Lediga jobb Jerrie AB i Karlstad

Se alla lediga jobb från Jerrie AB i Karlstad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlstad som finns inom det yrket.

Ekonomiansvarig till Bengt-Martins AB, Karlstad eller Göteborg

Ansök    Feb 29    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Bengt-Martins grundades 1964 och har sedan dess erbjudit marknaden fantastiska reseupplevelser genom våra tre varumärken. Bengt Martins fjällresor förmedlar fjällboenden på ett 20-tal orter i Sverige och Norge. I Danmark går vi under varumärket Hyttespecialisten. Vårt varumärke Cruisemarket specialiserar sig på kryssningar till olika destinationer runt om i världen. Alla våra tre varumärken strävar efter att erbjuda högsta kvalitet och service till resenär... Visa mer
Bengt-Martins grundades 1964 och har sedan dess erbjudit marknaden fantastiska reseupplevelser genom våra tre varumärken. Bengt Martins fjällresor förmedlar fjällboenden på ett 20-tal orter i Sverige och Norge. I Danmark går vi under varumärket Hyttespecialisten. Vårt varumärke Cruisemarket specialiserar sig på kryssningar till olika destinationer runt om i världen. Alla våra tre varumärken strävar efter att erbjuda högsta kvalitet och service till resenärer.

Vi är en del av Magic Carpet Group - ett familjeägt företag som fokuserar på resor och fritid. Andra medlemmar i familjen är OLKA Sportresor, OLKA Express och Padelresan.com.

De senaste två åren har vi på Bengt-Martins vänt på i stort sett varje sten för att se vad som kan bli bättre och hur vi löser det. Vi har ny grafisk identitet, nyrenoverade lokaler, nya bokningssystem, nytt redovisningssystem, ny digital strategi och flera nya medarbetare. Resultatet har inte väntat på sig. Försäljning och efterfrågan på vårt erbjudande ökar stadigt. Därför behöver vi bli fler.

Vi söker nu en ekonomiansvarig med placering i Karlstad eller Göteborg, som med sin kompetens, personlighet och inställning kan hjälpa oss att utvecklas och växa. Vi har höga ambitioner och tydliga mål att bli en av Sveriges ledande resebyråer och arbetsplatser.

Om tjänsten

Rollen som ekonomiansvarig hos oss är bred och framåtlutad. Du hanterar hela flödet från reskontra till bokslut med rapportering till koncern. Det är en verksamhetsnära roll där du tillsammans med vårt team i Karlstad driver löpande förbättringsarbete.

Övergripande arbetsuppgifter:

Löpande redovisning
Bokslut
Skatter
Ta fram prognoser tillsammans med VD
Följa upp försäljning och framtida intäkter
Lev- och kundreskontrahantering
Valutasäkringar
Rapportering till myndigheter


Vem vi söker

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och +3 års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Du kan komma från olika branscher, men om du råkar ha erfarenhet från resor och upplevelser så ser vi det som meriterande. 

Vi månar om vår fina och familjära kultur och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker dig till oss har hjärtat på rätta stället och är service-inriktad och positiv i din natur. Du är förmodligen prestigelös och lösningsorienterad med en drivkraft att förbättra och effektivisera. Som ekonom ser vi givetvis också att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad.

Vad vi erbjuder

I rollen som ekonomiansvarig får du stort ansvar och förtroende med goda möjligheter att vara med och påverka. Du välkomnas till en organisation med mycket värme, kompetens och framåtanda. Vi löser saker tillsammans med det gemensamma målet att växa, både som bolag och som människor. Du välkomnas också till en spännande bransch där det händer mycket. Gillar du själv att resa och uppleva saker så erbjuder vi våra anställda goda rabatter och andra förmåner.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Bengt-Martins med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, [email protected].

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Urval tillämpas löpande. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Bengt-Martins AB, Karlstad eller Göteborg

Ansök    Feb 12    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Bengt-Martins grundades 1964 och har sedan dess erbjudit marknaden fantastiska reseupplevelser genom våra tre varumärken. Bengt Martins fjällresor förmedlar fjällboenden på ett 20-tal orter i Sverige och Norge. I Danmark går vi under varumärket Hyttespecialisten. Vårt varumärke Cruisemarket specialiserar sig på kryssningar till olika destinationer runt om i världen. Alla våra tre varumärken strävar efter att erbjuda högsta kvalitet och service till resenär... Visa mer
Bengt-Martins grundades 1964 och har sedan dess erbjudit marknaden fantastiska reseupplevelser genom våra tre varumärken. Bengt Martins fjällresor förmedlar fjällboenden på ett 20-tal orter i Sverige och Norge. I Danmark går vi under varumärket Hyttespecialisten. Vårt varumärke Cruisemarket specialiserar sig på kryssningar till olika destinationer runt om i världen. Alla våra tre varumärken strävar efter att erbjuda högsta kvalitet och service till resenärer.

