Lediga jobb som Kvalitetskoordinator i Karlstad

Se lediga jobb som Kvalitetskoordinator i Karlstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlstad som finns hos arbetsgivaren.

Kvalitetskoordinator inom livsmedel

Är du intresserad av att arbeta med livsmedelssäkerhet och hållbarhet? Har du en känsla för detaljerna, men också helheten? Nu har du chansen att bli en del av Skandinaviens ledande leverantör till detaljhandelskedjorna. Just du behövs för Geias tillväxtsatsning! OM TJÄNSTEN Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska marknaden. Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser o... Visa mer
Är du intresserad av att arbeta med livsmedelssäkerhet och hållbarhet? Har du en känsla för detaljerna, men också helheten? Nu har du chansen att bli en del av Skandinaviens ledande leverantör till detaljhandelskedjorna. Just du behövs för Geias tillväxtsatsning!

OM TJÄNSTEN
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska marknaden. Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser och arbetar nära livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.

Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter mer än 130 medarbetare i Danmark, Norge och Sverige. Ett starkt kundfokus, solida partnerskap med leverantörer och fokus på innovation och hållbarhet kännetecknar företaget.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetskoordinator är du och resten av kvalitetsteamet ansvariga för kvalitetssäkring av både befintliga varor och många nya, som Geia Food kontinuerligt utvecklar i samarbete med kunder och leverantörer. Det är viktigt att du kan ta ansvar och äga hela processen inom de olika produktgrupperna.

Allt sker i nära dialog med vår inköps- och försäljningsavdelning och du kommer att ha en internationell kontakt där du kommer att arbeta på svenska och engelska.

Du kommer att arbeta med:


* Produktutveckling och produktframtagning i tätt samarbete med inköps- och säljteamet
* Tät kommunikation med kunder i Sverige och producenter i Europa
* Granska leverantörsdokumentation med fokus på livsmedelssäkerhet, lagkrav och kundkrav
* Granskning och godkännande av förpackningar enligt gällande lagstiftning och kundkrav
* Produktvård genom kontinuerligt förbättringsarbete inom livsmedelssäkerhet och hållbarhet
* Reklamationer och produktlarm


Tjänsten passar dig som med din kompetens och dina idéer vill utvecklas i ett företag i stark tillväxt. Arbetet präglas av ett högt tempo där flera projekt löper samtidigt. Detta är något som motiverar dig då det höga tempot är just det du är ute efter!

Företaget osar entreprenörskap där du har stort inflytande över att utforma ditt ansvarsområde – endast du sätter gränserna!

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom livsmedel, har du en universitetsutbildning relaterat till livsmedel eller kvalitetsarbete är det meriterande. Vi ser gärna att du arbetat i en koordinerande roll i projektform tidigare och har erfarenhet från livsmedelsindustri eller detaljhandel.

Geia Food stärker sin position inom hållbarhetsarbete och du bör ha en tidigare erfarenhet av hållbarhetsarbete, en universitetsutbildning med inriktning mot hållbarhet är meriterande.

Specifika krav:


* God IT- och systemvana.
* Goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikation sker på båda språken.
* B-körkort då vissa resor förekommer till producenter och leverantörer.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av olika standarder inom livsmedelssäkerhet och hållbarhet.


Dessutom kan det sägas om dig att:


* Du i grund och botten är serviceinriktad och är en skicklig kommunikatör. Du har en god samarbetsförmåga och ser värdet i en givande interaktion med dina partners både internt och externt.
* Du är problemlösande och kommer med nya förlag samtidigt som du har ett sinne för detaljer och utför ditt arbete med största noggrannhet.
* Du vågar hålla fast vid dina beslut och professionalism.
* Du är mycket stolt över att säkerställa kvalitet och är analytisk, strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt.
* Du föredrar högt tempo och tycker att en upptagen och varierad vardag snarare är rolig och utmanande än stressande.


