Lediga jobb Paragera AB i Karlstad

Se alla lediga jobb från Paragera AB i Karlstad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlstad som finns inom det yrket.

Traktorförare

? Vi söker traktorförare - vill du bli en i gänget för vår kalkspridning?  Om oss Inom Biototal Group arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inb... Visa mer
?

Vi söker traktorförare - vill du bli en i gänget för vår kalkspridning? 

Om oss

Inom Biototal Group arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter.

Om tjänsten

Vi söker ett antal traktorförare för att stärka upp befintligt team för vår kalkspridning i södra Sverige. Din främsta arbetsuppgift är att köra traktor och att sprida kalk på åkermark. B-körkort är ett krav för tjänsten.



Vi utför spridning på åkermark med fyra egna ekipage samt tar stöd av underentreprenörer under högsäsong (april-november). Vårt upptagningsområde för kalkspridning är södra Värmland, norra Västergötland, Närke och delar av Mälardalen. Resor i arbetet förekommer, ibland också med övernattningar. Under spridningssäsong förväntas du kunna ställa upp och arbeta på flera orter i södra Sverige. Du rapporterar till Produktionschef Lantbruk.



Tjänsten är i första hand en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi är även intresserade att komma i kontakt med dig som har F-skatt och som vill verka som vår underentreprenör under högsäsong.

Din profil

Vi söker dig med god vana av att köra traktor. Det är till stor fördel om du har erfarenhet eller kunskap från lantbruk, lantbruksentreprenad eller vana av att hantera större maskiner. För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta i ett företag under tillväxt, där du får ta ansvar och arbeta självständigt, men också bli del av ett mindre team där man hjälps åt. Det är meriterande om du är reperationskunnig då underhåll och verkstadsarbete kan förekomma under lågsäsong. Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, flexibel och du har en positiv inställning och attityd. B-körkort krävs.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som också brinner för att tillsammans med dig, skapa långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi har kollektivavtal Maskinföraravtalet (Maskinentreprenörerna – SEKO) och följer branschstandard för lön och utveckling. 

Ansökan

Har du frågor om tjänsten besvaras dessa av Ulf Johansson, Produktionschef Lantbruk Mewab, tfn. 070-666 27 12, [email protected]. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Sabina Sahuric, Rekryteringskonsult Paragera, tfn 070-140 89 99. Rekryteringsprocessen sker med stöd av vår partner Paragera. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast 2024-03-10. Visa mindre

Produktchef kalk sökes till Mewab/Biototal

Ansök    Feb 17    Paragera AB    Marknadschef
Om Biototal och Mewab Inom Biototal och Mewab arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Just nu expanderar koncernen och vi sö... Visa mer
Om Biototal och Mewab

Inom Biototal och Mewab arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter.



Just nu expanderar koncernen och vi söker därför en medarbetare som vill anta rollen som Produktchef för området kalk. Vill du arbeta i ett spännande företag som ligger i framkant gällande cirkulär ekonomi och där du får arbeta med att vidareutveckla och skapa nya affärer? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten

Tjänsten som Produktchef Kalk innebär...

ansvara för att leda teamet inom kalk och att samordna teamets operativa arbete,
utifrån strategisk plan för kalkförsäljningen, operativt fördela resurser inom teamet och tillse att ni gemensamt når uppsatta mål,
tillsammans med Säljchef och teamet vidareutvecklar mål- och strategiarbetet, arbetssätt och samarbeten såväl inom teamet, som med andra funktioner inom och utanför konceren,
ansvara för försäljning, kontakt med kunder och återförsäljare samt att driva marknads- och utvecklingsprojekt,
ansvara för minst en av produktområdets nyckelkunder,
delta på olika lantbruksmässor, samordna fältvandringar och tillser att produktområdet kalk marknadsförs och följs upp,
bistå med stöd till interna och externa parter inom produktområdet,
genomföra förhandlingar och affärer,
samarbeta med Försäljningschef gällande exempelvis budget, prissättning, prognos, försäljning och avtal.


Du utgår från vårt kontor i Karlstad eller från Vreta Kluster, strax utanför Linköping. Resor inom södra Sverige förekommer, ibland med övernattning. Tjänstebil ingår. Tjänsten är en tillsvidareanställning där provanställning kan komma att tillämpas initialt. Anställningen kommer att vara hos Mewab, men ditt arbete sker mot hela koncernen.

