kommer även att arbeta i tätt samarbete med företagets chefer i syfte att utveckla personal och organisation... Visa mer
HR-ANSVARIG TILL CALAMO
ARBETSUPPGIFTER
Vi fortsätter att växa och söker nu en HR-ansvarig till vår enhet i Molkom. Här kommer du att få möjlighet att fortsätta din resa inom HR och i allra högsta grad vara med och forma din egen roll. Rollen spänner brett och du kommer att ha det övergripande strategiska och operativa ansvaret för HR-arbetet och du kommer även att arbeta i tätt samarbete med företagets chefer i syfte att utveckla personal och organisation. Du fungerar som stöd till företagets chefer och övrig personal gällande avtal, regler och HR-relaterade frågor. Vidare kommer du bl.a. att:
  Ansvara för onboardingprocessen och administrationen vid nyanställningar
Uppdatera personalhandboken
Underhålla intranätet inkl. utveckling av HR-processer, rutiner och policys
Sköta kontakten med myndigheter/företagshälsovård/universitet/utbildare etc.
Ha en nyckelroll gällande rekrytering av nya medarbetare
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar inom HR idag men känner att det är dags att ta nästa steg. Du har relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå och goda kunskaper kring avtal och regler inom HR-området. Vi tror också att du har en administrativ ådra men samtidigt är effektiv, flexibel och inte är rädd för att hugga i där det behövs. Vidare tror vi att din datavana är god och att du obehindrat behärskar svenska och engelska. Tidigare erfarenhet från tillverkande industri eller liknande är meriterande.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som HR-ansvarig är en direktrekrytering där du blir anställd av Calamo. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum är 7/8-2022. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Adam Fransson Mörk på via 073-8617253 eller [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi o... Visa mer
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor och fantastiska kunder? Välkommen till Assistans för dig!

Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Karlstad.

Rollen som kund- och personalansvarig

Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat assistansbranschens bästa IT-stöd, rekryteringsassistenter, bemanningsassistenter, löneadministratörer och jurister. Assistans för digs ambition är att genom dessa avlastande funktioner ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.

Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
- Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
- Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
- Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
- Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
- Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc.

Vem är du?

För att trivas i rollen som kund- och personalansvarig ser vi att du som söker är social, empatisk, driven och serviceminded. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar självständigt, men samtidigt ingår du i ett team där man hjälper varandra. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund och/eller annan relevant erfarenhet som kan anses lämplig för tjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.

Vad erbjuder Assistans för dig?

Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och vi ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.

Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.

Arbetstid
Huvudsakliga arbetstider är måndag-fredag kl. 08.30-17.00 men möten och samtal förekommer på andra tider, med anledning av kundernas varierande situation.

Körkort
B-körkort och körvana krävs eftersom många av våra kunder bor en bit bort från kontoret och inte sällan på landsbygden.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Kontaktpersoner
Kristin Persdotter, regionchef, 054 771 66 62
Emma Wernebjer Cervinus, kontorsansvarig, 031 389 66 41
Ida Tollstam, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 34 Visa mindre

Technogarden Karlstad växer! Är du vår nya konsultchef?

Ansök    Mar 3    Technogarden AB    Personalansvarig
Technogarden är konsult- och rekryteringsbolaget som ägs av medarbetarna själva och som tar delaktighet på allvar! Här samsas alla typer av ingenjörer så som konstruktörer, projektledare och kemister med programvaruutvecklare och beräkningsingenjörer. Är du en utpräglad ledare, mästare på sälj och tycker det är lika kul att nätverka som att följa upp kontakter så har du nu en chans att bli en del av Technogardens team i Karlstad. Så vad handlar det om? T... Visa mer
Technogarden är konsult- och rekryteringsbolaget som ägs av medarbetarna själva och som tar delaktighet på allvar! Här samsas alla typer av ingenjörer så som konstruktörer, projektledare och kemister med programvaruutvecklare och beräkningsingenjörer. Är du en utpräglad ledare, mästare på sälj och tycker det är lika kul att nätverka som att följa upp kontakter så har du nu en chans att bli en del av Technogardens team i Karlstad.

Så vad handlar det om?

Technogarden i Karlstad växer och vårt fantastiska team behöver förstärkning. Som konsultchef inom Engineering kommer du ha fullt personalansvar för dina medarbetare och se till att trivseln är på topp! Du tar hand om befintliga samarbetspartners men bygger också nya relationer med framtida kunder och konsulter. Tillsammans med vårt härliga team kommer du vara med att driva och utveckla affären framåt men framför allt kommer ditt fokus vara att göra Technogarden till den bästa arbetsgivaren för dina medarbetare och den bästa samarbetspartnern för dina kunder!