Vi är en del av Magic Carpet Group - ett familjeägt företag som fokuserar på resor och fritid. Andra medlemmar i familjen är OLKA Sportresor, OLKA Express och Padelresan.com.

De senaste två åren har vi på Bengt-Martins vänt på i stort sett varje sten för att se vad som kan bli bättre och hur vi löser det. Vi har ny grafisk identitet, nyrenoverade lokaler, nya bokningssystem, nytt redovisningssystem, ny digital strategi och flera nya medarbetare. Resultatet har inte väntat på sig. Försäljning och efterfrågan på vårt erbjudande ökar stadigt. Därför behöver vi bli fler.

Vi söker nu en ekonomiansvarig med placering i Karlstad eller Göteborg, som med sin kompetens, personlighet och inställning kan hjälpa oss att utvecklas och växa. Vi har höga ambitioner och tydliga mål att bli en av Sveriges ledande resebyråer och arbetsplatser.

Om tjänsten

Rollen som ekonomiansvarig hos oss är bred och framåtlutad. Du hanterar hela flödet från reskontra till bokslut med rapportering till koncern. Det är en verksamhetsnära roll där du tillsammans med vårt team i Karlstad driver löpande förbättringsarbete.

Övergripande arbetsuppgifter:

Löpande redovisning
Bokslut
Skatter
Ta fram prognoser tillsammans med VD
Följa upp försäljning och framtida intäkter
Lev- och kundreskontrahantering
Valutasäkringar
Rapportering till myndigheter


Vem vi söker

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och +3 års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Du kan komma från olika branscher, men om du råkar ha erfarenhet från resor och upplevelser så ser vi det som meriterande. 

Vi månar om vår fina och familjära kultur och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker dig till oss har hjärtat på rätta stället och är service-inriktad och positiv i din natur. Du är förmodligen prestigelös och lösningsorienterad med en drivkraft att förbättra och effektivisera. Som ekonom ser vi givetvis också att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad.

Vad vi erbjuder

I rollen som ekonomiansvarig får du stort ansvar och förtroende med goda möjligheter att vara med och påverka. Du välkomnas till en organisation med mycket värme, kompetens och framåtanda. Vi löser saker tillsammans med det gemensamma målet att växa, både som bolag och som människor. Du välkomnas också till en spännande bransch där det händer mycket. Gillar du själv att resa och uppleva saker så erbjuder vi våra anställda goda rabatter och andra förmåner.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Bengt-Martins med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, [email protected].

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Urval tillämpas löpande. Visa mindre

Large Account Manager till Samhall, Värmland / Bergslagen

Ansök    Apr 27    Jerrie AB    Account manager
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av... Visa mer
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.

Samhall söker nu en Large Account Managers till mellersta Sverige för distrikten Värmaland/Bergslagen. Tjänsten kommer att fokusera på Samhalls områden inom servicetjänster. I den här rollen rapporterar du direkt till Försäljningschefen.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Large Account Manager ansvarar du för att bearbeta kunder och prospekt bland privata medelstora och stora företag. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter och bearbeta prospekts för nyetablering. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt.

Dina arbetsuppgifter består av

• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kund och interna kontakter

Önskvärda kvalifikationer
Vi ser att du har några års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat, gärna inom tjänsteförsäljning. Du har jobbat med avtalsfrågor, förstår ett affärsspråk och kan utrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterade om du har jobbat i projektform eller är van vid säljprocesser som kräver viss projektledning. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Det är viktigt med god IT-vana, erfarenhet från olika CRM-system och bra kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.

Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Vi önskar att du är målmedveten, uthållig och trivs med att arbeta resultatinriktat. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Det är lätt för dig att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Samhall med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, [email protected]

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 29 maj, men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR

Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.

Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24. Visa mindre

Transportledare / Arbetsledare till Nordic Crane, Karlstad

Ansök    Sep 22    Jerrie AB    Transportledare
Nordic Crane är marknadsledande inom kran- och transporttjänster och erbjuder sina tjänster i hela Skandinavien. I Sverige har vi huvudkontor i Göteborg och depåer strategiskt placerade i Bohuslän, Värmland, Halland och Stockholm. Nordic Crane utför alla typer av uppdrag med mobilkranar, kranbilar, mobila tornkranar, larvkranar, specialtransporter och Heavy Lift, vilket är möjligt genom våra duktiga och serviceinriktade medarbetare. I Sverige är vi idag ru... Visa mer
Nordic Crane är marknadsledande inom kran- och transporttjänster och erbjuder sina tjänster i hela Skandinavien. I Sverige har vi huvudkontor i Göteborg och depåer strategiskt placerade i Bohuslän, Värmland, Halland och Stockholm. Nordic Crane utför alla typer av uppdrag med mobilkranar, kranbilar, mobila tornkranar, larvkranar, specialtransporter och Heavy Lift, vilket är möjligt genom våra duktiga och serviceinriktade medarbetare. I Sverige är vi idag runt 125 medarbetare.