För att lyckas i rollen tror vi att du är:


* Kvalitetsmedveten
* Samarbetsinriktad
* Affärsinriktad
* Självgående


#

Övrig information

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Geia Foods kundbas i Sverige består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop och ICA. Tillsammans med kunderna utvecklas och förverkligas nya produkter i täta private label samarbeten. Visa mindre

Projektkvalitetskoordinator PMO

Ansök    Sep 18    AFRY AB    Kvalitetskoordinator
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY har en inkluderande kultur med ledare som stöttar din utveckling och som vågar tänka stort. Ledare som är modiga, hängivna och gör det de t... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
AFRY har en inkluderande kultur med ledare som stöttar din utveckling och som vågar tänka stort. Ledare som är modiga, hängivna och gör det de tror på, och som stöttar dig i att göra detsamma. Vårt fokus på ledarskap ger goda förutsättningar att utvecklas och växa i din roll.
Hos AFRY får du utvecklas och samtidigt vara med och bidra till någonting meningsfullt. Du är med och gör skillnad genom att utveckla hållbara lösningar med ett långsiktigt perspektiv. Vi har ett stort fokus på hållbarhet – det är en central del i vår vision och affärsstrategi. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtida generationer.


Jobbeskrivning
Som projektkvalitetskoordinator ansvarar du bland annat för att utveckla och säkerställa att etablerade kvalitetsstandarder, processer och bästa praxis följs under projektens livscykel. Denna roll har en stor betydelse i att upprätthålla den övergripande kvaliteten på projektleveranser och resultat. Projektkvalitetskoordinatorn samarbetar nära tvärfunktionella team för att identifiera områden för förbättring, implementera korrigerande åtgärder och driva kontinuerlig kvalitetsförbättring.


Kravspecifikation
I alla våra rekryteringar läggs stort vikt vid dina personliga egenskaper och på AFRY lever vi efter våra värdeord:?”Brave – Devoted – Team players”?vilket även säger mycket om de medarbetare vi söker. Vi vill att du ser möjligheter, är nyfiken och har en vilja att tillsammans med oss vidareutveckla verksamheten.
För att lyckas bra i rollen ser vi att du:
• är öppen för resor inom arbetet
• har en ingenjörsexamen
• har minst 3 års arbetslivserfarenhet
• är strukturerad och kommunikativ
• är välbekant med Officepaketet samt digitala projektledningsverktyg
• har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift


Ytterligare information
Vi erbjuder dig ett utvecklade arbete, tack vare vår bredd och storlek inom vår bransch kan vi erbjuda dig spännande projekt och uppdrag där du är med och gör skillnad. Vi erbjuder också en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
Sista ansökningsdagen är 2023-10-15, men kandidatutvärdering och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktuppgifter vid frågor
Joachim Åhs
[email protected]
At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future. Visa mindre

Ledningssystemskoordinator

Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket... Visa mer
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.
Nu söker vi en ledningssystemskoordinator till gruppen för verksamhetsutveckling.
Du ingår i ett team om tre personer där du rapporterar till chef verksamhetsutveckling.
Du kommer att vara en nyckelperson i förvaltning och utveckling av vårt systematiska kvalitetsarbete för att säkerställa ett effektivt verksamhetssystem som bedrivs i enlighet med våra certifierade ledningssystem. I rollen kommer du arbeta centralt men i samarbete med alla delar av bolaget.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av att förvalta vårt dokumenthanteringssystem, samordna avvikelsehantering, koordinera lagefterlevnad och driva utvecklingsprojekt inom området. Du kommer även vara involverad i planering och utförande av intern- och externrevision.


Vem är du?
Du är en drivande och självständig person som gillar att jobba tillsammans med andra.
Du tar egna initiativ och arbetar strukturerat.
Du uppskattar nya utmaningar och är lösningsorienterad.


Krav för tjänsten
Behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Körkort och tillgång till bil.


Meriterande är
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Relevant högskole-/universitetsutbildning.
Tidigare kunskap/arbete med ledningssystem (t.ex ISO 9001, 14001, 22000, 45001 och/eller FSC, PEFC).


Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Valfri placeringsort på någon av koncernens enheter i Sverige
- Flextid
- Friskvård
- Kompetensutveckling skräddarsydd för din roll


Information om tjänsten
Vår verksamhet är förlagd i Sverige (Karlstad, Bäckhammar, Säffle och Åmotfors), Norge (Greåker) och Kanada (Québec). Resor till koncernens övriga enheter förekommer.
Sista ansökningsdag är 29 april. Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Chef Verksamhetsutveckling Jenny Sjöstedt på 070 895 10 95. Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Linus Westling på 072-203 51 13. Visa mindre