Vem är Du som kanske är vår blivande superhjälte?

Du är en person som älskar att få dina medarbetare att trivas och utvecklas, hos oss är våra medarbetare vår absolut största tillgång! Orädd men samtidigt lyhörd är du också bra på att lyssna in kundens behov för att kunna göra den perfekta matchningen mellan kund och konsult, även när kunden söker en utopisk superkandidat. Du vet att framgång inte är en one-man-show utan byggs tillsammans och långsiktigt.

För att lyckas i rollen som konsultchef inom Engineering har du en ingenjörsutbildning med dig i bagaget samt några års arbetslivserfarenhet inom industri. Du har förmodligen några år bakom dig med erfarenhet inom konsultbranschen, med ett eget kontaktnät inom värmländsk industri. Har du dessutom chefserfarenhet ökar dina möjligheter ytterligare. För att detta ska bli en så bra match som möjligt kommer personliga egenskaper och värdegrund att värderas högt i rekryteringsprocessen.

Är det Dig vi har beskrivit? Då finns det inget att vänta på! Hör av dig direkt om du vill bli en del av medarbetarägda Technogarden! Här finns goa kollegor, karriärmöjligheter och ett arbetsliv med hög härlighetsfaktor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering i Karlstad. Vid frågor, hör av dig till Petra på [email protected] eller på tel. 0702 98 30 85. Intervjuer sker löpande, så fundera inte för länge utan skicka in din ansökan direkt!

Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre

Bemanningsansvarig, Soodia AB, Karlstad

Ansök    Dec 22    Adecco Sweden AB    Personalansvarig
Vill du vara med att bidra till att korta ner väntetiderna inom vården? Tycker du om att planera och är en fena på att få andra att trivas? Lockas du av att få arbeta i en expansiv och platt organisation där du får stora möjligheter att påverka din vardag? Nu har du chansen! Om tjänsten Som bemanningsansvarig på Soodia AB så kommer du i huvudsak att arbeta med rekrytering och planering samt ha kontakt med röntgensjuksköterskor för olika konsultuppdrag. I ... Visa mer
Vill du vara med att bidra till att korta ner väntetiderna inom vården? Tycker du om att planera och är en fena på att få andra att trivas? Lockas du av att få arbeta i en expansiv och platt organisation där du får stora möjligheter att påverka din vardag? Nu har du chansen!

Om tjänsten
Som bemanningsansvarig på Soodia AB så kommer du i huvudsak att arbeta med rekrytering och planering samt ha kontakt med röntgensjuksköterskor för olika konsultuppdrag. I din roll kommer du att samarbeta nära dina kollegor på kontoret så som bemanningsansvariga, kundansvariga, chefer, administratörer och ekonomiassistent. För att kunna möta marknadens stora behov av företagets tjänster behöver vi nu utöka vårt team. Placeringsort är Karlstad och du rapporterar till VD och vice VD.

I din roll som bemanningsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
-Telefon- och mailkontakter
-Rekrytering
-Schemaläggning
-Matchning konsult/uppdrag
- Avstämningar med konsulter
- Avstämningar med kunder

Tjänsten som bemanningsansvarig är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanning/ledarskap eller en bakgrund inom vården. Om du har en bakgrund som röntgensjuksköterska är det ett stort plus. Har du även kompetens från ekonomi eller försäljning så är det meriterande.

Vidare ser vi att du är empatisk och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer med konsulterna och tar fullt ansvar för att de ska trivas bra på jobbet. För att lyckas i rollen är du driven, engagerad och ansvarstagande. Besitter du en grundtrygghet och har lätt för att ta beslut? Är du dessutom prestigelös och har nära till skratt? Då kommer du att trivas här hos oss!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Soodia AB
Soodia är Sveriges enda renodlade kökortningsföretag inom radiologi. Vi arbetar mot ett mål gemensamt med regionerna: kortare väntetider inom vården. Behovet av att korta ned väntetider är större än någonsin, och att kunna göra det med den utrustning & lokaler som redan finns i regionens ägor innebär lägre kostnader, högre kvalité och större trygghet för patienterna.
Genom lyhördhet och korta vägar till beslut kan vi se till att personalen har de absolut bästa förutsättningarna för att ha en god arbetsmiljö och därmed kunna utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt.