Nordic Crane är en del av Kynningsrudgruppen som sedan 1946 har förknippats med entreprenörskap av hög kvalitet. Idag omfattar verksamhetsområdena Kran, Kommersiellt, Bygg och Bostäder. Vi arbetar varje dag med att lyfta högt, bygga rejält och förvalta smart över hela Norge och Sverige. Vi jobbar alltid mot visionen “Glädjen är att vara till nytta”, som är vår viktigaste drivkraft.

Vill du vara en del av Nordic Crane i Karlstad?

Vi söker nu efter en Transportledare/Arbetsledare som vill leda vårt fantastiska team i Karlstad och hjälpa oss att göra en positiv skillnad!

Vi erbjuder dig en central och avgörande roll inom vår organisation där du blir en nyckelperson i vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att:

Planera och koordinera transport och logistik: Du ser till att våra kran- och transporttjänster fungerar smidigt och är expert på att hålla tider och resurser i balans.
Ledning och personalansvar: Du kommer att leda och stödja vårt dedikerade team, så att alla kan prestera på sin bästa nivå.
Kundkontakt: Du är vår huvudkontakt med kunderna och ser till att deras behov tas om hand och överträffas.
Hälsa, miljö och säkerhet: Du har ansvar för att arbetsmiljön är säker och att våra medarbetare och kunder är i goda händer.
Fakturering och administration: Du håller ordning på ekonomin och ser till att allt flyter smidigt.
Synlighet på arbetsplatserna: Genom att vara närvarande på arbetsplatserna bygger du starka relationer, både med våra kunder och medarbetare.


Vem är du?

För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som arbetsledare inom bygg eller närliggande bransch, och därmed en förståelse för vikten av att planera och koordinera arbetet effektivt. Du är en trygg och naturlig ledare som har lätt för att ta beslut när det behövs, samtidigt som du har en förmåga att bygga och underhålla positiva relationer med ditt team och våra kunder. Du har grundläggande kunskaper inom arbetsmiljö och HR vilket innebär att du är medveten om säkerhetsfrågor och har förmågan att stödja teamets utveckling.

Som person är du positiv, driven och engagerad vilket gör att du kan ta initiativ och lösa eventuella problem effektivt. Även i stressiga situationer kan du behålla lugnet och du ligger alltid ett steg före när det gäller att hantera utmaningar.

Din förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt, är en viktig tillgång i vår mångsidiga arbetsmiljö. Dessutom har du en god datorvana och är snabb på att lära dig nya program och verktyg, vilket hjälper dig att vara effektiv i din roll hos oss.

Varför Nordic Crane?

Hos oss får du en varierande arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka och utvecklas. Som ledande inom kran- och transporttjänster i Skandinavien har vi bred erfarenhet och ett engagerat team. Du blir en del av en trygg och professionell arbetsplats som erbjuder attraktiva villkor och förmåner, fantastiska kollegor och en kultur som präglas av ärlighet, lojalitet och entusiasm.

Så här ansöker du:

I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Cecilia Jarlsmark på [email protected] eller 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 15 oktober. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen till Nordic Crane, där vi tillsammans bygger en framtid full av möjligheter! Visa mindre

Account Manager till Samhall, Värmland/Karlstad

Ansök    Dec 28    Jerrie AB    Account manager
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av... Visa mer
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.

Nu söker vi en Account Manager med placering i Värmland, kontoret du utgår från ligger i Karlstad. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Account Manager ansvarar du för att skapa attraktiva affärer inom Samhalls breda utbud av tjänster och branschlösningar. Du kommer att bearbeta kunder inom segmentet SME (Small/Medium Enterprise). Du segmenterar, planerar, bokar och genomför självständigt kundbesök hos befintliga och nya kunder utifrån kundbearbetningsplaner som du själv skapar. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Du får möjlighet till att vara både kreativ och innovativ i denna dynamiska säljroll.

Dina arbetsuppgifter

• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kunder och interna kontakter

Din erfarenhet

Du har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning och du är van att röra dig i en konkurrensutsatt bransch där man behöver vara både effektiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en större organisation och har jobbat i projektform eller i säljprocesser som kräver viss projektledning. Du kan också vara i början av din säljkarriär men har ett driv och en affärsmässighet som utmärker sig. IT-vana och erfarenhet från CRM-system samt bra kunskaper i Excel underlättar arbetet. Vi gärna ser att du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande.

Personliga egenskaper

Du beskriver dig som orädd, lätt för att anpassa dig till nya situationer och du är en fena på relationer, både internt och externt. Du tycker om när det är hög aktivitet och du får som mest energi ute hos kunderna. Din förmåga att se framåt och jobba proaktivt är märkbar och du vet vikten av att få med dig andra så att målen nås. Att vara lyhörd, kreativ och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas som säljare hos Samhall.

Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsbolaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på 0703-00 10 16 eller [email protected]

Sista ansökningsdagen är den 28/1 men vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så är du intresserad rekommenderar vi att du söker direkt.

Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.

Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24. Visa mindre