Regional digitaliseringskoordinator

Ansök    Jun 23    REGION VÄRMLAND    Kvalitetskoordinator
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Region Värmlands arbete utgår alltid från vår värdegrund: För alla i Värmland. Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Region Värmland är en region... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Region Värmlands arbete utgår alltid från vår värdegrund: För alla i Värmland. Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Region Värmland är en regional utvecklingsorganisation där vi skapar förutsättningar för en jämställd hållbar tillväxt i vår region. Inom verksamhetsområdet Regional utveckling kommer du att arbeta tillsammans med cirka 45 erfarna, kompetenta, engagerade, kreativa och roliga medarbetare! Vi arbetar tillsammans med att utveckla Värmland inom en rad olika områden. Bland annat inom energi och klimat, infrastruktur och kommunikationer, internationella frågor, jämställdhet, näringsliv, forskning och innovation samt med att höja länets utbildningsnivå och öka kompetensmatchningen i näringslivet och inom offentliga organisationer. Det regionala tillväxtarbetet handlar om att i bred samverkan med länets utvecklingsaktörer initiera, samordna och driva regionala utvecklingsprocesser för att stärka hela Värmlands konkurrenskraft. Såväl företag, organisationer, kommuner, regioner, universitet och statliga myndigheter är viktiga samarbetspartners i arbetet. Det regionala utvecklingsarbetet utgår ifrån kunskap om regionens förutsättningar och behov av processer och insatser för att skapa en attraktiv och konkurrenskraftig region. Arbetet stöds därför av en analysfunktion som arbetar med att ta fram och sammanställa kunskap och en funktion som bereder och följer upp projektansökningar. Att omvärldsbevaka och utveckla kunskap är centralt för alla roller inom verksamhetsområdet. Det är självklart för alla medarbetare på Region Värmland att bemöta alla respektfullt, motverka diskriminering och arbeta integrerat med jämställdhets- och jämlikhetsfrågor. Vi värdesätter mångfald och arbetar för att vår arbetsplats kännetecknas av ett öppet och tillåtande klimat där varje medarbetares individuella förutsättningar och kompetens tas tillvara. Region Värmland arbetar aktivt och strategiskt med jämställdhetsfrågor och vi eftersträvar en jämn könsfördelning på alla nivåer. Vi ser därför gärna sökanden av alla kön.


Regional digitaliseringskoordinator

Arbetsuppgifter

Region Värmland har statens ansvar för att driva arbetet med regional utveckling i Värmlands län. Regionens vision är att "Värmland ska förändra världen". Utgångspunkt i detta arbete är Värmlandsstrategin. Vi samordnar och driver på länets utvecklingsarbete tillsammans med länets offentliga, privata och ideella aktörer. Drivs du av att bidra till att utveckla och skynda på den digitala omställningen, att digitalisering förstås, prioriteras och utvecklas? Då är det här en tjänst för dig. Arbetet är också en del av att genomföra den nationella digitaliseringsstrategin och uppnå målet om att Sverige ska vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. Som digitaliseringskoordinator kommer du arbeta brett inom regional utveckling. Aktuella frågor kan till exempel vara inom näringsliv, arbetsmarknad, digital infrastruktur och finansieringsmöjligheter genom EU:s strukturfondsprogram. Du kommer verka för en övergripande strategisk samverkan på lokal, regional och nationell nivå. Du kommer bidra till regional utveckling och strategisk samordning och samverkan mellan kommuner, näringsliv, regioner och andra relevanta aktörer inom digitalisering I rollen som regional digitaliseringskoordinator har du ett regeringsuppdrag och kommer ingå i ett nationellt nätverk som drivs av Tillväxtverket. Nätverkets syfte är erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling. Digitalisering har en central roll i att skapa hållbar regional tillväxt och potential för att minska geografins betydelse, skapa inkludering, god tillgänglighet och möjligheten att bo och driva konkurrenskraftiga företag i hela Värmland. Tjänsten innebär bl.a. att du ska omvärldsbevaka, analysera, koordinera möten och kommunicera olika frågor ut i länet. 



Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Vi söker dig med avslutad högskoleutbildning inom relevant område alternativt annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att driva strategiskt utvecklingsarbete, gärna inom digitalisering. Digitalisering och dess språk är inte alltid så lätt att förstå, vi vill därför att du har en hög kommunikativ förmåga och kan anpassa din kommunikation till den målgrupp du vänder dig till. Vi kräver inte att du liksom Karlfeldt, "kan prata med bönder på bönders vis och med lärde män på latin", men vi vill att du ska kunna anpassa din kommunikation så att digitaliseringens möjligheter blir tillgängliga för alla och envar. Givetvis har du goda kunskaper i vad digitalisering innebär och på vilket sätt det kan utveckla både människor och verksamheter. 
Du ska vara initiativrik, självgående och pedagogisk. Du ska också tycka om att vara en del av ett större sammanhang och bygga relationer både med övrig personal i vår verksamhet, men även ute i länet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer att utvärdera detta särskilt under rekryteringsprocessen. 



Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser Visa mindre

Verksamhetskoordinator - VSV/Unite

Ansök    Okt 8    Libäck & Co AB    Kvalitetskoordinator
Letar du efter en tjänst där du kan dra nytta av ditt strukturerade arbetssätt, där du får jobba pro-aktivt och där din kommunikativa och serviceinriktade sida visar den klippa du är? Vi är i en expansiv fas och behöver dig! Om tjänsten Som verksamhetskoordinator hos oss kommer du arbeta mitt i organisationen och samarbeta med många av våra verksamhetsområden. Du kommer att fungera som en länk mellan den operativa verksamheten och andra delar inom organis... Visa mer
Letar du efter en tjänst där du kan dra nytta av ditt strukturerade arbetssätt, där du får jobba pro-aktivt och där din kommunikativa och serviceinriktade sida visar den klippa du är? Vi är i en expansiv fas och behöver dig!

Om tjänsten
Som verksamhetskoordinator hos oss kommer du arbeta mitt i organisationen och samarbeta med många av våra verksamhetsområden. Du kommer att fungera som en länk mellan den operativa verksamheten och andra delar inom organisationen, exempelvis administration, IT samt Hållbarhet & Kvalitet. Ett stort fokus i tjänsten ligger på kommunikation då du kommer att ägna dig åt sammanställande av information, fungera som en brygga mellan våra anslutna åkerier och övrig organisation samt skapa utbildnings- och informationsmaterial. Du ansvarar för kallelser, agendor och protokoll från verksamhetsmöten samt för informationsflödet och den uppföljande kommunikationen med åkerier och kunder.

Rollen är ny hos oss och ett resultat av den expansiva fas vi befinner oss i. Du förväntas bidra till utveckling och effektivisering av våra interna processer med nya positiva ögon samt driva kundutvecklingsprojekt.

Om dig
Då rollen som verksamhetskoordinator är ny i organisationen kommer dina arbetsdagar innefatta att en variation av uppgifter hamnar på ditt bord så för att du ska trivas behöver du vara flexibel och öppen för att hugga i där det behövs. Med andra ord söker vi dig som trivs i en stöttande roll där du fungerar som bryggan mellan olika affärsområden och funktioner. Du är lyhörd för andras behov med förmågan att arbeta pro-aktivt och strukturerat. Ditt driv gör att du arbetar självständigt och bidrar med egna initiativ och idéer i organisationen.

Din styrka är din sociala kompetens som visar sig i att du kan kommunicera med olika typer av individer och har lätt för att utrycka dig i tal och skrift. Du inger förtroende och positivism!

Tjänsten kräver b-körkort.

Om oss
VSV/Unite är ett logistikföretag för allt som har med skogen att göra. Inom VSV är vårt största affärsområde rundvirkestransporter, men vi arbetar också med avverkning, markberedning, röjning och biobränsle.

Vårt dotterbolag Unite Logistics utför transporter av flis, spån, bark och sågade trävaror.

Företaget ägs av anslutna entreprenörer och åkare. Ca 200 små och stora företag bildar tillsammans VSV/Unite, med totalt ca 600 medarbetare. Tillsammans kan vi erbjuda rejäla resurser av bilar, maskiner och genuin skogskompetens. Efter att ha växt tillsammans med våra kunder täcker vi idag större delen av Mellansverige.