För oss är det viktigt att du mår bra och erbjuder dig friskvårdsbidrag. Då vi expanderar ges du stora utvecklingsmöjligheter.

Varmt välkommen till oss!

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2022-01-23. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44 eller Sara Pagré, tel 054-771 85 47
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Bemanningsansvarig, konsultansvarig, administratör, ledare, sjuksköterska, röntgensjuksköterska, röntgen,radiologi, undersköterska, Värmland, Karlstad, Adecco Visa mindre

Personal- och kundansvarig assistanskoordinator sökes!

Ansök    Jun 9    Passal AB    Personalansvarig
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlig... Visa mer
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Vi söker en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt lösningsfokuserade team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där både kund och personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn.

Ett urval av dina ansvarsområden: 
- Personalansvar för personliga assistenter
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll 
- Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
- Administrativa arbetsuppgifter
- Ekonomiskt ansvar
- Lönesamtal och lönesättning 
- Schemaläggning och rekrytering 
- Utveckling av personalgrupperna
 
Kvalifikationer:  
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara, flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur, prioriteringsförmåga och förmåga att hålla i många trådar samtidigt, men ändå ha en helhetssyn. 

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Värmlands-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. 

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag. 

Tjänstens omfattning är 80% tillsvidare. Tillträde 23 augusti, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2021-07-04. Ange i din ansökan när du kan börja. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf

Välkommen med din ansökan!
Annonsens referensnummer: 202006
Kontaktperson: Hannele Nevala, regionansvarig
Tel: 010-707 78 21
Passal AB
Kasernhöjden 3A
652 21 Karlstad Visa mindre

Lesjöfors söker HR-ansvarig

Ansök    Jul 15    Experis AB    Personalansvarig
Lesjöfors består idag av ca 40 bolag runtom i världen och har ca 1 800 anställda. I Sverige har Lesjöfors åtta enheter samt sitt huvudkontor. Läs mer på https://www.lesjoforsab.com/ Lesjöfors är en internationell fullsortimentsleverantör av standardfjädrar och kundanpassade fjädrar, tråd- och banddetaljer samt gasfjädrar. Lesjöfors har varit verksamma sedan 1675. År 1852 startade tillverkningen av fjädrar. Idag ägs koncernen av det börsnoterade företag... Visa mer
Lesjöfors består idag av ca 40 bolag runtom i världen och har ca 1 800 anställda. I Sverige har Lesjöfors åtta enheter samt sitt huvudkontor.

Läs mer på https://www.lesjoforsab.com/

Lesjöfors är en internationell fullsortimentsleverantör av standardfjädrar och kundanpassade fjädrar, tråd- och banddetaljer samt gasfjädrar. Lesjöfors har varit verksamma sedan 1675. År 1852 startade tillverkningen av fjädrar. Idag ägs koncernen av det börsnoterade företaget Beijer Alma, och är en av Europas ledande tillverkare av fjäderprodukter.

Till Lesjöfors söker vi nu en HR-ansvarig som kommer att arbeta för fyra av bolagen inom Lesjöforskoncernen i Sverige. Dessa ligger i Lesjöfors, Vällingby, Tyresö och för bolagets HK som ligger i Karlstad.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-ansvarig för dessa bolag kommer du vara del av en spännande affärsmiljö där du supporterar de olika organisationernas chefer i HR-relaterade frågor. Du äger och utvecklar HR-processen i de aktuella bolagen och varvar strategiska frågor med operativt arbete på området. I rollen ingår att du deltar i ledningsgrupper och du samarbetar även med en kollega inom HR som ansvarar för övriga bolag inom koncernen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta följande:

* Supportera organisationens ledning i frågor rörande organisationsutveckling, employee engagement, rekrytering, rehabilitering och arbetsförhandlingar
* Delta i och driva olika HR-projekt, stora som små
* Sätta strukturer för ett hållbart och utvecklande HR-arbete i de olika bolagen
* Samarbeta med andra aktörer för att säkerställa ett effektivt HR-stöd för verksamheten
* Driva arbetsmiljöarbete
* Personaladministration
* Employer Branding
* Värdegrundsarbete
* Kompetensutveckling
* Driva utvecklingsarbeten inom processer gällande digitalisering

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat brett HR-arbete i en global affärsmiljö. För att lyckas i tjänsten behöver du vara van vid att driva frågor och sätta strukturer. Du får saker gjorda och gillar att arbeta hands-on med HR-processer, men du kan också hantera de större frågorna. Mixen av det strategiska och operativa lockar dig och du är trygg i dina HR-kunskaper.