Din profil

Vi söker dig som är utbildad agronom eller lantmästare. Du behöver ha minst fem års försäljningserfarenhet och en god affärsmässig förståelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning eller att du haft en likvärdig samordnande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av lantbruk och god kännedom om produktområdet kalk.

Du är en person som gillar att koordinera och leda, skapa struktur och att arbeta målinriktat. Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att både skapa och utveckla relationer. Du finner det enkelt att arbeta både självständigt såväl som i grupp. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och i att arbeta med olika system och digitala verktyg. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som brinner för att ni tillsammans skapar långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi alltid stöttar varandra i att hitta hållbara affärsupplägg. Vi värnar om trivsel och samarbete genom hela organisationen.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast 26 februari. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stina Hydén, [email protected] Visa mindre

Produktchef kalk sökes till Mewab/Biototal

Ansök    Jan 23    Paragera AB    Marknadschef
Om Biototal och Mewab Inom Biototal och Mewab arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Just nu expanderar koncernen och vi sö... Visa mer
Om Biototal och Mewab

Inom Biototal och Mewab arbetar vi för hållbara lösningar mellan stad och land med målsättningen att tillvarata alla resurser så de kommer till nytta i kretsloppet. Genom vårt arbete ser vi en tydlig förbättring när det kommer till ökad bördighet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter.



Just nu expanderar koncernen och vi söker därför en medarbetare som vill anta rollen som Produktchef för området kalk. Vill du arbeta i ett spännande företag som ligger i framkant gällande cirkulär ekonomi och där du får arbeta med att vidareutveckla och skapa nya affärer? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten

Tjänsten som Produktchef Kalk innebär...

ansvara för att leda teamet inom kalk och att samordna teamets operativa arbete,
utifrån strategisk plan för kalkförsäljningen, operativt fördela resurser inom teamet och tillse att ni gemensamt når uppsatta mål,
tillsammans med Säljchef och teamet vidareutvecklar mål- och strategiarbetet, arbetssätt och samarbeten såväl inom teamet, som med andra funktioner inom och utanför koncernen,
ansvara för försäljning, kontakt med kunder och återförsäljare samt att driva marknads- och utvecklingsprojekt,
ansvara för minst en av produktområdets nyckelkunder,
delta på olika lantbruksmässor, samordna fältvandringar och tillser att produktområdet kalk marknadsförs och följs upp,
bistå med stöd till interna och externa parter inom produktområdet,
genomföra förhandlingar och affärer,
samarbeta med Försäljningschef gällande exempelvis budget, prissättning, prognos, försäljning och avtal.


Du utgår från vårt kontor i Karlstad eller från Vreta Kluster, strax utanför Linköping. Resor inom södra Sverige förekommer, ibland med övernattning. Tjänstebil ingår. Tjänsten är en tillsvidareanställning där provanställning kan komma att tillämpas initialt. Anställningen kommer att vara hos Mewab, men ditt arbete sker mot hela koncernen.

Din profil

Vi söker dig som är utbildad agronom eller lantmästare. Du behöver ha minst fem års försäljningserfarenhet och en god affärsmässig förståelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning eller att du haft en likvärdig samordnande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av lantbruk och god kännedom om produktområdet kalk.

Du är en person som gillar att koordinera och leda, skapa struktur och att arbeta målinriktat. Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att både skapa och utveckla relationer. Du finner det enkelt att arbeta både självständigt såväl som i grupp. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och i att arbeta med olika system och digitala verktyg. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som brinner för att ni tillsammans skapar långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi alltid stöttar varandra i att hitta hållbara affärsupplägg. Vi värnar om trivsel och samarbete genom hela organisationen.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast 17 februari. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stina Hydén, [email protected] Visa mindre

Logistikansvarig

Ansök    Okt 28    Paragera AB    Logistiker
Om oss Biototalkoncernen arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger i att hitta effektiva systemlösningar mot våra kunder, där vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom miljö, kemi, biologi och agro... Visa mer
Om oss

Biototalkoncernen arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger i att hitta effektiva systemlösningar mot våra kunder, där vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom miljö, kemi, biologi och agronomi som våra främsta verktyg i arbetet. Läs mer om oss på http://www.mewab.se samt http://www.biototal.se

Vill du arbeta i ett spännande koncern som ligger i framkant inom kretslopp och cirkulär ekonomi, då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten

Nu tar vi nästa steg för att expandera vår organisation och söker dig som vill arbeta som Logistikansvarig! Vi står inför utmaningen att vår verksamhet under de närmsta åren ska expandera och vi kommer att nå nivåer på 800,000 ton material som ska förflyttas med olika lastbärare till våra kunder runt om i Sverige. Då vi ej har egna lastbilar för att transportera materialet, som framförallt inkommer via pappersindustri och reningsverk, är därför en viktig del i ditt arbete att upprätta långsiktiga och ekonomiskt rimliga avtal med våra partners inom transportnäringen i Sverige. Detta gäller såväl befintliga som nya åkerier och LBC:er till oss.