Om processen
I den här processen samarbetar vi med Testhuset. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Sofie Gustavsson på 070 291 78 83. Vi ser framemot din ansökan senast 20 oktober. Visa mindre

Projektledare till Attraktionskraft Värmland, Regional utveckling

Ansök    Maj 17    REGION VÄRMLAND    Kvalitetskoordinator
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Inom verksamhetsområdet regional utveckling kommer du att arbeta tillsammans med cirka 40 erfarna, kompetenta, engagerade, kreativa och roliga medarbetare! Vi arbetar tillsammans med att utveckla Värmland inom en rad o... Visa mer
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Inom verksamhetsområdet regional utveckling kommer du att arbeta tillsammans med cirka 40 erfarna, kompetenta, engagerade, kreativa och roliga medarbetare! Vi arbetar tillsammans med att utveckla Värmland inom en rad olika områden. Bland annat inom energi och klimat, infrastruktur och kommunikationer, internationella frågor, jämställdhet, näringsliv, forskning och innovation samt med att höja länets utbildningsnivå och öka kompetensmatchningen i näringslivet och inom offentliga organisationer. Det regionala tillväxtarbetet handlar om att i bred samverkan med länets utvecklingsaktörer initiera, samordna och driva regionala utvecklingsprocesser för att stärka hela Värmlands konkurrenskraft. Såväl företag, organisationer, kommuner, regioner, universitet och statliga myndigheter är viktiga samarbetspartners i arbetet.
Region Värmland är en regional utvecklingsorganisation. Vi skapar förutsättningar för en jämställd hållbar tillväxt i Värmland. Det är självklart för alla medarbetare på Region Värmland att bemöta alla respektfullt, motverka diskriminering och arbeta integrerat med jämställdhets- och jämlikhetsfrågor. Vi värdesätter mångfald och arbetar för att vår arbetsplats kännetecknas av ett öppet och tillåtande klimat där varje medarbetares individuella förutsättningar och kompetens tas tillvara. Region Värmland arbetar aktivt och strategiskt med jämställdhetsfrågor och vi eftersträvar en jämn könsfördelning på alla nivåer. Vi ser därför gärna sökanden av alla kön. Vi ser gärna att du skickar in både personligt brev och cv.


Projektledare till Attraktionskraft Värmland, Regional utveckling

Arbetsuppgifter

Vi söker en projektledare med genuskompetens för projektet Attraktionskraft Värmland
ansvara för samordning, utveckling och synkronisering mellan branscherna i frågor om jämställdhet, mångfald och tillgänglighet
leda och ha övergripande ansvar för hela projektet och samordna delprojektledarna i branscherna, men inget personalansvar 
samordna arbetet med deltagande kommuner
vara föredragande för politiker och chefer, referensgrupp, styrgrupp och i externa sammanhang
ansvara för att ta fram mallar och administrativa rutiner för projektets genomförande och rapportera
ansvara för projektets budget
samarbete med projektmedarbetare och projektekonom


Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Akademisk examen eller motsvarande kompetens och stor erfarenhet av projektledning
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Teoretisk och praktisk kunskap inom genus och jämställdhet
Ha erfarenhet av att arbeta normkreativt eller med normkritik
B-körkort
Mycket god analytisk förmåga
Känner dig trygg att tala inför mindre eller större grupper


Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Facklig företrädare nås via växeln 010-831 50 00 Visa mindre

Kvalitetsspecialist

Ansök    Mar 26    Moelven Wood AB    Kvalitetskoordinator
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 34 produktionsbolag fördelat på 42 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 400 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK. Moelven Wood AB är ett helägt dotterbolag till Moelven Industrier ASA och ingår i den Skandinaviska organisationen Moel... Visa mer
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 34 produktionsbolag fördelat på 42 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 400 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven Wood AB är ett helägt dotterbolag till Moelven Industrier ASA och ingår i den Skandinaviska organisationen Moelven Wood. Moelven Wood är producent och distributör av bygg – och inredningsmaterial för bygghandel och industri. Moelven Wood i Sverige omsätter ca 1,6 mdr SEK varav ca 1,2 mdr i den svenska marknaden. Vi har en stark tillväxt och en mycket god position som ledande leverantör av träbaserat bygg – och inredningsmaterial.