Som person är du positiv, förtroendeingivande och har ett starkt målfokus. Du brinner för HR-frågor och för att sätta dem på agendan. Du är öppen och tydlig i din kommunikation med chefer och medarbetare och du räds inte att ta plats i organisationen. Du trivs när du får jobba nära verksamheten och är duktig på att skapa relationer på alla nivåer.

Du kommer att ha stor möjlighet att utveckla din roll och det krävs att du är självständig och modig nog att genomföra förändringar, men du behöver också ha god förmåga att arbeta i team och vara anpassningsbar till det.

Placeringsorten är Karlstad, men eftersom du stöttar fler bolag i koncernen innefattar tjänsten även en hel del dagsresor och vid enstaka tillfällen övernattningar.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Lesjöfors AB med Jefferson Wells. För ytterligare information kontaktar du rekryteringskonsult Katarina Glennert, 054-221881 alternativt via e-mail för frågor på [email protected]

Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att registrera ditt CV med ett personligt brev på www.jeffersonwells.se senast 15 augusti.

Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-mail pga. GDPR Visa mindre

Lesjöfors söker HR-ansvarig

Ansök    Aug 17    Experis AB    Personalansvarig
Lesjöfors består idag av ca 40 bolag runtom i världen och har ca 1 800 anställda. I Sverige har Lesjöfors åtta enheter samt sitt huvudkontor. Läs mer på https://www.lesjoforsab.com/ Lesjöfors är en internationell fullsortimentsleverantör av standardfjädrar och kundanpassade fjädrar, tråd- och banddetaljer samt gasfjädrar. Lesjöfors har varit verksamma sedan 1675. År 1852 startade tillverkningen av fjädrar. Idag ägs koncernen av det börsnoterade företag... Visa mer
Lesjöfors består idag av ca 40 bolag runtom i världen och har ca 1 800 anställda. I Sverige har Lesjöfors åtta enheter samt sitt huvudkontor.

Läs mer på https://www.lesjoforsab.com/

Lesjöfors är en internationell fullsortimentsleverantör av standardfjädrar och kundanpassade fjädrar, tråd- och banddetaljer samt gasfjädrar. Lesjöfors har varit verksamma sedan 1675. År 1852 startade tillverkningen av fjädrar. Idag ägs koncernen av det börsnoterade företaget Beijer Alma, och är en av Europas ledande tillverkare av fjäderprodukter.

Till Lesjöfors söker vi nu en HR-ansvarig som kommer att arbeta för fyra av bolagen inom Lesjöforskoncernen i Sverige. Dessa ligger i Lesjöfors, Vällingby, Tyresö och för bolagets HK som ligger i Karlstad.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-ansvarig för dessa bolag kommer du vara del av en spännande affärsmiljö där du supporterar de olika organisationernas chefer i HR-relaterade frågor. Du äger och utvecklar HR-processen i de aktuella bolagen och varvar strategiska frågor med operativt arbete på området. I rollen ingår att du deltar i ledningsgrupper och du samarbetar även med en kollega inom HR som ansvarar för övriga bolag inom koncernen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta följande:

* Supportera organisationens ledning i frågor rörande organisationsutveckling, employee engagement, rekrytering, rehabilitering och arbetsförhandlingar
* Delta i och driva olika HR-projekt, stora som små
* Sätta strukturer för ett hållbart och utvecklande HR-arbete i de olika bolagen
* Samarbeta med andra aktörer för att säkerställa ett effektivt HR-stöd för verksamheten
* Driva arbetsmiljöarbete
* Personaladministration
* Employer Branding
* Värdegrundsarbete
* Kompetensutveckling
* Driva utvecklingsarbeten inom processer gällande digitalisering

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat brett HR-arbete i en global affärsmiljö. För att lyckas i tjänsten behöver du vara van vid att driva frågor och sätta strukturer. Du får saker gjorda och gillar att arbeta hands-on med HR-processer, men du kan också hantera de större frågorna. Mixen av det strategiska och operativa lockar dig och du är trygg i dina HR-kunskaper.