I befattningen ingår ett helhetsansvar för att leda och utveckla arbetet med att optimera våra system samt transporter avseende ekonomi, resursutnyttjande samt med fokus på att långsiktigt minska klimatpåverkan. Du är ett stöd i logistikfrågor till hela organisationen avseende prissättning och förhandlingar samt anbudsläggning.

Som Logistikansvarig är dina främsta arbetsuppgifter att:



- Samordna befintliga transportavtal inom koncernen

- Utveckla nya samarbeten/partners och avtal i takt med att koncernen växer

- Tillse rätt förutsättningar i arbetet avseende ISO-krav för våra transporter/utsläppsnivåer

- Räkna på transportpriser till reningsverk inför upphandlingar

- Säkerställa transportkapacitet inför högsäsong





Vi har även ett antal produktionsanläggningar och lager som du kommer att stötta. Vi utför spridning på åkermark med fyra egna fordon samt tar stöd av underentreprenörer under högsäsong, varpå även denna typ av logistik och dess utveckling också ingår i uppdraget. Du rapporterar till COO.Din profil

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet, gärna från transport- eller, entreprenadbranschen, där du troligtvis har arbetat som transportledare, driftledare, logistiksamordnare eller varit affärsområdeschef för transporter. Du har högskoleutbildning inom exempelvis logistik eller entreprenad, eller förvärvat motsvarande erfarenhet genom arbete.

Meriterande är erfarenhet av arbete med flera transportslag, t.ex. tåg, båt eller lastbilstransporter. Har du erfarenhet av lantbruksentreprenad är det ett plus. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet samt att du har erfarenhet av något MRP-system.

För att trivas hos oss behöver du tycka om att verka i ett företag i tillväxt där du får ta ansvar och driva utvecklingen av logistikområdet framåt. I arbetet kommer du att bygga upp ett brett kontaktnät och arbeta med att bibehålla och utveckla långsiktigt goda relationer.

Som person är du är nytänkande och du drivs av att förbättra och hitta hållbara lösningar. Du är social, har en positiv inställning samt har lätt för att kommunicera med andra.

Du verkar med utgångspunkt från något av våra kontor, exempelvis Vreta Kluster utanför Linköping eller från vårt kontor i Karlstad. Då resor inom södra Sverige förekommer, ibland med övernattning, krävs B-körkort. Tjänstebil ingår.



Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som också brinner för att tillsammans med dig, skapa långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom hela koncernen, där vi internt har en tät dialog för att gemensamt hitta vägen framåt. Vi stöttar varandra i att hitta hållbara affärsupplägg och vi värnar mycket om trivsel och samarbete genom hela koncernen.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Biototalkoncernen, med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten besvaras dessa av Per Ljungberg, COO, tfn. 070-341 29 49, [email protected] Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Elina Åsberg, HR-ansvarig, tfn 070-323 68 20. Rekryteringsprocessen sker med stöd av vår partner Paragera.

Varmt välkommen med din ansökan, så snart som möjligt, men senast 2022-11-04.

I denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler, vilket gör att vi undanber oss kontakter i syfte att sälja annons- eller rekryteringstjänster. Visa mindre

Kvalitetsansvarig inom markåterställning sökes!

Ansök    Dec 16    Paragera AB    Miljökemist
Biototal arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger i att hitta effektiva systemlösningar mot våra kunder, där vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom miljö, kemi, biologi och agronomi som våra frä... Visa mer
Biototal arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger i att hitta effektiva systemlösningar mot våra kunder, där vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom miljö, kemi, biologi och agronomi som våra främsta verktyg i arbetet.

Om Biototal
Biototal arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi ombesörjer att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger i att hitta effektiva systemlösningar mot våra kunder, där vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom miljö, kemi, biologi och agronomi som våra främsta verktyg i arbetet.

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära att, i samband med våra markåterställningsprojekt, säkerställa att de råvaror som ingår i vår jordblandning uppfyller gällande kvalitetskrav sett till dess sammansättning. Det innebär även att det färdiga växtskiktet ska uppfylla dessa krav. I detta ingår provtagning samt utvärdering och sammanställning av analysresultat, liksom rapportering till kund. Det kommer också att innebära att du arbetar med miljörapportering och säkerställer att vi lever upp till de krav och lagar som finns på vår verksamhet.

I arbetet ingår också att göra egna försök och utredningar, både enskilt och i samarbete med övriga anställda i våra markåterställningsprojekt. Du förväntas dessutom bidra till att utveckla arbetet med resursåtervinning och cirkulär ekonomi tillsammans med andra inom företaget. Du blir en del av en mindre grupp och dina arbetsuppgifter är varierande. Du kommer, förutom analys- och kvalitetsansvar, även ha kontakt med myndigheter, beställare samt entreprenörer. I arbetet kommer du bygga upp ett brett kontaktnät och långsiktiga relationer.

Som Kvalitetsansvarig inom markåterställning ansvarar du framför allt för att:

• utveckla tekniker samt beräkna kemisk sammansättning i jordblandningar för deponitäckning
• genomföra jordprovtagning samt tolka provsvar från analyserna
• ha juridisk kunskap kring hantering avseende deponier och de kemiska kunskaper som behövs i fråga om att hantera massor
• självständigt söka upp och skapa affärer samt aktivt hitta nya möjligheter och projekt inom ramen för affärsområdet för att möjliggöra vidare tillväxt
• bygga och utveckla nya kontakter samt vårda befintliga kontakter

Du verkar med utgångspunkt från något av våra kontor, exempelvis Vreta Kluster utanför Linköping eller från vårt kontor i Karlstad. Då resor inom södra Sverige förekommer, ibland med övernattning, krävs B-körkort. Tjänstebil ingår.

Din profil
För att trivas med uppgifterna ser vi det avgörande att du har ett genuint intresse för miljö, kemi, teknik och/eller biologi. Du intresserar dig för frågor där begreppen resurseffektivitet, kretsloppslösningar och cirkulär ekonomi förekommer. Du har troligtvis god kunskap avseende hantering av olika typer av restprodukter. Har du vana att utföra beräkningar av kemisk sammansättning baserat på analysresultat hos jordblandningar är det meriterande. Du kan dessutom hantera komplexiteten i att utvärdera potentiella nya projekt och se tvärfunktionella affärsmöjligheter. Dina kunskaper i svenska i tal och skrift är mycket goda och du behärskar engelska på en god nivå. Du har goda kunskaper i Office-paketet.

Om du nyligen tagit examen, har du sannolikt en examen på högskolenivå inom ex. Kemi, Miljö, Väg och Vatten, Avfall, Naturresurser eller Gruvindustri. Har du däremot flerårig erfarenhet och nu söker nästa utmaning, tror vi att du förmodligen har arbetat med miljöutredningar, markåterställning, deponi eller avfallshantering. Har du särskilt arbetat med sluttäckning samt har god insyn i gällande miljölagstiftning, är det meriterande.

Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och du trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla vår verksamhet inom markåterställning. Du trivs att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga och arbetar effektivt tillsammans med andra.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som också brinner för att tillsammans med dig, skapa långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi internt stöttar varandra i att hitta hållbara affärsupplägg. Vi värnar om trivsel och samarbete genom hela företaget.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Biototal, med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten besvaras dessa av Lars Björnfot, Affärsområdeschef Grön Resurs, tfn. 0708-46 99 08. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Elina Åsberg, HR-konsult, tfn 070-323 68 20. Rekryteringsprocessen sker med stöd av vår partner Paragera. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten tillsätts så snart vi funnit rätt kandidat.

Varmt välkommen med din ansökan, dock senast 2022-01-31.

I denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler, vilket gör att vi undanber oss kontakter av säljare i syfte att sälja annons- eller rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Jan 14    Paragera AB    Ekonomiassistent
Om MEWAB MEWAB är ett ledande företag inom cirkulär ekonomi med fokus på återanvändning och förädling av restprodukter fördelat på affärsområdena Lantbruk, Deponi samt Återvinning. Företaget har funnits sedan 1986 och har sitt huvudkontor i Karlstad. MEWAB ingår sedan 2021 i Biototalkoncernen och resan mot en integration mellan koncernens bolag är påbörjad. Vill du arbeta i ett stabilt och expansivt företag där du ges möjlighet till ett utvecklande arbet... Visa mer
Om MEWAB

MEWAB är ett ledande företag inom cirkulär ekonomi med fokus på återanvändning och förädling av restprodukter fördelat på affärsområdena Lantbruk, Deponi samt Återvinning. Företaget har funnits sedan 1986 och har sitt huvudkontor i Karlstad. MEWAB ingår sedan 2021 i Biototalkoncernen och resan mot en integration mellan koncernens bolag är påbörjad.

Vill du arbeta i ett stabilt och expansivt företag där du ges möjlighet till ett utvecklande arbete med fokus på ekonomiadministration? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten

Som Ekonomiadministratör hos MEWAB arbetar du med att huvudsakligen hantera företagets kundfakturor och leverantörsfakturor. Du ingår i ett mindre team som hanterar området för ekonomi och administration och du rapporterar till CFO.

Du utgår från vårt kontor i Karlstad där du tillsammans med vår nuvarande ekonomiadministratör delar på arbetsuppgifterna inom såväl ekonomiadministration som övrig företagsadministration. Tjänsten som Ekonomiadministratör innebär ca 50% arbete med kund/leverantörsreskontra och annan förekommande ekonomiadministration och ca 50% innebär uppgifter av företagsadministrativ karaktär.

Dina viktigaste ansvarsområden innebär att du:

• Ansvarar för kund- och leverantörsreskontra
• Ansvarar för inläsning av kundinbetalningar, krav- och påminnelsehantering samt administration av leverantörsfakturor
• Vid behov stöttar du också övriga bolag inom koncernen med leverantörsfakturor samt med underlag och sammanställningar inför/efter fakturering
• Bidrar till att utveckla existerande rutiner inom ekonomiavdelningen
• Handhar företagsadministrativa uppgifter, exempelvis beställning av förbrukningsmaterial, bokar resor/hotell, planerar företagsinterna möten/konferenser, posthantering

Du blir en viktig kugge när det gäller att vidareutveckla de interna ekonomi-/administrativa processerna i takt med att företaget växer.

Din profil

För att trivas med uppgifterna tror vi att du har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, eller en YH-utbildning inom ekonomi eller administration. Vi tror att du har cirka 5 års arbetslivserfarenhet där du arbetat med kund/leverantörsreskontra. Har du också arbetat med annan typ av administrativa uppgifter är det meriterande. Vi tror att du självständigt kan hantera Excel på en avancerad nivå i syfte att kunna systematisera information. Du har goda kunskaper i övriga delar av Officepaketet och du har lätt för att ta dig an nya system. Ett plus är om du arbetat i något affärssystem samt om du har vana av att systematisera information och göra den lättillgänglig för andra. Dina kunskaper i svenska i tal och skrift är mycket goda och du behärskar engelska på en god nivå.

Som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Då arbetet innebär många interna och externa kontaktytor är det viktigt att du har en god social kompetens och trivs i en servicefunktion. Du ser sällan problem i vardagen utan tar dig an ditt arbete med en positiv inställning och arbetar lösningsfokuserat. Du trivs att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga och arbetar effektivt ihop med andra.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett fritt arbete där du får arbeta självständigt, med stor möjlighet att påverka vägen mot målet. Du får ett gäng trevliga och nyfikna kollegor som också brinner för att tillsammans med dig, skapa långsiktigt hållbara lösningar inom den gröna näringen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett företag där vi internt har en tät dialog för att gemensamt hitta vägen framåt. Vi stöttar varandra och värnar om trivsel och samarbete genom hela företaget. Självklart har vi kollektivavtal och vi erbjuder dig en trygg anställning i ett sunt bolag. Kom och bli en i gänget!

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten besvaras dessa av Leif Bernsmed, interim CFO, tfn. 072-576 76 18. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Elina Åsberg, HR-konsult, tfn 070-323 68 20. Rekryteringsprocessen sker med stöd av vår partner Paragera.

Varmt välkommen med din ansökan, snart som möjligt, men senast 2022-02-06. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav tillsättas innan sista ansökningsdatum.

I denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler, vilket gör att vi undanber oss kontakter av säljare i syfte att sälja annons- eller rekryteringstjänster. Visa mindre