Är du vår nya Kvalitetsspecialist? Moelven Wood AB behöver nu förstärka med en driven, strukturerad och noggrann person som vill bli en del i vårt härliga team och samtidigt skapa en hållbar framtid i trä.
Rollen som Kvalitetsspecialist hos oss är bred och spänner över flera olika områden. Du kommer bland annat att kvalitetssäkra befintliga och nya artiklar att de uppfyller kravställd dokumentation och märkning. Du genomför kontroller, produkttester på produktkvalitet och prestanda på uppdrag av kategorichef eller produktkravsansvarig. Rollen innebär att uppdatera och administrera prestandadeklarationer samt CE-märkning, inhämtning av rådata och underlag inför framtagning av miljödeklaration (EPD), samt mängdberäkning för framtagning av byggvarudeklaration.
Utreda och samordna tester för underlag till certifiering eller verifiering av produkters prestanda kopplat till lag- eller marknadskrav ingår även i dina arbetsuppgifter, samt mycket mer inom området.
Vi söker dig som har en examen från Högskola eller Universitet, med en inriktning inom något av områdena miljö, produktion, produktionsteknik, kvalitet och/eller med en arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är helt klart meriterande.
Som person är du tekniskt kunnig och har viljan att utvecklas samt lära dig mer. Du är driven och självgående i ditt arbetssätt, samtidigt som du kommer ha många medarbetare och kollegor i din närhet och som arbetar i anslutning till det du gör. Vidare trivs du i en roll där du ansvarar för många olika arbetsuppgifter och där en viktig del i rollen är att vara flexibel och kunna prioritera om när det behövs. Lika mycket som du drivs av att utveckla, måste du också landa i att rollen innebär en hel del administration och dokumentation.
Du är en aktiv lagspelare och kollega som både vill ta till dig kunskap från teamet i din närhet, men som också vill dela med dig av dina erfarenheter och kompetenser.
Moelven Wood ser positivt på mångfald och erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett av Skandinaviens största trämekaniska bolag. Det är du, tillsammans med dina kollegor som får allt att fungera och som tar oss vidare mot en fortsatt spännande framgångsresa. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet, och för rätt person väntar en spännande och utvecklande roll hos oss i ett engagerat och glatt team, där vi sätter laget före jaget.
Tjänsten är på heltid och med placering vid Moelven Woods huvudkontor i Skåre i Karlstad. Tillträde efter överenskommelse. B-körkort är ett krav, då det ingår i rollen att besöka våra producerande enheter för att produkt och kvalitetstester mm.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18:e april 2021. Berätta vad som fångade ditt intresse med denna tjänst, samt motivera varför du skulle passa in i denna roll. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta Kategorichef Niklas Petersson, tfn 070-063 90 70, [email protected] , eller Daniel Seger, HR-ansvarig Moelven Wood, tfn 010-122 50 61, [email protected].
Du söker tjänsten via www.moelven.se och klicka dig vidare genom "Lediga tjänster" som du finner högst upp på sidan. Sök tjänsten genom att registrera dig i vårt rekryteringsverktyg, självklart med CV och personligt brev.
Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder i dag och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Engineering Support (ES) , Svensk Luftambulans (SLA)

SLA (Svensk Luftambulans) är ett kommunalförbund och ägs av Region Värmland, Dalarna, Uppsala och Västra Götalandsregionen (VGR). SLA har som uppdrag att ansvara för den flygoperativa driften av ambulanshelikopter åt medlemmarna på baserna i Karlstad och Mora. Den flygoperativa verksamheten bedrivs dager och mörker med och utan NVIS, VFR samt IFR. I både Värmland och Dalarna är helikoptern fullt utrustad för akut omhändertagande av patienter. SLA arbetar... Visa mer
SLA (Svensk Luftambulans) är ett kommunalförbund och ägs av Region Värmland, Dalarna, Uppsala och Västra Götalandsregionen (VGR). SLA har som uppdrag att ansvara för den flygoperativa driften av ambulanshelikopter åt medlemmarna på baserna i Karlstad och Mora.

Den flygoperativa verksamheten bedrivs dager och mörker med och utan NVIS, VFR samt IFR. I både Värmland och Dalarna är helikoptern fullt utrustad för akut omhändertagande av patienter. SLA arbetar även för en gränslös verksamhet, det vill säga uppdrag kan genomföras i angränsande landsting/regioner samt in i Norge. Se även www.svenskluftambulans.com

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en Engineering Support (ES) till SLA. Tjänsten är administrativ och du kommer att ingå i vår Part-M-organisation vilken ansvarar för luftvärdigheten av våra helikoptrar. Du kommer till stor del att granska och kvalitetssäkra vår tekniska dokumentation. Tjänsten kräver därför att du är noggrann.

Du kommer även att ha mycket kontakter med externa leverantörer både inom och utom landet vilket ställer höga krav på kundservice. Du har även goda kunskaper i skrift och tal i både engelska och svenska språket. Du kommer ha möjligheter att på sikt utvecklas inom företaget och utöka ditt arbetsområde och ansvar.