Som person är du positiv, förtroendeingivande och har ett starkt målfokus. Du brinner för HR-frågor och för att sätta dem på agendan. Du är öppen och tydlig i din kommunikation med chefer och medarbetare och du räds inte att ta plats i organisationen. Du trivs när du får jobba nära verksamheten och är duktig på att skapa relationer på alla nivåer.

Du kommer att ha stor möjlighet att utveckla din roll och det krävs att du är självständig och modig nog att genomföra förändringar, men du behöver också ha god förmåga att arbeta i team och vara anpassningsbar till det.

Placeringsorten är Karlstad, men eftersom du stöttar fler bolag i koncernen innefattar tjänsten även en hel del dagsresor och vid enstaka tillfällen övernattningar.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Lesjöfors AB med Jefferson Wells. För ytterligare information kontaktar du rekryteringskonsult Katarina Glennert, 054-221881 alternativt via e-mail för frågor på [email protected]

Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att registrera ditt CV med ett personligt brev på www.jeffersonwells.se senast 29 augusti.

Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-mail pga. GDPR Visa mindre

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågo... Visa mer
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor? Välkommen till Assistans för dig!

Assistans för dig söker fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Karlstad.

Rollen som kund-och personalansvarig
Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också väldigt spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion, en löneadministration och jurister. Assistans för digs ambition är att ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.

Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
- Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
- Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
- Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
- Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
- Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
För att trivas i rollen som kund-och personalansvarig ser vi att du som söker är driven, empatisk, trygg och engagerad. Du trivs i en miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar strukturerat, självständigt och effektivt. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund och/eller annan relevant erfarenhet som kan anses lämplig för tjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.

Vad erbjuder Assistans för dig?
Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.

Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.

Arbetstid
Företrädesvis måndag-fredag kl 08.30-17.00. Viss flexibilitet önskas med anledning av att våra kunder ibland behöver ses eller samtala utanför arbetstid. Inrikesresor kan förekomma i arbetet.

Körkort
B-körkort och körvana krävs.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Kontaktpersoner
Kristin Persdotter, regionchef, telefonnr 054 771 66 62
Hanna Perman, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 35 Visa mindre

Technogarden Karlstad växer! Är du vår nya konsultchef?

Ansök    Maj 6    Technogarden AB    Personalansvarig
Technogarden är konsultbolaget som ägs av medarbetarna själva och som tar delaktighet på allvar. Här samsas alla typer av ingenjörer så som konstruktörer, projektledare och kemister med programvaruutvecklare och beräkningsingenjörer. Är du en mästare på sälj och tycker det är lika kul att nätverka som att följa upp kontakter och rekrytera, så har du nu en chans att bli del av Technogardens team i Karlstad. Så vad handlar det om? Som konsultchef på Tech... Visa mer
Technogarden är konsultbolaget som ägs av medarbetarna själva och som tar delaktighet på allvar. Här samsas alla typer av ingenjörer så som konstruktörer, projektledare och kemister med programvaruutvecklare och beräkningsingenjörer. Är du en mästare på sälj och tycker det är lika kul att nätverka som att följa upp kontakter och rekrytera, så har du nu en chans att bli del av Technogardens team i Karlstad.



Så vad handlar det om?

Som konsultchef på Technogarden i Karlstad kommer du ha fullt personalansvar för dina medarbetare och se till att trivseln är på topp! Det handlar även om att ta hand om befintliga kunder men också bygga nya relationer, med såväl kandidater, som med potentiella kunder. Tillsammans med vårt härliga team i Karlstad kommer du såklart att vara med att driva och utveckla affären framåt men framför allt kommer ditt fokus vara att arbeta för att Technogarden som arbetsgivare blir den bästa tänkbara!



Vem är du?

Du är en person som älskar att få dina medarbetare att trivas och hitta på medarbetaraktiviteter. Orädd men samtidigt lyhörd är du också bra att på att lyssna in kundens behov för att kunna göra den perfekta matchningen mellan kund och konsult, även när kunden söker en utopisk superhjälte. Du vet att framgång inte är en one-man-show, utan byggs tillsammans och långsiktigt och att våra medarbetare är vår absolut största tillgång!



Hör av dig om du vill bli en del av medarbetarägda Technogarden! Här finns goa kollegor, karriärmöjligheter och ett arbetsliv med hög härlighetsfaktor. Du har förmodligen några år bakom dig med erfarenhet inom konsultbranschen, med ett eget kontaktnät inom värmländsk industri. Har du dessutom erfarenhet av personalansvar är det inte till din nackdel. För att detta ska bli så bra som möjligt kommer personliga egenskaper att värderas högt i rekryteringsprocessen.



Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering i Karlstad. Vid frågor, hör av dig till Petra på [email protected] eller tel. 0702 98 30 85. Intervjuer sker löpande, så fundera inte för länge utan skicka in din ansökan direkt!

Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre

IF Metall söker lokal samordnare till avdelning 14 Värmland

Ansök    Feb 17    Industrifacket Metall    Personalansvarig
IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har över 300 000 medlemmar på 13 000 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet. IF Metalls avdelning i Värmland söker personal- och ekonomiansvarig för tillsvidareanställning med placering i Karlstad. Benämningen på ... Visa mer
IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har över 300 000 medlemmar på 13 000 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet.

IF Metalls avdelning i Värmland söker personal- och ekonomiansvarig för tillsvidareanställning med placering i Karlstad. Benämningen på funktionen är lokal samordnare och du kommer att vara anställd som ombudsman.

Du kommer att vara personalansvarig för en grupp på 15 personer bestående av administrativ personal samt ombudsmän inklusive personal anställd av IF Metalls a-kassa. Som lokal samordnare är du avdelningsstyrelsens förlängda arm och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetet, ha ett delegerat arbetsmiljöansvar på organisations- och individnivå samt ansvara för avdelningens budget, ekonomi och verksamhetsuppföljning. Du kommer att vara kassör och sitta i avdelningsstyrelsen.

I rollen ingår det även att företräda och bevaka medlemmarnas intressen. Du kommer att arbeta utåtriktat med att stödja och företräda våra medlemmar främst på deras arbetsplatser genom samtal och förhandlingar samt med att organisera medlemmar.

 

Din profil

Det är nödvändigt att du som söker har chefserfarenhet och kunskaper inom det arbetsrättsliga området samt att du delar arbetarrörelsens värderingar. Du har arbetsrättslig förhandlingsvana samt erfarenhet och förståelse för en idéburen organisation. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av fackligt förtroendeuppdrag.

Du ska vara ansvarstagande och ha god analytisk förmåga. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann har en hög problemlösningsförmåga och som inger förtroende. Du är en person med god kommunikativ förmåga på så sätt att du ger feedback, informerar och bidrar med tydlighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsplanering och budget.

Vi förutsätter att du som söker har minst gymnasieutbildning eller motsvarande har du även utbildning inom personalområdet är det meriterande. Du har en god förmåga att hantera IT-system som hjälpmedel i ditt arbete samt har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.  Körkort för personbil är ett krav.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt avtal.

 Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se varje persons kompetens och därigenom motverka diskriminering.

 

Kontaktpersoner

Lokal samordnare på avdelningen, Ronny Svensson: 070-576 60 95

HR-Generalist Förbundskontoret, Cecilia Bergström: 08-786 81 34

 

Bakgrundskontroll kommer genomföras på slutkandidaten.

 

Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Visa mindre

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans (föräldravikariat)

Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågo... Visa mer
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor? Välkommen till Assistans för dig!

Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu ytterligare en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Karlstad. Tjänsten är ett föräldravikariat till december 2022 med mycket goda möjligheter till förlängning.

Rollen som kund-och personalansvarig
Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också väldigt spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion, en löneadministration och jurister. Assistans för digs ambition är att ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.

Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
- Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
- Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
- Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
- Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
- Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
För att trivas i rollen som kund-och personalansvarig ser vi att du som söker är driven, empatisk och engagerad. Du trivs i en miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar strukturerat, självständigt och effektivt. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund och/eller annan relevant erfarenhet som kan anses lämplig för tjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.

Vad erbjuder Assistans för dig?
Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.

Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning i form av föräldravikariat till december 2022.

Arbetstid
Företrädesvis måndag-fredag kl. 08.30-17.00. Viss flexibilitet önskas med anledning av att våra kunder ibland behöver ses eller samtala utanför arbetstid. Inrikesresor kan förekomma i arbetet.

Körkort
B-körkort och körvana krävs.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.

Kontaktpersoner
Kristin Persdotter, regionchef, telefonnr 054 771 66 62
Hanna Perman, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 35 Visa mindre

IF Metall söker lokal samordnare till avdelning 14 Värmland

IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har över 300 000 medlemmar på 13 000 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet. IF Metall söker personal- och ekonomiansvarig till avdelningen i Värmland IF Metalls avdelning i Värmland söker personal- och ekonomian... Visa mer
IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har över 300 000 medlemmar på 13 000 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet.

IF Metall söker personal- och ekonomiansvarig till avdelningen i Värmland

IF Metalls avdelning i Värmland söker personal- och ekonomiansvarig för tillsvidareanställning med placering i Karlstad. Benämningen på funktionen är lokal samordnare och du kommer att vara anställd som ombudsman.

Du kommer att vara personalansvarig för en grupp på 15 personer bestående av administrativ personal samt ombudsmän inklusive personal anställd av IF Metalls a-kassa. Som lokal samordnare är du avdelningsstyrelsens förlängda arm och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetet, ha ett delegerat arbetsmiljöansvar på organisations- och individnivå samt ansvara för avdelningens budget, ekonomi och verksamhetsuppföljning. Du kommer att vara kassör och sitta i avdelningsstyrelsen. Du kommer också delta i avdelningens aktiviteter tillsammans med medlemmar och förtroendevalda.

I rollen ingår det även att företräda och bevaka medlemmarnas intressen. Du kommer att arbeta utåtriktat med att stödja och företräda våra medlemmar främst på deras arbetsplatser genom samtal och förhandlingar samt med att organisera medlemmar.

Din profil

Det är nödvändigt att du som söker har chefserfarenhet och kunskaper inom det arbetsrättsliga området samt att du delar arbetarrörelsens värderingar. Du har arbetsrättslig förhandlingsvana samt erfarenhet och förståelse för en idéburen organisation.

Du ska vara ansvarstagande och ha god analytisk förmåga. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann har en hög problemlösningsförmåga och som inger förtroende. Du är en person med god kommunikativ förmåga på så sätt att du ger feedback, informerar och bidrar med tydlighet. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med verksamhetsplanering, ekonomi och budget.

Vi förutsätter att du som söker har minst gymnasieutbildning eller motsvarande har du även utbildning inom personalområdet är det meriterande. Du har en god förmåga att hantera IT-system som hjälpmedel i ditt arbete samt har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.  Körkort för personbil är ett krav.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt avtal.

Bakgrundskontroll kommer genomföras på slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Visa mindre

Person- och kundansvarig assistanskoordinator sökes!

Ansök    Jun 25    Passal AB    Personalansvarig
Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den vision... Visa mer
Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Vi söker nu en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt lösningsfokuserade team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där såväl kund som personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn.

Ett urval av dina ansvarsområden: 
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll 
- Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
- Administrativa arbetsuppgifter
- Budgetansvar
- Lönesamtal och lönesättning 
- Schemaläggning och rekrytering 
- Utveckling av personalgrupperna
 
Kvalifikationer:  
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara, flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur, prioriteringsförmåga, problemlösning och ett självständigt driv i arbetet. (vet inte riktigt hur det sista ska formuleras)

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Värmlands-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. 

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Kontorets öppettider är 8:30-16:00. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag. 

Tjänstens omfattning är 100% tillsvidare. Tillträde 1 september, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2020-07-30. Ange i din ansökan när du kan börja. 

I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via nedan länk:

https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf
Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 202006
Kontaktperson: Hannele Nevala, regionansvarig
Tel: 010-707 78 21


Passal AB
Kasernhöjden 3A
652 21 Karlstad
Tel: 054- 18 60 80
E-post: [email protected] Visa mindre

Värmland assistans söker flerspråkig administratör

Vi söker en administratör som kan behärska Kurdiska, arabiska och gärna persiska språket. Du ska ha arbetat med människor och leverera god service och kvalitet.Du ska lägga schema för personliga assistenterna och även hjälpa våra kunder. Som Administratör hos ska du ta hand om våra kunder och assistenter. Du ska ha datavana och jobba med hjärtat. Visa mer
Vi söker en administratör som kan behärska Kurdiska, arabiska och gärna persiska språket. Du ska ha arbetat med människor och leverera god service och kvalitet.Du ska lägga schema för personliga assistenterna och även hjälpa våra kunder. Som Administratör hos ska du ta hand om våra kunder och assistenter. Du ska ha datavana och jobba med hjärtat. Visa mindre

Värmland assistans söker flerspråkig administratör

Vi söker en administratör som kan behärska Kurdiska, arabiska och gärna persiska språket. Du ska ha arbetat med människor och leverera god service och kvalitet.Du ska lägga schema för personliga assistenterna och även hjälpa våra kunder. Som Administratör hos ska du ta hand om våra kunder och assistenter. Du ska ha datavana och jobba med hjärtat. Visa mer
Vi söker en administratör som kan behärska Kurdiska, arabiska och gärna persiska språket. Du ska ha arbetat med människor och leverera god service och kvalitet.Du ska lägga schema för personliga assistenterna och även hjälpa våra kunder. Som Administratör hos ska du ta hand om våra kunder och assistenter. Du ska ha datavana och jobba med hjärtat. Visa mindre

Personal- och kundansvarig assistanskoordinator sökes!

Ansök    Jun 25    Passal AB    Personalansvarig
Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den vision... Visa mer
Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Vi söker nu en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt lösningsfokuserade team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där såväl kund som personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn.

Ett urval av dina ansvarsområden: 
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll 
- Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
- Administrativa arbetsuppgifter
- Budgetansvar
- Lönesamtal och lönesättning 
- Schemaläggning och rekrytering 
- Utveckling av personalgrupperna
 
Kvalifikationer:  
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara, flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur och prioriteringsförmåga.

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Värmlands-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. 

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Kontorets öppettider är 8:30-16:00. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag. 

Tjänstens omfattning är 100% tillsvidare. Tillträde 1 september, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2020-08-07. Ange i din ansökan när du kan börja. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 202006
Kontaktperson: Hannele Nevala, regionansvarig
Tel: 010-707 78 21
Passal AB
Kasernhöjden 3A
652 21 Karlstad Visa mindre

Brukaransvarig - personlig assistans

Rullarnas finns till för människor som behöver personlig assistans. Företaget är lokalt förankrade i Torsby sedan 2004 med kontor i Karlstad sedan 2014, men verkar över hela Sverige. Rullarnas har över 30 års erfarenhet av vad det innebär att leva som funktionshindrad och verksamheten präglas av stort engagemang. Rullarnas är genom Socialstyrelsen godkänd som assistansanordnare sedan december 2011, medlem i arbetsgivarorganisationen KFO samt följer IfA:s r... Visa mer
Rullarnas finns till för människor som behöver personlig assistans. Företaget är lokalt förankrade i Torsby sedan 2004 med kontor i Karlstad sedan 2014, men verkar över hela Sverige. Rullarnas har över 30 års erfarenhet av vad det innebär att leva som funktionshindrad och verksamheten präglas av stort engagemang. Rullarnas är genom Socialstyrelsen godkänd som assistansanordnare sedan december 2011, medlem i arbetsgivarorganisationen KFO samt följer IfA:s riktlinjer. Vi söker en kollega till kontoret i Karlstad! Vi erbjuder en professionell verksamhet med kompetenta arbetskollegor och ett arbete med stor frihet under ansvar!Som brukaransvarig i Rullarnas har Du en mångfacetterad uppgift där det hela tiden bjuds på nya utmaningar. I Din uppgift som brukaransvarig är Du ansvarig för kvaliteten i uppdraget som assistansanordnare samt arbetsgivare för de personliga assistenterna. Du har dagligen kontakt med många människor i olika relationer till Dig. Dina dagar består av personalmöten, telefonsamtal, mail, möten med kollegor osv. Det finns hela tiden ett aktivt informationsflöde där Du som brukaransvarig behöver klara av att ha flera saker på gång samtidigt. I rollen som brukaransvarig pågår en ständig utveckling, dels för Dig själv, men i din arbetsroll är arbetsuppgiften också att leda andra till utveckling. Det är en fördel om du har god kunskap och erfarenhet av LSS-lagen och andra föreskrifter inom socialtjänstens område som påverkar verksamheten. Det är dock inget krav, det går att lära sig. Det vi tycker är viktigt är vem Du är som person, vad som driver dig och vad vi gemensamt tror att du kan bidra med till vår verksamhet.Ditt arbetsområde sträcker sig utanför Karlstads och kanske också Värmlands gränser, därför är körkort ett krav.Vi söker dig som förstår värdet och betydelsen av att kunna vara flexibel i din arbetsroll. Den ena dagen är sällan den andra lik, och i perioder kan arbetstiden skifta. Vi söker dig som med kreativitet vill delta och bidra i ett företag under utveckling. Du är trygg i relationen till andra människor, även i de tuffa omständigheter som ibland råder i vår bransch. Visa mindre