Placering och huvudsaklig tjänstgöring är på Karlstads flygplats där SLA har sitt huvudkontor och verkstad men du kommer även att genomgå ett antal interna och externa utbildningar både i Sverige och utomlands. I tjänsten förekommer resor både inom och utanför Sveriges gränser.´

REKRYTERINGSPROCESS
Nätbaserade tester kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Sluttester med djupintervjuer och flygspecialpsykolog kommer att ske preliminärt i Karlstad 2-3 maj. Arbetsprov kommer att genomföras innan anställning.

För sökande som blir godkända på intervjuer och tester, men inte blir erbjudna jobb vid det här tillfället, sparas ansökningshandlingarna inför eventuellt framtida anställningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst avslutad gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har ett tekniskt intresse och är noggrann till din läggning. Du kan arbeta både självständigt och samarbeta väl med andra. Du är nyfiken och vetgirig och förstår att den pusselbit du bidrar med är viktig för att få helheten att fungera. Du har god förmåga att skapa långsiktiga och hållbara relationer med både intern personal och våra leverantörer. Du behärskar officepaketen på ett godtagbart till mycket bra sätt. Vi ser gärna att du har en lokal anknytning till Karlstadsregionen då tjänsten är svår att kombinera med pendling.

I ansökan formulerar du ett personligt brev som innehåller:
•Varför du är intresserad av tjänsten
•Dina mest framträdande personliga egenskaper
•Lite om social situation och fritidsintressen

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Koordinator för Karlstadsregionen

Ansök    Sep 3    Karlstads kommun    Kvalitetskoordinator
Vi tror att Karlstadsregionens tillväxt bidrar till en positiv utveckling i hela Värmland och söker därför nu en koordinator vars uppdrag är att driva på, utveckla och samordna arbetet i regionen. Kommunerna i Karlstadsregionen (Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad och Kil) samarbetar redan idag inom näringslivsområdet, turism och destinationsutveckling men det finns fler områden där samverkan kan fördjupas. Koordinatorn kommer att tillhöra utvecklingsstaben... Visa mer
Vi tror att Karlstadsregionens tillväxt bidrar till en positiv utveckling i hela Värmland och söker därför nu en koordinator vars uppdrag är att driva på, utveckla och samordna arbetet i regionen. Kommunerna i Karlstadsregionen (Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad och Kil) samarbetar redan idag inom näringslivsområdet, turism och destinationsutveckling men det finns fler områden där samverkan kan fördjupas. Koordinatorn kommer att tillhöra utvecklingsstaben på kommunledningskontoret i Karlstads kommun men arbetar på uppdrag åt Karlstadsregionen.




ARBETSUPPGIFTER
Koordinatorns uppdrag är att driva på, utveckla och samordna arbetet i Karlstadsregionen utifrån den inriktning som en politisk styrgrupp anger. I samverkan med kommunernas respektive verksamheter ska koordinatorn skapa goda förutsättningar för nya samverkansformer och underlätta för att nya samverkansområden etableras. Uppdraget vilar på en beslutad strategisk inriktning och det ingår att ta fram en årlig verksamhetsplan utifrån inriktningen. Ordförandeskapet inom Karlstadsregionen är årligt rullande och koordinatorn ska stödja den kommunen som innehar ordförandeskapet bland annat genom att ansvara för planering samt administration vid årets möten.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk examen med inriktning samhällsvetenskap, ekonomi, samhällsplanering eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

Du behöver;

• ha några års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.
• förstå en politiskt styrd organisation, gärna med erfarenhet av att arbeta nära
förtroendevalda.
• vara en nätverksbyggare och duktig på att etablera relationer och kontakter.
• erfarenhet av att driva och utveckla processer, både självständigt och i team.
• förmåga att samarbeta med olika kompetenser för att lösa uppgifter.
• kunna prioritera och anpassa dig till nya krav och uppdrag.

Som person är du lyhörd och taktisk med en förmåga att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. Du ska trivas att inneha en roll som innebär att skapa förutsättningar för andra kompetenser och verksamheter att finna former för samverkan dem emellan. Du är en god administratör, har ordning och planerar ditt arbete väl utifrån givna förutsättningar. Du ska ha förmåga att kunna ta dig an utredningsuppdrag som har en stor variation i ämnesinnehåll. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Rekryteringen sker i samarbete med en referensgrupp bestående av kommuncheferna i Karlstadsregionen. Körkort krävs för den här tjänsten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre